י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשאין תשובות: בן 18 נכלא במעצר מינהלי

אביתר סלונים, בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחשד לקשר עם התארגנות ימנית קיצונית • צעיר בן 18 נעצר במעצר מינהלי

כשאין תשובות: בן 18 נכלא במעצר מינהלי
תצפית


עוד עצורים בפרשת ההתארגנות הימנית: ביתר סלונים, בשנות ה-20 לחייו, נעצר בשעות הערב במקום עבודתו במושב סמוך לבית שמש.

הצעיר נלקח לחקירה למתקן השב"כ קישון. סלונים, מורחק משטחי יו"ש וירושלים לנוכח מסוכנותו. היום, נעצר, במסגרת מעורבותו בפעילות התארגנות יהודית קיצונית.

כך גם, מרדכי מאייר ממעלה אדומים, בן 18, נעצר בצו מעצר מנהלי לחצי שנה חתום בידי שר הביטחון. מדובר בצעיר אשר קיבל לידיו אך לפני יומיים צו מעצר בית מנהל והרחקה מיו"ש, ירושלים יד בנימין וצפת ואשר שוחרר בשבוע שעבר לאחר מעצר ממושך בחשד להצתת הכנסייה בצפון.

תוך כך, בתום ישיבה שהתקיימה הבוקר אצל היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמי המקצוע הרלוונטיים, הוא החליט כי אין מניעה משפטית לאפשר מעצרים מנהליים לגבי מספר אנשים, וזאת בכפוף לתנאים מסוימים. הסמכות לביצוע המעצרים מצויה בידי שר הביטחון.

מאיר אטינגר שנעצר אתמול בידי השב"כ מעלה הערב טענות קשות על אלימות וטלטולים מצד חוקריו בשב"כ, עו"ד יובל זמר המייצג את אטינגר אומר: "נעשה שימוש בשיטות חקירה אלימות בניגוד לחוק".

נזכיר כי בעבר הוגשו לבית המשפט העליון מספר עתירות, בהן נטען כי חלק משיטות החקירה בהן נוקט השב"כ כגון: טילטולו של נחקר, החזקתו בתנוחות מסוימות לאורך זמן, ומניעת שינה אינן חוקיות. בית המשפט, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, קיבל פה אחד את העתירות וקבע כי שירות הביטחון הכללי אינו מוסמך, על פי הדין לנקוט בשיטות חקירה שיש בהן לחץ פיזי על נחקר.

"היחס הקשה לו זוכה מר אטינגר מצד חוקרי השב"כ והשימוש שנעשה כנגדו בשיטות חקירה אלימות בניגוד לחוק הוא חמור מאד בעיני ותלונה בעניין הועברה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה " אומר הערב עו"ד זמר, "הדיון היום רק מחזק את התחושה כי מדובר במעצר שווא שכל תכליתו מופע יחסי ציבור משטרתי על גבו של מר אטינגר".

נציין, כי היום הובא אטינגר לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום בנצרת, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבוע ימים, בסופו של דיון האריך בית המשפט את מעצרו עד ליום א'. עורך דינו של אטינגר הודיע כי בכוונתו מחר להגיש ערר כנגד הארכת המעצר.
סלונים שבכ טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד