ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב פינטו מתייחס להתאבדות סנ"צ ברכה: "לא שמעו את טענותי"

בשבוע שעבר אישרה שופטת בית המשפט את יציאתו של הרב פינטו לחו"ל לצורך טיפול רפואי ולמשך ששה שבועות, טרם עזב נשא הרב שיחה בפני תלמידיו בה שטח את גרסתו להשתלשלות המקרים שהובילה את סנ"צ ברכה לשלוח יד בנפשו • "הכריחו אותו. מסכן"

הרב פינטו, פלאש90
הרב פינטו, פלאש90


בשיחה עם תלמידיו שנחשפת הבוקר בחדשות וואלה, התייחס הרב פינטו לפרשת התאבדותו של תת ניצב אפרים ברכה. את הדברים אמר טרם יציאתו לחו"ל, שאושרה על ידי שופטת בית המשפט.

בית המשפט העליון אישר ביום חמישי האחרון לרב יאשיהו פינטו, שהורשע בקבלת שוחד, לצאת לחו"ל לשם קבלת טיפול רפואי חדשני, והבוקר הוא עתיד לעזוב את הארץ. יקי אדמקר בוואלה חושף את השיחה אותה נשא הרב בפני תלמידיו בטרם עזב, ובה התייחס להתפתחויות האחרונות.

הרב פינטו אמר לתלמידיו כי "מהיום שהתחיל הסיפור, באנו לארץ, היינו באמריקה, זה היה סוכות, אנחנו זוכרים שאותו אדם שנפטר עליו השלום התקשר לרבנית ואמר לה 'אל תבואו לארץ'. הוא בהתחלה התקשר לגבאי, זה היה חג שני של סוכות, הוא אמר לו 'תגיד לרבנית שתתקשר אליי דחוף'. הגבאי אמר לו: 'זה חג אי אפשר להתקשר'. ענה לו 'תגיד להם שאני אומר פיקוח נפש, להתקשר'.

"אותו אדם היה אהוב עלינו אהבה גדולה שאין כדוגמתה. לפני שלוש שנים, ערב ראש השנה עלינו לתורה וביקשנו שיברכו חסיד אחד. באותו הזמן היה כבר מקליט אותנו. מסכן. כפו אותו לעשות את זה".

הרב המשיך ופירט על הקשרים, כך נראה, עם תנ"צ ברכה: "כל פעם שבאנו לארץ ישראל, הוא היה מחכה לנו בשדה תעופה, מלווה אותנו, היינו חוזרים ב-1 בלילה, עוד פעם מלווה אותנו. עד היום זו תעלומה מה קרה.

"בעדות שהוא נתן במשטרה, שוטר שאל אותו 'האם הרב נתן לך שוחד?' הוא אמר 'לא שוחד'. שאלו אותו: 'למה נתן?' אז הוא אמר 'כי הרב אהב אותי ואולי בגלל שעזרתי לרב עם הרבנית'. גם הוא לא חשב שזה שוחד. אבל יש פה כל מיני פרופסורים, מומחים שנכנסים לתוך המוחות של האנשים שהחליטו שזה מה שיש".

הרב פינטו סיפר על עדויות שהעביר אודות ברכה שלא זכו לאוזן קשבת - "מתי שאותו אדם נפטר, צעקו, הרגו אותו, הכפישו אותו, כל מיני סיפורים וטענות. אף פעם לא שמעו טענה שלנו. רק פעם אחת, שבועיים לפני שהוא נפטר, שמעו טענה שלנו, ושתי טענות מצאו אמת.

הרב רמז על המידע הפלילי שיש בידיו, כפי שנרמז כבר כמה פעמים - "כל מה שהם אומרים שלא בדקו ולא מצאו - הם משקרים. כל מה שדיברו יש לנו את זה ביד. וביום שאנחנו נגיד ונשים את הכל, יתביישו מאוד".

כזכור, הרב פינטו הורשע במסגרת עיסקת טיעון בעבירות שוחד ובשיבוש הליכי משפט והוא נידון לשנת מאסר, אך טרם החל לשאת את עונשו בשל הערעור שהגיש לבית המשפט העליון.

לאחר התאבדותו של סנ"צ ברכה, האשימה הפרקליטות בצעד יוצא דופן את הרב ומקורביו הזרימו מידע מפליל וחסר יסוד נגד תנ"צ אפרים ברכה.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד