י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שערוריה: המדינה הטילה מעצר מנהלי על נכדו של הרב כהנא ועצור נוסף

דקות אחדות לפני הדיון בבית המשפט אודות הארכת מעצרים של מאיר אטינגר ואביתר סלונים, ומשום החשש שבית המשפט יורה על שחרורם המיידי - הוטל "מעצר מנהלי" ללא משפט על שני העצורים, והם שבו למעצר ללא דיון

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90


2 צווי מעצר מנהליים הוצאו לפני זמן קצר למאיר אטינגר ולאביתר סלונים שנעצרו בשבוע שעבר לאחר הצתת הבית בכפר דומא ורציחתם של עלי וסעד באירוע.

הצווים הוצאו דקות ספורות לפני תחילת דיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בנצרת, וזאת ככל הנראה מחשש המשטרה כי בית המשפט יורה על שחרורם.

בעקבות הוצאת הצווים וחתימתם על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון, הדיון התייתר והתבטל, והם נלקחו למעצר ללא דיון.

בנוסף לכך, צעיר נחקר כרגע על עבירות רצח בכפר דומא. עורך דינו איתמר בן גביר אומר: "מדובר במעצר לצרכי הרגעה של הפוליטיקאים בישראל. ממליץ בפעם הבאה שגורמים אלה יסתפקו בכדור הרגעה והמשטרה לא תצטרך לפגוע בחירות אנשים לשווא, אגב מייחל כבר לרגע שהלחץ הציבורי בגין הטרור הערבי יהיה זהה והמשטרה גם תעצור מחבלים לצרכי הרגעה".

עו"ד אהרון רוזה המייצג את מקבלי צווי המעצר המנהליים מטעם ארגון חוננו אמר: "אני מביע מחאה חריפה על ההודעה כי אטינגר וסלונים ייעצרו בצו מנהלי, במקום לבוא לבית משפט בו אמורה הייתה היום להתקיים הארכת מעצר, מדובר בהליך שמייצר הרגשה קשה ולפיה כל ההליך בבית משפט הוא למראית עין עד להבשלת צו המעצר המנהלי".

עו"ד יובל זמר המייצג אף הוא את מקבלי הצווי מעצר המנהליים מטעם ארגון חוננו: "כפי שהיה ברור מהרגע הראשון מעצרו של מר אטינגר בחשד מדומיין למעורבות באירועי טרור הסתיים בקול ענות חלושה ומבלי שהמשטרה בקשה כלל להאריך את מעצרו פעם נוספת. גם את המעצר המנהלי צפינו למרבה הצער לאור האווירה הציבורית הקשה.

"צר לי כי הגורמים הרלוונטיים נוהגים כאחרון הטוקבקיסטים במקום למלא את תפקידם ולהיצמד לכלים משפטיים לפיהם באין ראיות לא ניתן לעצור אדם ובוחרים בכלי הדרסטי והפוגעני ביותר של מעצר ללא משפט".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד