י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גל החום הכבד: איסור להדליק אש בסוף השבוע

נציב הכבאות הפעיל את סמכותו ואסר הדלקת מדורות, מי שיעבור על החוק צפוי לקנס כבד או חצי שנת מאסר

צילום: : יונתן זינדל פלאש 90
צילום: : יונתן זינדל פלאש 90


עקב חום קיצוני הצפוי בסוף השבוע, נציב הכבאות וההצלה רב טפסר שחר איילון הפעיל את סמכותו בחוק והוציא צו האוסר על הדלקת מדורות, לרבות אש בשטחים פתוחים, ובכל רחבי הארץ למעט אזור מישור החוף בין נתניה לאשדוד מערבה לכביש 4, ולמעט האזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 (נחל עוז-צומת הערבה).

הצו יהיה תקף בימים שישי ושבת הקרובים 7-8.8.15 בין השעות 10:00 בבוקר לשעה 21:00 בערב.

עו"ד יפעת פרנקנבורג יועצת משפטית כבאות והצלה מחוז ירושלים מסבירה, כי משמעות הצו עפ"י חוק הכבאות היא, כי חל איסור להדליק אש באזורים מיוערים ובעלי פוטנציאל להתלקחות שריפות. וכל הדלקת אש תעשה רק במקומות מותרים או במרחק מן מקום איסור הדלקת האש הקבוע בחוק.

עוד מוסיפה עו"ד יפעת פרנקנבורג. כי כל העובר על החוק וייתפס מדליק אש במקום האסור בחוק, צפוי לעונש של עד חצי שנת מאסר ואו קנס של עד 75.300 ש"ח.

במקביל, עדכן וועד עובדי הכבאות הארצי, כי היום כלל קציני הרשות הארצית הסירו את דרגותיהם מכותפות מדיהם כאות מחאה על זילות וזלזול בוטה במהות היותם קצינים.

"קציני הכבאות שעמלו קשה ושילמו בבריאותם להיות זכאים לכול דרגה שהם עונדים מוחים היום על כך שאין כללים והגדרות ברורות להענקת דרגות למועמדים שנקלטים למשרות מחוץ למערך. מועמדים אלו מקבלים דרגות בכירות מאוד ללא קורס קצינים מקצועי התואם את תפקידם. חמור מכך בעלי תפקידים אלו זוכים מהקפצת דרגות שאין לה אך ורע במערך.והכול בחסות העדר שקיפות מנהלים אחידים של הנהלת הרשות הארצית לכבאות והצלה בהנהגתו של שחר איילון".











כיבוי מחאה תמונות יחס תפקיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד