ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שגריר ארה"ב בישראל: "הצענו לנתניהו לדון ביום שאחרי - והוא מסרב"

מאבק האיתנים בין נתניהו לאובמה סביב הסכם הגרעין עדיין מלהיט את הרוחות בין המדינות • שגריר ארה"ב דן שפירו אמר הבוקר - "המאבק בהסכם הוא חסר טעם" • השר יריב לוין: "זו אחריות של ראש הממשלה לאינטרס הקיומי שלנו"

נתניהו ושפירו, צילום: דוד וקנין, פלאש90
נתניהו ושפירו, צילום: דוד וקנין, פלאש90


הסכם הגרעין עם אירן ממשיך להלהיט את הרוחות בין ארה"ב לישראל, ועומד על סדר יומן של המדינות - הנשיא אובמה מנסה להביא את ההסכם לאישור הקונגרס בספטמבר, מה שיקרה ככל הנראה, בעוד ישראל עושה הכל כדי לטרפד את ניסיונותיו.

הבוקר (ב') התראיין השר יריב לוין מהליכוד לתכנית הבוקר ברשת ב' ואמר כי המאבק אינו אישי נגד הנשיא אובמה, אלא מאבק ענייני בהסכם רע מאד. לוין הוסיף ואמר כי "יש מצבים שבהם על ראש הממשלה מוטלת אחריות לומר דברים כפי שהם ולהיאבק על אינטרס קיומי של המדינה".

לוין אמר עוד שהוא "אינו חושש לברית עם ארצות הברית, וכי מדובר בויכוח שיש לנהל בצורה מכובדת. לדבריו, יש מצבים שאין בהם ברירה, ויש להיאבק בנחישות ובלכידות".

במקביל לכך עלה שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו ותקף את ראש הממשלה בתכנית הבוקר של גלי צה"ל. שפירו אמר כי המאבק בהסכם הוא חסר טעם, וכי המדינות צריכות לשבת ולדבר על היום שאחרי - מה שנתניהו מסרב בתוקף לעשות.

"לכל אחד יש זכות להגיד את הדעה שלו על ההסכם, אבל יש דברים יותר פרודוקטיביים מאשר פשוט להתווכח על זה", אמר שפירו, "הצענו לראש הממשלה להתחיל כבר מעכשיו שיחות מקצועיות על איך נעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני שלנו כדי להתמודד עם האיומים. אנחנו יכולים לנהל את השיחות גם כשאנחנו לא מסכימים על ההסכם".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד