י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ירידה של 10% במכירות חנויות זהות במגה בשבוע האחרון

בשיא המשבר הירידה עמדה על 25% ■ במקביל סגרה הרשת 31 סניפים, האחראים ל-20% מהמכירות ■ בסופ"ש העבירה מגה את התשלום השני לספקים על חוב העבר ■ המנכ"ל רביב ברוקמאייר: "אופטימיים לגבי ההכנות לחג"

  • כ"ה אב התשע"ה
.
.





מכירות רשת מגה רשמו אמנם התאוששות משיא המשבר של הרשת, אך גם עתה הן נמוכות עדיין ב-10% בשבוע האחרון בהשוואה למכירות חנויות זהות של הרשת בשנה שעברה.

במקביל, רשת מגה סגרה עד כה 31 סניפים שהיו אחראים לכ-20% נוספים ממכירות הרשת, כך שבסך-הכול הרשת בירידה גדולה יותר במכירות.

לדברי מנכ"ל מגה, רביב ברוקמאייר, "הירידה במכירות הגיעה בשיאה ל-25% אחרי הפניה לבית המשפט ובתקופה שבה חיכינו לתשובות שיצאו מבית המשפט - תשובות שאנחנו שמחים לגביהן. בעקבות כך, ובעקבות ההסכמים עם הספקים, אנחנו כרגע בירידה של 10% במכירות בחנויות זהות מול תקופה מקבילה".

לדברי, "ככל שהרשת תחזור לפעילות מהירה יותר ולמסלול עבודה תקין עם תוכנית פרסום ומבצעים אגרסיביים, נחזיר לעצמנו את נתח השוק שאיבדנו. אני מניח שהדברים יקרו בחודשיים-שלושה הקרובים".

בעוד שמגה שילמה במזומן על הסחורות שהוזמנו לרשת בחודש יולי, בחודש אוגוסט חזרה מגה לעבוד עם אשראי מול הספקים. חלק מהספקים אינם מסכימים גם היום להגדלת החשיפה שלהם לרשת ומספקים את הסחורה בהתאם לתשלומים המועברים אליהם על חוב העבר.

לדברי ברוקמאייר, "הרשת משלמת בהתאם למתווה. הספקים ברובם חזרו לספק באופן מלא. חלקם הקטן מספק בהתאם לתשלומים השבועיים שיש להם, קרי, הם מקבלים תשלום שבועי וכנגדו מספקים סחורה, כי הם לא רוצים להגדיל את החשיפה שלהם. המדפים מתמלאים בסחורה, והחוסרים הולכים ומתמעטים. אנחנו אופטימיים לגבי ההכנות לחג והמבצעים שנשיק באמצע אוגוסט".

ל"גלובס" נודע כי חברת דיפלומט כמעט ואינה מספקת סחורה למגה, ויש מחזור ברשת של חלק ממותגי החברה, כמו למשל ג'ילט. גם קבוצת נטו כמעט ואינה מספקת סחורה למגה.

בהתייחס לכך אומר ברוקמאייר: "למיטב ידיעתי, דיפלומט מספק סחורה בהתאם לתשלומים השבועיים. אנחנו במגעים עם הנהלת דיפלומט, כמו עם יתר הספקים, שיתנו כתף ויסכימו להיחשף בימים האלה, עד שהם ירגישו יותר ביטחון, ואני מקווה שהם ייענו לבקשתנו. נטו הוא ספק משמעותי בעולם הבשר ובעולם הכשרויות המיוחדות, ואנחנו במגעים רצופים אתו. הוא מספק סחורה, ואנחנו מצפים ממנו שייתן כתף למסע ההיחלצות של הרשת".

מגה העבירה בסוף השבוע האחרון את התשלום השני לספקים על חוב העבר. נזכיר כי לפי הסדר החוב שאושר, הספקים אישרו את דחיית תשלום 30% מהחוב למשך שנתיים, כאשר 70% מהחוב אמורים להיות משולמים ב-4 תשלומים.
מגה דיפלומט נטו רשתות שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד