י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

פיגוע דריסה סמוך לרמאללה: 2 פצועים קשה, המחבל נורה

פיגוע דריסה בצומת סינג'ל סמוך לרמאללה: רכב ניסה לדרוס כמה חיילים, ופצע שניים קשה ואחד קל • חיילים נוספים שהיו במקום ירו לעבר המחבל ופצעו אותו קשה • הפצועים פונו להדסה עין כרם • מתעדכן וידאו ותמונות

פיגוע דריסה. צילום ארכיון: דיאמנט - סוכנות תצפית
פיגוע דריסה. צילום ארכיון: דיאמנט - סוכנות תצפית


פיגוע דריסה בצומת סינג'ל - צפונית מזרחית לרמאללה. מדיווח ראשוני עולה, כי רכב התקרב במהירות לצומת וניסה לדרוס כמה חיילים שעמדו במקום, אחד מהם ביצע ירי לעבר הרכב שהתהפך והנהג המחבל, בן 20 תושב בידו, נפצע באורח קשה ופונה למרכז הטראומה בבית החולים שערי צדק.

שני בני אדם נפצעו באורח קשה, ועוד אחד קל.

כוחות צה"ל ומגן דוד אדום נמצאים במקום. מסוק מפנה את הפצועים לבית החולים הדסה עין כרם.


צילום: סוכנות תצפית

ממד"א נמסר כי בשעה 15:11 דווח למד"א מרחב ירושלים על 3 הולכי רגל שנפגעו מרכב בכביש 60 סמוך לכפר סאנגי׳ל (בגבול בנימין ושומרון). חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל מעניקים במקום טיפול רפואי ל-3 פצועים, בהם: 2 במצב קשה, עם פגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית, ופצוע אחד במצב קל. בנוסף במקום הרכב הדורס הפוך ובתוכו פצוע נוסף".

"שני הפצועים קשה צעירים כבני 20 עם פגיעות ראש וחזה, מורדמים ומונשמים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים בניידות טיפול נמרץ של מד"א את אחד הפצועים לבית החולים הדסה עין כרם ואת הפצוע השני לחבירה עם מסוק של צה"ל. הפצוע קל טופל בשטח".

הפראמדיקים של מד"א בצלאל בן חמו, גבי רוזנפלד ויאיר שוסהיים שהגיעו למקום האירוע וטיפלו בנפגעים סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו רכב הפוך על הגג ובסמוך אליו היו בשולי הכביש ועל הכביש 3 צעירים כבני 20, סביבם היו הרבה אנשים וכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בהם. שניים מהפצועים היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים.

"התפצלנו וביחד עם צוותים רפואיים שלנו ושל צה"ל שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, שכלל מתן נוזלים, הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי. לאחר שייצבנו את מצבם בשטח, פינינו את אחד הפצועים בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם ואת הפצוע השני פינינו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לחבירה עם מסוק שנחת בסמוך. הפצוע השלישי שהיה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים, לאחר שטופל בשטח הוא פונה לבית חולים בלינסון כשמצבו מוגדר קל".

במרכז הרפואי הדסה עין כרם מנותחים בשעה זו שני חיילי צה"ל, פצועי פיגוע הדריסה בכביש 60. מצבם קשה, מונשמים ומורדמים. הנהג הדורס פונה במצב קשה לביה"ח שערי צדק עם מספר פצעי ירי, מונשם ומורדם. מאושפז ביחידה לטפול נמרץ. לביה"ח בילינסון הועבר חייל במצב קל.

בארגון חמאס בירכו על הפיגוע, והודיעו כי הארגון רואה בזה תגובה טבעית לכיבוש ולפשעי המתנחלים בגדה, כלשונו.

המערכת הפוליטית מגיבה
בתגובה מהירה ראשונה, כתב יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: ״אני משבח את כח צה״ל שהגיב נכון וירה במחבל הדורס בצומת שילה. גם האחריות לפיגוע הזה מונחת לפתחם של רה״מ ושר הבטחון שאינם פועלים בצורה נחושה נגד הטרור ולא מרתיעים אותו, אלא להיפך״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "ברצוני לשבח את פעולת חיילי צה"ל שהגיבו במהירות וניטרלו את המחבל הדורס, ולאחל החלמה שלמה לפצועים. תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".

במחנה הציוני הגיבו: המחנה הציוני: ״אנו משבחים את חיילי צה"ל שפעלו נכון ומדויק ועצרו את המחבל מלפגוע בעוד אנשים ומשוכנעים שכוחות הביטחון ירדפו את האחראים לפיגוע עד שיתפסו אותם, על מנת שכל מחבל יידע שמדינת ישראל לא תניח לאף מחבל לחמוק מבין ידיה. על רה"מ להחזיר את הבטחון לתושבי ישראל, ע"י עקירת הטרור בכל הכח ומכל מקום. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים״.

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת החוקה (הבית היהודי): "פיגוע הדריסה הינו צעד נוסף בדרך של הפלסטינים לגל אלימות נוסף שמטרתו פגיעה ברעיון ההתיישבות הציוני, רק תגובה חריפה של מערכת הביטחון והממשלה מול המחבלים, תעצור את הטרור המשתולל! החיים ביהודה ושומרון הפכו בלתי אפשריים ולא ניתן לזה יד!"

תגובת שרת התרבות והספורט ח״כ (תא״ל במיל) מירי רגב לפיגוע הדריסה בצומת שילה: ״הגיע הזמן שאבו מאזן יפסיק להיות דו פרצופי, אני קוראת לו להיאבק בהסתה והשנאה שמושרשת עמוק ברשות הפלסטינאית, יש לעקור אותה מן השורש. ממשלת ישראל חייבת להגיב בחומרה ולהשיב את ההרתעה הישראלית מול הטרור הבלתי פוסק. אני מחזקת את כוחות הביטחון על תגובתם המהירה ולכידת המחבל ומתפללת לרפואת הפצועים.״

ח"כ יאיר לפיד על פיגוע הדריסה: "אני מצדיע לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל שפעלו במהירות ובנחישות וחיסלו את המחבל ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כל מי שפוגע או מנסה לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שידינו הארוכה תגיע עד אליו".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מיידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור. אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים.״

כתגובה לפיגוע בצומת שילה אמר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "הפעולה האפקטיבית ביותר שעלינו לנקוט בה היא גירוש משפחתו של המחבל לאלתר. רק הרתעה משמעותית שכזו תמנע פיגועים נוספים כנגד אזרחי ישראל. אני מתפלל לרפואת הפצועים ושולח ברכות לכוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות כנגד המפגע."

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב: "המאבק בטרור הפלשתיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם. אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. 'פיגועי האווירה' המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים.

"למרבה הצער, לא אחת משיגים המחבלים את מטרתם. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים בפיגוע ולשבח את החיילים על תגובתם המהירה, ואת כלל כוחות הביטחון על פעילותם. חיילי צה"ל, אנשי השב"כ ושוטרי משטרת ישראל העושים לילות כימים במאבק נגד הטרור הפלשתיני, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם".

צילום: סוכנות תצפית




































דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד