י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שערוריה: נעצר בחשד לנשיאת נשק - למרות הרשיון

בפשיטה משטרתית נעצר לוחם כיתת הכוננות בחשד לנשיאת נשק שלא כדין, על אף שמדובר בנשק אותו הוא מחזיק ברשיון

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


שערוריה בעדי עד: בפשיטת משטרה לפנות בוקר (א') נעצר לוחם בכיתת הכוננות של הישוב בחשד לגניבת נשק, וזאת לאחר שבחיפוש בביתו שערכו אנשי היחידה לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י, יחד עם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ, נמצא נשק צבאי.

אולם התושב, בעל משפחה אשר שירת שירות קרבי כמפקד בצה"ל הסביר לשוטרים כי לא מדובר בנשק גנוב אלא בנשק אותו הוא מחזיק ברישיון כחלק מכיתת הכוננות.

הוא הסביר להם כי מאחר והצטרף לאחרונה לכיתת הכוננות, קיבל רישיון זמני מחטיבת בנימין, והרישיון מוחזק על פי תקנות צה"ל בידי רכז הביטחון של הישוב, עד לקבלת הרישיון הקבוע לידיו. הוא ביקש מהשוטרים לפנות לרבש"ץ בכדי שיציג להם את רישיון הנשק אולם הם סירבו ועצרו אותו לחקירה.

בארגון חוננו מיהרו להתערב במקרה והטפסים הנדרשים ורישיון הנשק הועברו לידי המשטרה ששחררה את התושב. אולם למרות שהחוקרים הודו כי מדובר בטעות, הם סירבו להשיב את התושב לביתו והותירו אותו בכניסה למתחם E1 בו נמצא מטה מחוז ש"י, ללא גישה לתחבורה ציבורית.

בארגון חוננו אומרים בתגובה כי מדובר בשערורייה וכי תוגש תביעה על מעצר שווא כנגד המשטרה.

"מאז החל גל ההסתה כנגד ציבור שלם אנו עדים להתרת הרסן ודורסנות בלתי רגילה מצד המשטרה והשב"כ", אומרים בחוננו. "מעצר לוחם כיתת כוננות בחשד כה מופרך, מבלי לבדוק בדיקה מינימאלית של הפרטים הוא שערורייה אשר יש לקוות כי האחראים לה יענשו במלוא חומרת הדין. אנו קוראים לנציגי הציבור לפעול לעצירת ההידרדרות הזו אשר כוללת שימוש במעצרים מנהליים, מעצר נרחב של נערים ללא כל חשד סביר, וכעת גם פגיעה מיותרת באנשי כיתת כוננות".
מעצר שווא נשק כוננות לוחם רשיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד