כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תקציב המדינה עבר בממשלה לפנות בוקר; השר יעלון נמנע

לאחר משברים ומחלוקות הושגה בסופו של דבר ההסכמה, ותקציב המדינה לשנים 2015-2106 עבר בממשלה, וכעת יובא להצבעה בכנסת • התקציב יטפל במשבר הדיור וביוקר המחיה • נתניהו: "כפי שהבטחתי - התקציב עבר ללא שום התנגדות"

הממשלה, צילום: קובי הר צבי
הממשלה, צילום: קובי הר צבי


הממשלה אישרה לפנות בוקר (ה') את תקציב המדינה והתכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, ברוב גדול של 20 שרים ונמנע אחד (יעלון).

גובה התקציב לשנת 2015 הוא 329.5 מיליארד ש"ח, ולשנת 2016 343.3 מיליארד ש"ח. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2014 ל-2016 עומד על 7.2%. יעד הגירעון יעמוד בשנים 2015 ו-2016 על 2.9% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על חלוקה מחדש של המשאבים הלאומיים, טיפול במשבר הדיור והפחתת יוקר המחיה.

כזכור, אמש סיכמו שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אריה דרעי כי הסכום הקואליציוני של ש"ס למימון הפחתת מע"מ אפס למיעוטי יכולת, יהיה על תשלום מים, חשמל ותחבורה ציבורית. הצוות שמונה על ידי שר האוצר ושר הכלכלה ימליץ על מתווה מוסכם ליישום ההחלטה תוך 30 יום.

תקציב המדינה כולל תוספות משמעותיות למשרדים החברתיים, שבאים לידי ביטוי בהגדלת התקציבים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי.

משרד החינוך יקבל תוספת של 4.9 מיליארד ש"ח. 530 מיליון להוספת סייעת שנייה בגני ילדים, 170 מיליון ש"ח להפחתת מספר תלמידים בכיתה.

משרד הבריאות יקבל תוספת של 4.6 מיליארד ש"ח. 500 מיליון ש"ח לרפורמה בבריאות הנפש, 200 מיליון ש"ח למבחני תמיכה בבתי חולים, 120 מיליון ש״ח לבניית ביה"ח באשדוד, 100 מיליון ש״ח לקיצור תורים, 100 מיליון ש״ח לחיזוק המיונים, 80 מיליון ש״ח לאשפוזי בית על ידי קופות החולים, 60 מיליון ש"ח לקיצור תורים ל- MRI, 50 ומיליון ש״ח לתכנית למניעת זיהומים.

המשרד לביטחון הפנים יקבל תוספת של 1.7 מיליארד ש״ח. כ-200 מיליון ש״ח לחיזוק רמת הביטחון האישי במגזר הערבי, כ- 100 מיליון ש״ח לשוטרים בקהילה, 60 מיליון ש״ח לחיזוק יכולות הכבאות, כ- 40 מיליון ש״ח לחיזוק כוחות המשטרה במזרח ירושלים, 6 מיליון ש״ח להקמת כוחות לטיפול בסחיטת דמי חסות בדרום הארץ.

תחום הרווחה יקבל תוספת של 1.3 מיליארד ש״ח. 580 מיליון ש״ח להעלאה משמעותית של קצבאות השלמת הכנסה לקשישים הנמצאים מתחת לקו העוני, כ- 160 מיליון ש"ח להתמודדות עם אלימות ומצבי סיכון, 120 מיליון ש״ח לשדרוג הטיפול באוכלוסיות רווחה, 87 מיליון ש״ח לפיתוח שירותים קהילתיים, 36 מיליון ש״ח להרוות הטיפול הקהילתי באוכלוסיית האוטיסטים ו- 30 מיליון ש״ח לפיתוח שירותים לאזרח הותיק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לאחר אישור התקציב: ״כפי שהבטחתי העברנו לפנות בוקר את תקציב המדינה ללא שום התנגדות. זה מעיד על לכידות הקואליציה ולכידות הממשלה. התקציב הזה הוא מאוזן, הוא אחראי, הוא דואג לצמיחה. הוא דואג לצעדים שיורידו את יוקר המחיה. זה תקציב טוב למדינת ישראל״.

שר האוצר, משה כחלון: "תקציב המדינה אותו אישרה הממשלה הוא אחראי ומאוזן. לצד ההטבות וההקלה על חיי האזרחים ביוקר המחיה ובהיצע הדיור, אנחנו מקדמים רפורמות גדולות, אשר כמותן לא נראו שנים רבות, במטרה לחולל צמיחה משמעותית".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "רפורמות ושינויים מבניים הם הבסיס למשק מתפתח וצומח. בבניית התקציב הצלחנו לשלב שמירה על מסגרות התקציב ויעד גירעון הנמוך מ- 3%, ביחד עם רפורמות משמעותיות שייתנו מענה הן לשינויים מבניים במשק, הן ליוקר המחיה, לצמצום האי שוויון ולהגברת הפריון".
תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד