כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מה סוד הקסם של המכונית הנמכרת ביותר בעולם?

את המותג טויוטה קורולה לא צריך להציג בפניכם אבל את הדגם ה-11 בסדרה המצליחה, נראה שכן • מה שונה, מי המתחרות, מה היתרון הגדול וכל השאר • 'צביקה בדרכים' עם טויוטה קורולה

מה סוד הקסם של המכונית הנמכרת ביותר בעולם?


נדמה שמיותר להציג את טויוטה קורולה. בכל זאת מדובר ברכב הנמכר ביותר בעולם, ובארץ הוא הרכב הנמכר ביותר בישראל זה 4 שנים. מטבע הדברים הכבישים מלאים בקורולה החדשה, אך גם בכל הדגמים שקדמו לה. הדגם הזה שנחת בסוף שנת 2013 הוא מספר 11 בסדרה הזו שהחלה להיות מוצגת לפני 50 שנה, אך הדגמים הנמצאים עדיין שמישים הם ארבעת האחרונים. השוק הישראלי הוא אחד הטובים שיש לקורולה ולטויוטה בפרט ולכן היא הושקה כאן לפני שהושקה בכל העולם, כולל בארה"ב (השוק החזק ביותר), יפן (מולדתה של הטויוטה) וטורקיה (בה היא מיוצרת).

מדובר במכונית שנועדה להתחרות ראש בראש בכל דגמי סיגמנט המשפחתיות, אך כמובן עם דגש על מאזדה 3 – יריבתה בה"א הידיעה, פורד פוקוס, קיה פורטה וכמובן גם בגרמניות מבית פולקסווגן (סיאט, סקודה ופולקסווגן) – שנואת הנפש של טויוטה המתחרה עמה על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם.


העיצוב והכוח החדש
ההבדל בין הדגם הקודם שהופיע לראשונה ב-2006 וקיבל שדרוג בשנת 2010 לבין הדגם הנוכחי הוא עצום ומהווה מהפך של ממש. בעוד הדגם הקודם שם דגש על מראה סלוני מבפנים ומבחוץ, הדגם הזה מנסה לשדר יוקרה ואיפוק. אני זוכר היטב את היום ההוא לפני שנה וחצי שבו ראיתי לראשונה את הקורולה בבית טויוטה בתל אביב ונדהמתי מהשינוי. האיפוק שהוא משדר בלט מאוד לעומת הסגנון שהפגין הדגם שקדם לו. האורך עומד על 4.62 מטר (7.5 ס"מ יותר מהדגם הקודם) והרוחב על 1.77 (1.5 ס"מ יותר מהדגם הקודם). בסיס הגלגלים כאן גדול יותר ב-10 ס"מ מאשר בדגם הקודם וההגדלה הזו גורמת לשיפור במרווח תא הנוסעים, בעיקר של היושבים מאחור.

יש לו מראה ועיצוב שלא ניתן להתעלם מהם, אבל גם הם אינם חפים מטעויות, לטעמי לפחות. אחוריו והפרופיל שלו אכן נראים נאים, מודרניים ומעוצבים בקפידה, כשהפנסים האחוריים נועדו לשוות לו מראה של דגם הקאמרי הקודם, אך החרטום שלו לא שכנע אותי למרות פנסי הלד ופסי הכרום (עיצוב פנסי הלד בולטים לטובה יותר משאר המתחרים דווקא בנסיעה לילית). החרטום חסר משהו נועז או מקורי.

כניסה פנימה מגלה גם עיצוב חדש לגמרי (בכתבה זו מדובר על דגם ה-GLI שתוכו נראה טוב ומושקע יותר מגרסת ה- SUNוהוא מיועד בעיקר ללקוחות פרטיים). איכות ההרכבה טובה אבל החומרים מתגלים כפלסטיים מידי. הצורה הכללית מנסה לשוות מראה של "הדבר האמיתי", באמצעות דשבורד הפרוס לרוחב בצורה נאה ובצבעים נכונים ומעניינים – המשווים מראה דמוי עור ומזכירים את “הדבר האמיתי”. גם הדלתות מצופות בידית מצופת כרום לכל אורכן ובשל כך מקבלות ניחוח עשיר. המרחב מצוין והכיסאות נוחים. הכיסאות הבהירות בגרסת ה-GLI מוסיפות המון הן לניחוח והן למראה הרחב שמתקבל. הכיסאות נוחים וטויוטה מתגאה ברצפה שטוחה מאחור, כדי להפוך את הנסיעה לקלה יותר עבורם.


אל תסתכל בקנקן
הקורולה מונע באמצעות לחצן סטארט והוא נראה עכשווי כמו שרכב בשנת 2015 אמור להראות. סביבת הנהג כוללת את מערכת ה-TOYOTA TOUCH2 שמביאה עמה בין היתר מסך מולטימדיה טאץ' הכולל בתוכו גם מצלמה רוורס והצגת נתוני הנסיעה (כמו טווח הנסיעה, תצרוכת הדלק והמהירות הממוצעת). ההגה מצופה העור מאובזר כמובן בלחצני שליטה ובקרה ולשבחה של טויוטה אומר שמדובר בלחצנים היפים ביותר שראיתי עד כה בסיגמנט המשפחתיות. במקום אוסף של לחצנים רבים, הכפתורים מנסים להיות ממורכזים כאן. האבזור כולל כמובן גם כניסות USB ו-AUX, מערכת קרוז קונטרול, בקרת אקלים מתפצלת ולחצן SPORT למעבר נהיגה במצב זה וגם מראות צד מתקפלות בלחיצה על השלט.

הקורולה מגיעה עם נדוניה של מנוע 1.6 ליטר (מנוע גדול יותר מרוב המתחרות) בעל הספק של 132 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.32 קג"מ ב- 4,400 סל"ד, שהם נתונים בינוניים. לחיצה על דוושת הגז מניבה רעש חרישי, אך בנסיעה עירונית השקט הזה מופר ורעשי הנסיעה חודרים לתא הנוסעים. הוא מאיץ טוב אך לא מהיר במיוחד ומגיע מ-0 ל-100 תוך 11.1 שניות. בכל הקשור לנושא הטכני, הוא עושה את עבודתו היטב אבל אין כאן בשורה מיוחדת. אבל כמובן שצריך לזכור שבסיגמנט המשפחתיות אין הפתעות ולא צריך לצפות להפתעות מוטוריות שיהיו דומות לאלו המופקות מרכב בסיגמנטים מתקדמים יותר.

אז למה קורולה?
נראה שמה שעובר כחוט השדרה בכל הנוגע לדגמי טויוטה בכלל ולקורולה בפרט, זו האמינות שרוכשים להם ציבור הנהגים. הרכב מצליח לא מחליפים. מלבד האבזור והמראה העשיר שלו, האמינות הזו, היא המניע העיקרי לרכישת הקורולה בידיעה שיהיה מה שיהיה הקורולה ימשיך את עבודתו ויביא אתכם למחוז חפצכם. אמינות, אמינות ושוב אמינות, זה הסוד של טויוטה קורולה.
ונסיים ב-2 נתונים יבשים אך חשובים. נפח תא המטען עומד על 452 ליטרים ובימי נסיעת המבחן "שתה" הקורולה קרוב לליטר דלק לכל 13 ק"מ בנסיעה משולבת. נתון יפה מאוד יחסית לדגמיו הקודמים אך כזה הזהה לחלק מהמתחרים הנושפים בעורפו.
טויוטה קורולה מבחן דרך נסיעה מנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד