ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

עוקץ מיליונים: תושב מעלה אדומים גנב מגמ"ח

מעצרו של רפי אוחנה, בן 58, הוארך עד ליום רביעי • בין השאר, חשוד שעקץ מקרן גמ"ח כ-9 מיליון שקל בדרכים שונות

עוקץ מיליונים: תושב מעלה אדומים גנב מגמ"ח


חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים עצרו את רפי אוחנה, כבן 58 תושב מעלה אדומים, בחשד שהונה אנשים בסכומים של מיליוני שקלים. מעצרו הוארך עד ליום רביעי 12.8.15.

החקירה החלה בעקבות תלונת גבאי של בית כנסת בעיר, שטען כי החשוד יצר עמו קשר והבטיח לעזור לו בגיוס תורמים לבית הכנסת ואף סיוע בייצוג משפטי בתביעה אישית שמנהל הגבאי בעקבות תאונת עבודה. בתלונתו סיפר הגבאי כי החשוד הוציא ממנו במרמה סכום של כ–150 אלף ₪ ומשהבין שלא נעשה דבר, ביקש המתלונן את כספו חזרה והחשוד נתן לו המחאה ללא כיסוי.

חוקרי יחידת ההונאה פתחו בחקירה ואיתרו קורבנות נוספים בהם בעל דוכן פיס במעלה אדומים לו חייב החשוד כמה מאות אלפי שקלים. מגרש למכירת מכוניות בעיר ממנו רכש החשוד רכב בשווי של כ–100 אלף ₪ תוך מצג שווא והמחאה ללא כיסוי ואף מכר את הרכב באמצעות מגרש מכוניות אחר במחצית משוויו.

בנוסף הגיעו החוקרים לרב כבן 80 העומד בראש קרן לגמילות חסדים. החשוד יצר קשר עם הרב לפני כ–5 שנים ובמשך השנים האלו הוציא ממנו על פי החשד כ–9 מיליון ₪ והציג בפני מסמכים המעידים לכאורה שרכש נכסים ורשם אותם על הרב והקרן לגמ"ח.

החשוד נעצר ביום שלישי 4.8.15 ומעצרו הוארך פעמיים עד ליום רביעי 12.8.15 בפני כבוד השופט קורנהאוזר בבית משפט השלום בירושלים שציין בהחלטתו כי "מדובר בחמישה מקרים שונים שעניינם מרמה תוך הצגת מצגי שווא, זיוף ועוד. אין להקל ראש באף אחד מהמקרים, כאשר מדובר בסכומי כסף נכבדים בכל אחד ואחד".

עו"ד מוטי אייווס, פרקליטו של החשוד, אמר בדיון כי "כל הפרשיה נשמעת שצריכה להתברר בפן האזרחי, והטענה הזו עלתה בדיון הקודם. חובות שיש למשיב, ויש לו חובות לאנשים מסויימים, יתכבדו אותם אנשים שיגישו תביעות, שאם יש שיקים שעליו חתום על המשיב וילכו בדרך המקובלת. הפרשיה מבחינת המשטרה, זו הפרשיה של הרב, עולות תמיהות כיצד אותו רב המשיך ומסר לגירסתו למשיב כספים במיליונים, כמו שטוענת המשטרה, במשך חמש שנים, מבלי לקבל תמורה כך טוען הרב עבור אותם כספים והמשיך להבעיר כספים. נשמע לי שזה על פניו לא הגיוני".

כבוד השופט האריך את מעצרו וציין כי "יש להוסיף את עברו הפלילי המשמעותי של המשיב, בעשרות עבירות מרמה מסוגים שונים. עוד יצוין כי המשיב ריצה מאסרים בפועל בשל עבירות אלה וכעת תלוי ועומד כנגדו מאסר מותנה וכל אלו מצביעים על מידת המסוכנות הנשקפת מצידו".

החקירה נמשכת ונבדקת האפשרות כי ישנם קורבנות נוספים.
עוקץ אוחנה כסף גניבה גמ''ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד