כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסיעות החילוניות בי-ם: "'דגל' מלבה יצרים"

חברי מועצת העיר חנן רובין, מאיר תורג'מן ואהרון ליבוביץ מגיבים: "פתיחת בתי קולנוע בשבת היא חלק מהססטוס קוו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


התגובה של ברקת: שלושה מחברי הסיעות החילוניות במועצת העיר ירושלים משגרים הערב (א'), מכתב תגובה לזה של חברי סיעת 'דגל התורה', אודות הפרת הססטוס קוו וחילול השבת בעיר.

היום נחשף ב'בחדרי חרדים' כי חברי מועצת העיר ירושלים מטעם דגל התורה שיגרו לראש הממשלה, נשיא המדינה, לשרים וחברי הכנסת, מכתב מחאה נגד מה שהם רואים כהפרת הסטטוס קוו בעיר, זאת בשל פתיחת קולנוע 'יס פלנט' בשבת.

במכתב ששיגרו חברי מועצת העיר חנן רובין, מאיר תורג'מן ואהרון ליבוביץ לחברי הכנסת הם כותבים: "קראנו את המכתב בנושא "הפרה חמורה של הסטטוס קוו בירושלים, לכאורה.

"בימים אלה היינו מצפים מנבחרי הציבור לפעול לקירוב לבבות במקום לליבוי היצרים בין המגזרים השונים החיים בעיר תחת הסטטוס קוו עליו חתומים רוב מוחלט של חברי מועצת העיר בקואליציה הרחבה.

"מדובר במכתב מגמתי שמטרתו להטעות את הציבור כאילו יש בכוונתו של מישהו להפר את הסטטוס קוו החשוב לכולנו בירושלים ושמתקיים מזה שנים רבות או לשנות בכביכול את מדיניותה של עיריית ירושלים.

"על פי הסטטוס קוו הנשמר במשך שנים בירושלים, אין בשבת מסחר ואילו מקומות בילוי מסעדות ובתי קולנוע פתוחים בשבת. מזה שנים רבות כולל בתקופת ראש העיר אורי לופולינסקי פועלים בתי קולנוע רבים בשבת בעיר בהם רב חן סמדר והסימנקט בימים אלו נסגר רב חן ובעליו מעתיקים את פעילותו למתחם יס פלנט בסמוך לשכונת אבו טור.

"כידוע לכל מדובר במתחם פרטי לחלוטין הנבנה על שטח פרטי לחלוטין ועל כן אין שום מניעה לא מבחינת החוק ולא מבחינת הסטטוס קוו ולא משום בחינה אחרת שיפתח בשבת.

"צר לנו על ניצול הציני שבוחרים לעשות כמה מחברי המועצה על ידי אמירות שאינן אמת, שנועדו להטועת את הציבור. כאילו חל שינוי בסטטוס קוו הנהוג בעיר מזה שנים".
ירושלים חילול שבת מועצת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד