ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בחורי 'מיר ברכפלד' התעמתו עם 'אבו קייק'

חילול השם: בני ישיבת מיר-ברכפלד שבילו בפארק הירדן הותירו אחריהם, לדברי עובד המקום, הררי אשפה והוא חסם את יציאתם

צילום: נתי שוחט, פלאש90  (למצולמים אין קשר לאמור בכתבה)
צילום: נתי שוחט, פלאש90 (למצולמים אין קשר לאמור בכתבה)


בחורי ישיבה התעמתו הלילה (ו'), עם מתפעל אתר הקייאקים "אבו קייק" בפארק הירדן בצפון, העימות הדרדר לתגרה אלימה.

התגרה פרצה לאחר שכ-400 בני ישיבת מיר ברכפלד שהו בקעמפ באיזור הצפון ובילו את היום האחרון של הקמפ בן ארבעת הימים, באתר "אבו קייק" שהינו חלק מפארק הירדן.

לאחר שסיימו לשוט בקייקים הם אכלו במקום, עשו 'על האש' ולסיום השאירו, כך לפי הטענות של עובד המקום, הררי אשפה. לדבריו הם סירבו לפנות את הפסולת בניגוד לתקנות האתר.

העובד, עמד על כך שהללו יפנו את האשפה ומשלא עשו זאת, חסם את היציאה מהמקום ברכבו, כך שלא יהיה ניתן להוציא מהמקום את האוטובוסים בהם הוסעו התלמידים.

הללו מצידם, התעמתו עם העובד, ניסו לפנות את רכבו בכח, והעניין גלש לקטטה שבה נחטף הטלפון הסלולרי של האיש על ידי אחד הצעירים, והוא מצידו שרט - כך לפי הטענות, את הצעיר באמצעות מפתחות רכבו.

הבחור נפצע באורח קל וטופל על ידי חבריו. אך זה לא מנע משאר חבריו להזמין למקום משטרה ואמבולנס.

בסופו של דבר נרגעו הרוחות. מנהלי הקעמפ הסדירו את העניין עם המפעיל ועם המשטרה, והתלמידים יצאו מהמקום.

לפי דברי אחד התלמידים ששהו במקום: "התנהגות כמה מבחורי הישיבה הייתה מחפירה, היה כאן חילול השם, ומשהו שהינו די שיגרתי התפתח לתגרה מיותרת".

תגובת אבו קייק: "בני הישיבות התנהגו בוונדליזם חסרת תקדים, תלשו ברזים ושברו דלתות של מתקני המקום וגרמו נזקים ברבבות שקלים. הם השאירו 10 קוב של אשפה שלקח ל-15 עובדים שעתיים לנקות.

"השומר הינו אדם מבוגר קרוב לגיל 70 ש-400 בחורים ניערו לו את האוטו, זרקו את כל ציוד הבת שלו מהרכב ולא התביישו להגיד שהאיש המבוגר הזה דקר עם מפתחות רכב.

"ההתנהגות של בני הישיבות הייתה מבישה ולצערינו לא ראינו שאיש ממנהלי הישיבה התערב בהתנהגות הנלוזה הזו. מי שהתערב והרגיע את המצב היה מנהל פארק הירדן. אנו שוקלים לתבוע את הנהלת הישיבה בשל הנזק הכבד שנגרם לאתר.

"צר לנו - כמקום האמון על כבוד ללקוחותיו, אשר מקפיד על שמירת שבת ועל הקצאת זמן מיוחד לצורך הציבור המקפיד על צניעות, - שנקלענו לאירוע כה מצער".

מאידך גיסא, התקבלה במערכת תגובת אחד מבני הישיבה:

"א. ישיבת מיר ברכפלד שכרה מתחם מיוחד הנקרא "פארק הירדן" שבבעלות אבו קייק, הפארק נועד לעשיית מנגלים והוא נשכר תמורת סכום כסף רב.

ב. הישיבה הביאה מטעמה ארבעה מנקים שניקו את המתחם למרות שלא התחייבה לשום דבר כזה או דומה לו.

ג. הררי אשפה בטח שלא נשארו שם ולשון גוזמא כזו גם המפעיל לא אמר.

ד. המפעיל התנהג בברוטליות כשנכנס לרכבו וכמעט דרס כמה מבני הישיבה, משום מה הידיעה הזו לא נכתבה באתר.

ה. לא היה ולו בחור אחד שהתנהג שלא כשורה, והעניין כלל לא היה שגרתי, אין שום הצדקה לא חוקית ובטח לא הלכתית לכלוא 400 בחורים בשעת לילה מאוחרת כשהם בדרכם הביתה אחרי מספר ימים מתישים. התגרה שהיתה התבקשה מאליה ע"י מפעיל האתר שכמעט ודרס ופצע כמה בחורים ואף פצע אחד מהם בדקירה ע"י חפץ חד. צר לנו שבאתר חרדי שאמור לייצג את בחורי הישיבות כדגל הטהרה של הציבור החרדי, דווקא הוא רואה בנו מחללי שם שמים, אשר מי כמונו מקדשו ברבים".
ישיבה מיר ברכפלד קייקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד