ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

וידאו: הח"כים והשרים צפו בהרס בהר הזיתים

חברי ועדת הפנים של הכנסת, השרים גלנט ואלקין ומפקד המשטרה עלו להר הזיתים והבחינו בהרס הרב שחוללו במקום

וידאו: הח"כים והשרים צפו בהרס בהר הזיתים
יחצ ביכלר


ועדת הפנים של הכנסת ערכה הבוקר (א') סיור בהר הזיתים לבדיקת הביטחון והתרשמות מתופעת הוונדליזם בקברים.

הסיור נערך בהשתתפות יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם, חברי הועדה, שר הבינוי ח"כ יואב גלנט והשר לענייני ירושלים זאב אלקין. אליהם התלווה מפקד מחוז ירושלים, ניצב צ'יקו אדרי, וכן ראשי הוועד הבנלאומי להגנת הר הזיתים בארץ שביוזמתם התקיים הסיור.



יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם אמר בסיור ועדת הפנים בהר הזיתים: "הגענו לכאן עם שרים, חברי כנסת ומכובדים אחרים וזכינו לאבטחה חסרת תקדים. אבל מה קורה עם המשפחות שצריכות להגיע כדי להתייחד עם יקיריהם מול הטרור והוונדליזם שמשתלט על ההר. באתי כדי לראות את הדברים מקרוב לבקש מראש הממשלה להכריז על הר הזיתים כעל אתר "מורשת לאומית" ובהתאם לכך לתגבר את האכיפה, לאבטח את המקום ולשמור על קדושת המקום ומורשתו".

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר בסיור: "אנחנו, משרד ירושלים, השקענו תקציבים גדולים לשיקום הר הזיתים ולתגבור האבטחה, הצבת המצלמות והקמת מוקד אבטחה פעיל. בכוונתנו גם להמשיך להשקיע כדי לפתח את הר הזיתים ולהביא לשם ציבור רחב. אבל נוכל להצליח במשימה רק כשמשטרת ישראל תשים את הביטחון בהר ובמזרח ירולשים בכלל גבוה בסדר עדיפויות שלה.

"גדולי האומה קבורים שם, זה משימה חשובה ביותר, זה להגן הכבוד הלאומי שלנו. לכן אני כאן בסיור ונמשיך לפעול יחד עם ועדת הפנים, ועם שרי השיכון ובטחון פנים, כדי להביא את השינוי. לא מוכן להשלים עם המצב הקיים!".

ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם ואברהם לובינסקי בתגובה לסיור: ״אנחנו מודים ליו"ר וועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם שמיד עם היכנסו לתפקיד פועל רבות למען בטחון הר הזיתים וקידם את הסיור המקצועי בהר. בשנה האחרונה התקיימו ביוזמתנו דיונים בוועדת הפנים של הכנסת בהם השתתפו אף נציגי המשטרה והרשויות המוסמכות אולם למרות הפעילות שכבר נעשתה, עדיין מתרחשים מעשי וונדליזם ותקיפות יהודים שעולים להתפלל בהר הזיתים. אנו מתכוונים להמשיך ולפעול על מנת שהמשטרה והרשויות יקיימו הבטחותיהם ויספקו מענה אמיתי לבעיית הביטחון בהר הזיתים. לא נרפה מפעילותנו עד שיהודים יוכלו לעלות בבטחה להר הזיתים".

ח"כ אורי מקלב אמר: "כואב לראות את המצב הביטחוני בהר הזיתים שהידרדר כל כך עד שבני משפחות ומתפללים אינם עולים לקברי יקיריהם. כל זמן שאנשים נמנעים מלהגיע להר הזיתים, סימן שהאבטחה כשלה. זהו כשל מתמשך במשך שנים. זאת לא גזרה מסובכת אלא שטח מאוד מצומצם, אך למרות התקציבים הרבים שהופנו לטובת הגברת האבטחה בהר הזיתים, במבחן התוצאה המצב בשטח מזעזע ובלתי נסבל עבור בית עלמין עתיק יומין ובטח עבור בית עלמין פעיל שבו עדיין נקברים נפטרים".

"בעבר נטען כי על מנת להיאבק בוונדליזם בהר הזיתים צריך להקים תחנת משטרה. היא הוקמה, אבל אז אמרו שזה לא מספיק וצריך טכנולוגיה מתקדמת. זה נעשה ואז נאמר שזה לא מספיק וצריך להחמיר את הענישה. היא הוחמרה אבל נאמר שזה לא מספיק וצריך להקים מרחב משטרתי מיוחד להר. התקציבים הוגדלו, האמצעים הטכנולוגיים והאנושיים תוגברו, אבל הוונדליזם וניתוץ הקבר רק נמשך והתגבר. בשל ריבוי גופים המטפלים בנושא כמו המשטרה, המשרד לביטחון פנים, משרד השיכון, המשרד לענייני ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת בתי העלמין ועוד – המצב הביטחוני אינו משתפר. כולם מטפלים אבל התוצאה בשטח היא כשל מתמשך וגרוע".

"אם הוונדליזם החמור נעשה רק על ידי ילדים כמו שטוענים גורמי הביטחון – אז מדוע הטיפול בזה כה כושל? זהו מבחן אמיתי למפקד המחוז ולמשטרה משתי סיבות: ראשית בגלל החשיבות של בית העלמין, ושנית, אם במקרה הזה המשטרה לא תצליח, במה היא כן יכולה להצליח?" סיכם מקלב.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד