י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איך להיות יהודי גם בדרכים?

בבית צריך להיות פעמיים יהודי בכדי שבדרכים יישאר יהודי• האדמו"ר רבי דוד צבי במאמר אקטואלי ל'בחדרי חרדים'

איך להיות יהודי גם בדרכים?


בימים האלה שרבים יוצאים לנפוש בצימרים ובמלונות עם כל המשפחה, בכדי לקבל כוחות חדשים לזמן הבא עלינו לטובה,

הנה צריך מאוד מאוד להיזהר שלא יצא שכרו בהפסדו כי ברגע אחד יכול אבא לקלקל בימים אלאת חינוך ילדיו הטהורים שלא טעמו טעם חטא, ובזה להפסיד את כל מה שהשתדל במסירות נפש כל השנה על חינוך ילדיו, וצריך לשים לב לכל פרט קטן ולחשוב מחשבות ןלבדוק בבדיקה חמורה לפני שיוצאים האם המקום אכן מתאים וראוי לילדיו, אם בבחינת הצניעות, אם בבחינת האנשים שיהיו באותו מקום, אם בענייני כשרות המטבח, כשרות האוכל, ובל ירמה את עצמו, ובמקום שבאמצע השנה לא היה נוסע אין שום מקום להתיר בימים האלו, כי וח"ו על ידי טעות קטנה אפשר לגרום לילדינו נזק בלתי הפיך לילדינו היקרים לנו מכל וכל.

ואסור לנו להתפשר על שום דבר לא בענייני צניעות המקום והאנשים הנמצאים במקום, כי כמה וכמה מכשולות יכול חלילה לצאת מאי זהירות בנושא זה, שחס ושלום אם נכנס לילד תמונה אחד שאינה ראויה, הוא מטמטם את עיניו הטהרות ואת מוחו, ועלול להפריע לו לתורה ותפילה, ומי יודע כמה זמן יישאר לו התמונה בראש, וכל זה יקחו ההורים בחשבון לפני שיוצאים לדרך.

וודאי בענייני כשרות אסור להתפשר וצריך להקפיד קלה כבחמורה, ואעתיק הלשון בספר מסילת ישרים, וז"ל "המאכלות האסורות מכניסים טומאה בלבו ובנפשו של אדם עד שקדושתו של המקום ברוך הוא מסתלקת ממנו. והוא מה שאמרו: "ונטמתם בם אל תקרי "ונטמתם" אלא "ונטמתם", שהעבירה מטמטמת לבו של אדם, כי מסלקת ממנו הדעה האמיתית ורוח השכל שהקב"ה נותן לחסידיו, והנה הוא נשאר חומרי, משוקע בגסות העולם הזה. והמאכלות האסורות יתרות בזה על כל האיסורים, כיון שהם נכנסים בגופו של האדם ממש ונעשים בשר מבשרו. והנה מי שיש לו מוח בקדקדו, יחשוב איסורי המאכל כמאכלים הארסיים המורעלים.

ואחרי שאנו רואים את הדברים הנוראים במסילת ישרים וודאי ישים כל אחד ללבו וייזהר ביתר שאת בכל מה ששיך בענייני כשרות המטבח והמזון ולא יקל כלל, בפרט עתה בשנת השמיטה,שצריך ליזהר בכפל כפליים, וביתר שאת צריך ליזהר בכל המאכלים שעלולים לימצא שם חרקים ותולעים, שהאוכלם מתחייב בחמישה לאווין. והוא יותר גרוע מאכילת חזיר ואכילת חמץ בפסח ששם נתחייב רק בלאו אחד, וח"ו באכילת חרק אחד שאכל במסעדה שלא שטפו את הירק, או שלא בררו את האורז או השומשום וכדומה, הוא נכשל ברגע אחד בחמישה לאוין.

וודאי שכל אב ואם רוצים שילדיהם יחזרו בזמן החדש ללמוד בתלמוד תורה ובישיבה עם ראש נקי וטהור לעבודת הבורא ובפרט שמגיע חודש הרחמים והסליחות ולא רוצה שהילד שלו יחזור כשעל ראשו כל מיני איסורים וכשלונות.

יש פתגם ידוע שבדרכים אדם הוא רק חצי יהודי, ולכן אני אומר שבבית צריך להיות פעמיים יהודי בכדי שבדרכים יישאר יהודי,

ויהי רצון שנזכה לשמור את עצמנו כל השנה וגם בימים אלו ולהיכנס לחודש אלול בתשובה ובטהרה ובשמחה עם כל הברכות עד בלי די.
יהדות פרשת השבוע דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד