י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לקחי התקציב: גפני, ליצמן ודרעי - תמשיכו לריב, אבל ביחד

הציבור החרדי יצא חבול ומוכה, את הקצבאות הוא יזכה לראות רק ב-2017, אם בכלל, ומהמע"מ אפס נשארה בקושי דוגמית • אבי שיף מניח את האצבע על הסיבה - החיכוכים הפנימיים בין החרדים וחוסר התיאום במאבק מול האוצר

לקחי התקציב: גפני, ליצמן ודרעי - תמשיכו לריב, אבל ביחד
פלאש 90


מי שעקב אחרי המהלכים האחרונים שהובילו הנציגים החרדים, כמו סאגת קצבאות הילדים שנגמרה רע, או מע"מ אפס שנכנס בקושי בקושי לתקציב לאחר ששרי ש"ס החרימו את ישיבת הממשלה ודרעי שידר ברוגז והציל ברגע האחרון את החיסול הממוקד שניסו לעשות לו פקידי האוצר, מבין שמשהו רע עובר על קברניטי המפלגות החרדיות בתקופה האחרונה. דבר אחד משמעותי חסר במלחמות כאלו, בפרט מול אנשי האוצר - אחדות ושיתוף פעולה, ויפה שעה אחת קודם, כי המחיר שאנחנו משלמים בינתיים יקר מדי, תרתי משמע.

בדיקה פשוטה של דרישות הנציגים החרדים לקראת אישור התקציב מול האוצר, מגלה שפעם אחר פעם החרדים מפסידים, ואף אחד - אפילו ראש הממשלה - לא נחלץ לעזרתם. זה התחיל בדרישה הלגיטימית של יהדות התורה בנושא קצבאות הילדים, כפי שסוכם ונחתם בהסכם הקואליציוני רק לפני חודשיים. אבל באוצר לא ממש ספרו את החרדים והביאו תכנית חיסכון שתחל רק ב2017... עד אז, וגם אז, ההורים לא יראו שקל תוספת.

הסרט הרע השני שעברו החרדים, הייתה דרישתו הבלתי מתפשרת של אריה דרעי למע"מ אפס. באוצר לא ממש סופרים את איומי דרעי על הצבעה נגד התקציב. דרעי אמנם נפגש עם כחלון והגיע להבנות - אך לאחר מספר שעות אנשי האוצר הודיעו שהם מתנגדים וההסכמה להנחות משמעותיות לשכבות החלשות הוסרה משולחן האוצר. רק אחרי איומים וחרמות, ומו"מ שנמשך שעות רבות - הגיעו להסכמה, מחוסר ברירה של שר האוצר.

וכאן הבן שואל, למה באוצר ובמשרד ראש הממשלה לא חוששים מליצמן, גפני ודרעי? בכל זאת מדובר בשלושה גורמים מאוד משמעותיים בקואליציה הצרה של 61 ח"כים. שלושה שועלים מנוסים שכבר הוכיחו את עצמם.

התשובה היא אחת - דרושה אחדות.
מה שחסר מאוד בכל התקופה האחרונה בין ראשי המפלגות החרדיות ובתוכן. כשגפני וליצמן נלחמו (גם בקצבאות - כל אחד בנפרד) את דרעי זה לא 'תפס', לא שמענו ממנו מילה בנושא שאמור להשפיע על כל משפחה בישראל (השתתף בפגישות אצל נתניהו עם ליצמן וגפני אבל הנושא לא הטריד אותו כמו מע"מ אפס. לחילופין, במאבק של דרעי על מע"מ אפס על מוצרי יסוד - הוא ננטש לבד במערכה, ולא שמענו את גפני וליצמן בנושא.

לאחרונה מתנהלת השלישייה הזו כאילו כל אחד דואג למגזר אחר, נדמה שהם שכחו מי שלח אותם לכנסת. כל אחד פועל בנפרד, נפגש בנפרד, מחשש שחלילה מישהו יגנוב להם את הקרדיט. אין ספק שאם השלישייה הזו היו מתייצבים יחד בלשכת ראש הממשלה ומאוחדים - ברצינות ובתיאום דרישות - מצבנו היה טוב בהרבה.

מהקצבאות כבר נפרדנו ונקווה שמע"מ אפס כן נראה מזה משהו. נקווה שאלו הנזקים האחרונים עד לאישור התקציב ולהתעשתות מהירה של שלוחי הציבור שלנו.

נ.ב. למרות זאת, מילה טובה מגיעה לנציגים, אם זה גפני וההבטחת הכנסה לאברכים, דרעי והמאבק הבלתי מתפשר, ליצמן וההישגים בבריאות או כלל הח"כים ותקציב הישיבות. בכל זאת, בקואליציה של 61 ציפינו ליותר. מילה טובה מגיעה גם לסגן שר החינוך מאיר פרוש, שנמנע באלגנטיות מלהשתתף במשחקי הקרדיט ומתמקד בעשיה.
גפני ליצמן דרעי מפלגות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד