ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כתב אישום נגד קליינר: "מעודד מעשי אלימות"

בעקבות הסטטוסים שפרסם בפייסבוק וההודעות ששלח, הוגשו נגד קליינר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

שליסל במעצר. צילום: פלאש 90
שליסל במעצר. צילום: פלאש 90


פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ה) לבית המשפט השלום באשדוד כתב אישום נגד גלעד קליינר, תושב קריית מלאכי כבן 41, שפרסם בדף הפייסבוק פרסומים מסיתים לאלימות ולגזענות. כתב האישום, שהגשתו אושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, על-פי המלצת פרקליט המדינה שי ניצן, מייחס לקליינר עבירות של הסתה לאלימות או לטרור, איסור פרסום הסתה לגזענות והפרת הוראה חוקית. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את קליינר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אדווה ויצגן, עולה כי לאחר אירוע דקירות אלים ואכזרי ב"מצעד הגאווה" בירושלים פרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק שלו את הדברים הבאים (השגיאות במקור): "ישי שליסל אם כבר החלטת לדקור בפעם השניה ועוד זמן קצר אחרי שהשתחררת מעשר שנות מאסר לא יכלת לעשות הפעם עבודה קצת יותר יעילה ????? לצערי אתה עכשיו לא הולך להשתחרר כל כך מהר, אז לפחות היית מצליח להרוג כמה מהסוטים הארורים האלה.!!! חבל!!! צריך לקוות שלפחות אחד משני הפצועים קשה ימות. למרות שממה שאמרו בחדשות זה לא נראה ככה...".

פרסום זה זכה לחשיפה רבה, ניתנו בתגובה לו כמאה "לייקים" והוא גם שימש במה לאחרים להעלות פרסומים בעלי תוכן דומה.

בעקבות הפרסום נעצר הנאשם ושוחרר בתנאי מעצר בית בביתו, שכללו איסור לפרסם פרסום כלשהו ברשת חברתית כלשהי. למרות זאת, פרסם הנאשם לאחר מותה הטרגי של שירה בנקי ז"ל כתוצאה מהאירוע האלים, הודעה טלפונית (SMS) שנשלחה לקבוצה תפוצה של כ-100 אנשים, שתוכנה היה בין היתר כדלקמן: "באבוד רשעים רינה! קיבלתי בשמחה רבה את הידיעה מהשעה האחרונה על מותה של אחת הפצועות מהדקירה במצעד התועבה ביום חמישי האחרון...".

עוד עולה, כי באותו יום המשיך הנאשם להפר את תנאי המעצר, ופרסם פרסום נוסף במטרה להסית לגזענות ולאלימות, וזאת באמצעות הודעה טלפונית שנשלחה לאותה תפוצה של כ-100 אנשים, שתוכנה כדלקמן: "אני יושב לי כאן עכשיו במעצר בית בחדרי הממוזג והאמת שאני די נהנה מהידיעה שהמדינה בוערת ושכל מה שנוהגים לכנות 'המרקם העדין' מתרסק כאן לרסיסים J כעת יש להתפלל כמובן למותם המיידי של הורי התינוק הערבי ימ"ש, ואין מבחינתי שום בושה לומר בריש גלי שאני בהחלט בעד המשך ליבוי השנאה (כן שנאה!) ושלהוב היצרים מול הקבוצות הללו (להטב"ים, ערבים וכמובן המסתננים הפושעים מאריתריאה וסודן שהפכו את חיינו לגיהינום), ולמי שזה לא מוצא חן בעיניו – אני מזכיר שיש כאן חופש ביטוי! אז רובי ריבלין ויעל גרמן ת-ת-פ-ו-צ-צ-ו!!!".

בבקשת המעצר נאמר, כי "באווירת האלימות הקיימת... עלולים הפרסומים, באפשרות ממשית, להביא אחרים לבצע מעשי אלימות נוספים, בעידודו ובהשראתו".

הפרקליטות רואה בחומרה פרסום דברי הסתה לאלימות, לטרור ולגזענות, בין שנאמרו במרחב הממשי ובין שנאמרו במרחב הווירטואלי, ותמשיך לפעול נגד מסיתים מכל קצוות הקשת בחברה הישראלית, בנחישות וברוח כתבי אישום נוספים שהוגשו בחודשים האחרונים.
שליסל קליינר אלימות הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד