י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עלייה של כ-30% במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014

כך מסר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. עמותת אור ירוק: "כדי לעבור את החופשה בשלום, המדינה חייבת להגביר את מודעות הילדים והוריהם לסכנות שהכביש מציב"

עלייה של כ-30% במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2014



לקראת החופש הגדול, העבירה ח"כ אורלי לוי אבקסיס ממפלגת ישראל ביתנו שאילתא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ בנושא היפגעות ילדים. בשאילתא מציינת חברת הכנסת, כי בשנתיים האחרונות חלה החמרה משמעותית במצב הבטיחות בדרכים בישראל: "אחת האוכלוסיות בסיכון המושפעת ממצב זה הינה הילדים בגילאי 0-14. שנת 2014 הסתיימה עם 33 ילדים שנהרגו בתאונות דרכים – עלייה חמורה של 27%". לכן, מפנה חברת הכנסת שאילתא לשר בה היא מבקשת לדעת מהם הגורמים לעלייה זו וכיצד מתכוון השר לטפל בנושא.

בתשובתו, מציין השר כץ את הנתונים העגומים של היפגעות ילדים בישראל: "בשנת 2014 נהרגו 33 ילדים בגילאי 0-14, עלייה של 27% בהשוואה לשנה קודמת. מתוכם 19 ילדים הרוגים מהמגזר הערבי – כפול משיעורם היחסי באוכלוסייה". נתונים נוספים שמציין השר הם כי מרבית הילדים (22) נהרגו כהולכי רגל, תשעה נהרגו כנוסעי רכב, ילד אחד נהרג כשרכב על אופניו וילד נוסף נהרג כשרכב על טרקטורון.

לאחר מכן מפרט השר את פעילויות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למניעת היפגעות ילדים. כך למשל, מציין השר כי משודרים קמפיינים ברדיו לכלל המגזרים בנושאים כמו שימוש במושבי בטיחות וחגורות בטיחות, חצייה נכונה ורכיבה בטוחה על אופניים, שכחת ילדים ברכב ועוד.

בנוסף, משודרים סרטונים בנושאים אלו בערוצי הילדים וכן פועלים מרכזי הדרכה שמפעילים תכנית לימודים לגילאי גן עד כיתה ו'. פעילות נוספת אותה מזכיר השר היא הפעלת מערך משמרות הזה"ב בבתי הספר באמצעות אגף התנועה במשטרת ישראל וכן פעילויות אכיפה באמצעות כמאה ניידות תנועה.

בנוגע למגזר הערבי, מזכיר השר כי הרשות מפעילה פרויקט שירות לאומי במגזר במסגרתו מקיימות מתנדבות פעילות בבתי ספר יסודיים בנושא בטיחות בדרכים. בנוסף, מפעילה הרשות תכנית הדרכת הורים בנושא "דריסות חצא" הנפוצות במגזר הערבי, במסגרתה ניתנת להואים מידע על הבעיה ופתרונות בכדי להתמודד איתה.

עמותת אור ירוק: "ילדים הם אוכלוסייה פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. כדי לעבור את החופשה בשלום, על המדינה להגביר את מודעות הילדים והוריהם לסכנות שהכביש מציב, בנושאים כמו חצייה בטוחה, חגירה נכונה של הילדים ברכב, נסיעה בטוחה על אופניים וכו'".
אור ירוק תנועה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד