כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שלהי דקייטא: פרויקט מיוחד - 'סלבס בנופש'

הפגישה הסודית של דרעי בספסופה, הטיש של מאיר אדלר, והנציגות הבעלזאית הנרחבת באירופה • לייבל'ה מסביב לעולם

שלהי דקייטא: פרויקט מיוחד - 'סלבס בנופש'


בין הזמנים מהודר עבר על לייבל'ה, שעבד קשה בדיוק כמו כל השנה, ומפציע כמידי קיץ עם פרויקט מיוחד - סלבריטאי המגזר בנופש, בים, באוויר וביבשה.

נפתח ביו"ר הפעיל של ועדת הכספים, מוישה גפני, שעל פי כמה פרשנים חוא כבר לא מה שהיה פעם. גפני הצנוע, שרבות בשנים מקפיד ללכת עם אותן חולצות וחליפה ארוכה, נסע למושב הודיות יחד עם בני משפחתו וצאצאיו בשישי-שבת-ראשון, וכך, בין פאנל לסימפוזיון ובין פליטת פה מכוונת למתקפה אקראית, הנציח אותו לייבל'ה כשהוא יושב, מאזין, נהנה ומחייך בזיץ של שמוליק גריינמן שנערך בנופש במצוש"ק.





ומהח"כ התזזיתי לזה שמתכונן להיפרד מהכנסת לטובת עבודת הקודש במשרד החינוך: סגן השר מאיר פרוש הגיע להשתשע עם הילדים ולחנך אותם בפארק המים חפץ חיים, ולקראת סוף השבוע הצפין למירון להעתיר בתפילה בציון הרשב"י לרגל תחילת שנת הלימודים.








ומי שתהה היכן אוגר שר הכלכלה כוחות לעימות הממושך עם משה כחלון, היה עשוי לפגוש את דרעי וותיקי התנזים במושב כלשהו, שעל פי השמועות נכרך בשמו של יו"ר ש"ס. שם התארח ראש ישיבת פוניבז', שאחד מתלמידיו 'מרביצי ההשקפה' המפורסמים, נותר לאחרונה מחוסר עבודה זמנית. לייבל'ה בטוח שבארץ תמיד יש תקווה.





ח"כ נוסף נצפה בעיירה האהובה חלדודנא: ח"כ ישראל אייכלר השוהה במנצ׳סטר לרגל שמחה משפחתית, נצפה מטייל 'בנאות דשא ירביצני' עם האדמו"ר מויז'ניץ לשיחה של שעה וחצי. ואפרופו אייכלר, לייבל'ה מאחל מזל טוב להולדת הנכדה, בת לחתן אלבוים, בשבוע שעבר.

גם העוזר של אייכלר, המושך בחוטים חיים רבינוביץ, יצא לחו"ל ונצפה בנופש בדרזדן שבגרמניה, מה שלא מנע ממנו לעבוד גם בשלט רחוק.





ובעלזאי אחר בשם דוד דמן בעל הטור, הסוגר של מגזין משפחה [אחרי הטור של ארליך, כמובן] נצפה השבוע גם הוא בהרים האירופיים, כשהוא נופש ושואף אוויר.





ואילו הראיס של ביתר עילית, שכבר חצי שנה מפמפם על הלונה פארק של העיר, הגיע גם להנות במתחם יחד עם תושבי עירו - שלא הפסיקו לשבח אותו על המיזם המצליח.





לעומתו, סגן ראש העיר ירושלים, התפנק ביקב התשבי בבנימינה, כשהוא מצטייד בשני הפרשנים המובילים במגזר, יעקב ריבלין ואבי בלום, כדי להתייעץ עמם בסוגיית חילול השבת בירושלים.





מאות עובדי ואנשי צוות מוסדות 'עטרת שלמה' התפנקו בגבעת וושינגטון יחד עם הראיס של המוסדות, הרב שלום בער סורוצקין, שהשקיע באירוח את הנשמה מחמישי ועד ראשון. במוצאי שבת הביא כמובן את מוטי שטיינמץ וה'אבא' רובי בנט שלא הפסיקו לשיר.

‏ואחרון חביב, אחרי שסגר מאחורי הקלעים את התקציב והביא להישג עצום לשכבות החלשות, יהודה אבידן יכול לחייך ולצאת לטיול משפחתי בחופי אשדוד לצד אביו הגדול אבי משפחת בוסו.



הופעות, אירועים וחסדים
ביום שני השבוע בטקס חגיגות שיפוץ קברו של שמואל הנביא בירושלים שנחגג בשיאו בנאום צ'רציליאני בפסגת ההר. הודות לדיווחיו של ברייטקופף בטוויטר שנכח במקום, לייבל'ה ראה אפילו את מנחם גשייד ודודו עמר נמסים [גם קצת מהחום הכבד] בעת שנער הפלא מוטי שטיינמץ עלה לשיר ומיהרו לתעד זאת. לייבל'ה לא בטוח האם הם שיגרו תיעוד גם לעיתונאי אחר שצייץ משם למרות שלא היה בשטח. בכל אופן היה מדהים.








קודם לכן, ביום ראשון, הצפין לייבל'ה לקצרין העתיקה - שם חגגו בפעם הרביעית את שנת היובל למחנה בני תורה של עטרת ישראל. במשתתפים: שר הנגב והגליל אריה דרעי, שציין ש"בתחילה חשבתי שהתיק הוא ליצונע'ס, אבל אפשר לעזור לישיבות בגליל", המזכ"ל יעקב אשר שכונה על ידי כל הדוברים כחבר הכנסת, לוחם מלחמות ה' בירושלים אליעזר ראוכברגר, האיש והרכסים יצחק רייך, וגם: צביקה כהן, חיים ביטון, שלמה רוזנשטיין, יעקב איזק, יענקי קנייבסקי הנכד ונאמן הבית והעיתונאים שמעון ברייטקופף ושלמה קוק בוגרי הישיבה, משה ויסברג ועוד. והכל בניצוחו של המשב"ק המיתולוגי של הגרב"מ - הרב יעקב יהושע גרוסברד.





ועוד יותר קודם לכן: חגגו העיתונאים החב"דיים, האחים התאומים שלומי (רדיו 'קול חי') ומענדי ריזל (רדיו 'קול ברמה' ו'קו עיתונות׳) את יום הולדתם ה-30 בהתוועדות עם דובר חב״ד הרב מנחם ברוד. ההתוועדות נערכה בליל שישי האחרון באחד החדרים בבית ״770״ שבכפר חב"ד עד אור הבוקר, נצפו: רה״ע אלעד ישראל פרוש, רה״ע פתח תקווה איציק ברוורמן ומ"מ, יו״ר ועד כפר חב״ד ימי ליפשיץ וסגן רה״ע קרית מלאכי חיים שטיינר - שהכין סלט ירקות לתפארת ופינק בבקבוק 'משקה' יוקרתי. גם ׳בחדרי׳ שלח נציג: הכתב הפוליטי אבי שיף ששתה בצמא את דברי המתוועדים. לייבל'ה דואג לנשמתו הליטאית של שיף, שמושפעת גם מהשותף לחדר במשכן הכנסת.

צילום: אתר חב״ד שטורעם




ויש מי שמנצל את בין הזמנים לחסד: מתנדבי ״ידידים - מרחב דן״ בנשיאותו של ישראל אלמסי מחנות העניבות, התאספו בשלישי בערב בקיבוץ עינת לערב של גיבוש סביב שולחנות ערוכים וחלוקת ציוד יקר ערך למתנדבים, על מנת שיוכלו להמשיך ולסייע בכל שעות היממה לכל דורש.

דוד זר תיעד




ובהופעה של ארגון חסד אחר - 'בלב אחד' - נצפה עויזר דרוק ממציא הזמרים העכשווים משוחח עם חונה דייטש שאכל פופקורן כראוי, לאחר שהשיל ממשקלו כבר עשרות קילוגרמים.





ומעשה חסד אחרון לסיום: השבוע לייבל'ה הפסיק לפתע לקבל את 'היום יום' בהודעה יומית מברל'ה לויטין, מזכיר צעירי אגודת חב"ד המיתולוגי. ההסבר הופיע בפייבוק של ברל'ה, שסיפר כי הסלולרי שלו שבק חיים. הפוסט ריגש ולייבל'ה כמעט פצח במגבית חירום, אך שמועה גונבה לאוזניו כי בתיווכה של אשת חזן נודע ומקצוענית יח"צ בפני עצמה, נמצא ספונסר מעבר לים, בעל בלוג מפורסם שפתח את הלב והכיס ודאג למכשיר חדש וחדיש. כאמור, גם כשהדברים נעשים בדלתיים סגורות, אין סודות העומדים בפני לייבל'ה.

מן הגורן ומן היקב
לאחר שבתי המשפט יצאו לפגרה, גם עוה"ד האהוב משה יצחק אוסדיטשר נעל את הקומה הרביעית במשרדו - ממול קניון דובק בבני ברק, ארז את מטלטליו והמריא לדרזדן [כמובן, עם שינפלד]. לייבל'ה יודע שאצל אוסדיטשר בלי תפילה זה לא טיול, והוא תפס את המשפחה והחתן היישר לציונו של בעל ה'כלי יקר' בפראג. כך זה נראה.





ואותו אוסדיטשר יצא לבלות ופגש גם בעיתונאי יעקב גרודקה איש החזנות, השניים יחד עם הממשיך רועי מאיתרי ביצעו תמונה משותפת, ובהמשך הצטרף גם היו"ר של זק"א משי זהב.








ואילו משפטן אחר, ישראל ענדן, נצפה בנופש ‏בטרסבלנה, יחד עם עוד נגידים. לייבל'ה תיעד רגע קסום.





עוד בממריאים חו"לה: הצלם יהודה פרקוביץ שיצא לקרואטיה יחד עם חברים, להריח קצת דשא וכו'. חבריו מקבוצות הנייעס בירכו אותו על צאתו ואיחלו לו כמובן נופש פורה ומהנה.





ברכות ליעקב פריימן ממודיעין עילית שמונה למנהל השבוע בירושלים. לייבל'ה בטוח שיעקב ידאג לפיתוחו ושגשוגו של העיתון.

בבורו פארק נצפה השבוע הבעל מנגן ר' מאיר אדלר עורך טיש לרגל הילולת אביו רבי מרדכי אדלר זצ"ל, אב"ד מנחה חדשה שנהרג בתאונת דרכים. את השבת שקודם היארצייט ערך אדלר בביתו בבני ברק, ומי שזכה לתואר האדמו"ר מדז'יקוב קרית ויז'ניץ.





בשבת האחרונה התקיימה שבת חזנות בבית הכנסת הגדול בירושלים - בה עבר לפני התיבה החזן חיים אדלר בליווי מקהלת ענק של שישים משתתפים. בתוך ההמון זיהה לייבל'ה את אברהם פריד, שנמצא בימים אלה בארץ, נדחק כאחד האדם בספסלים האחוריים בהיכל המפואר. הגבאי המסור יוסי קוזליק זיהה את אבריימלה יושב לו בקרן זווית, ואץ רץ למשוך אותו למקום של כבוד. קוזליק מיודעינו הושיב את פריד בקדמת ההיכל, ליד נכבדי בית הכנסת, למרות סירובו של האחרון בקריאות "לא צריך, לא צריך".

בפלורידה חגגו ברביעי בערב המיטב של המוזיקה החסידית והמזרחית בחתונת בת הנגיד צבי בוגומינסקי, שם נתנו שואו חיים ישראל, זאבי פריד, אלי שפריי ועוד.








ואילו האמרגן המוזיקלי ואיש הנייעס מוישי ביכלר נצפה בסלפי עם עמירן דביר. לייבל'ה תמה מה יאמר על זה הבוס רובי בנט.





בשורה משמחת לחובבי הבצקים והצרבות: מאפיית ברמן הירושלמית פתחה בית מאפה חדש בשכונת גאולה בירושלים. לייבל'ה, שלא יצטרך שוב לנדוד עד גבעת שאול, הופתע לגלות כי מי שקבע את המזוזה הוא הגאון רבי אריה דביר.



פינת המזל טובים:
יעקב מורגנבסר, המטופטפ מלשכת יו"ר המדע וכעת גם יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות דרכים אורי מקלב, יינשא ביום שלישי בשבוע הבא באולמי וגשל בבני ברק. השבוע האחרון עבר על יעקב בשיגור ההזמנה דלקמן לחבריו וידידיו באמצעות הווטסאפ.





ברכת מזל טוב ליענקי מייזליש, מנהל השיווק בקול ברמה, לרגל הגיעו השבוע לגיל בינה. אולי הגיע הזמן לפתוח את 'העין הרביעית'.

והברכה אחת לעסקן המפורסם ברוך שטרן, שחגג את הולדת בתו נועה במזל טוב, בקריאת שם בחצר החסידות ברחוב הרב שך בבני ברק, וגם נתן תרומה הגונה לאדמו"ר ולבית המדרש. לייבל'ה לא שוכח את הדרמה שהתחוללה ביום רביעי אחר הצהריים בקבוצת ממלכת בית זלאטשוב בניהולו של שטרן, אך לאחר שעשה סדר חזר הכל למסלול הרגיל.



לייבלה נופש פרוש רכילות גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד