כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מזל טוב: הסכם קיבוצי במשחטת "עוף טרי ובריא"

הסכם קיבוצי נוסף לאיגוד השו"ב נחתם במשחטה בצפת - העובדים יזכו בהדרגה לתוספת של 30% בשכר

חתימת ההסכם בעוף טוב ובריא
חתימת ההסכם בעוף טוב ובריא


וועד העובדים במשחטת העוף "עוף טרי ובריא" המאוגדים באיגוד שו"ב השוחטים והבודקים ב'כוח לעובדים' חתמו השבוע (י"ט באב, 4.8.) על הסכם קיבוצי מול הנהלת החברה.

במסגרת ההסכם יזכו העובדים לעליות שכר מידיות - 15% לשוחטים ו-20% לבודקים. בשנתיים הקרובות יעלה שכרם של העובדים (שוחטים ובודקים כאחד) ב-5% בשנה, כך שבתשע"ז תושלם עליה של 25% בשכר השוחטים ושל 30% בשכר הבודקים לעומת שכרם הנוכחי.

"מעבר לתוספות השכר המרשימות, מבטיח ההסכם הסדרה של מעמד השוחטים והבודקים כאנשי מקצוע", מסביר רפי קמחי, רכז מטה חיפה והצפון ב'כוח לעובדים' המלווה את עובדי המשחטה. "סוף סוף יוגדר במשחטה מהי משרת שוחט ובודק במשרה מלאה מבחינת היקף השעות, תוספת לעבודה במוצאי שבת וקריאה מיוחדת, ושמירה על וותק העובדים.

"לשמחתנו, בניגוד למאבקים קודמים בהם נאבקו הנהלות ללא הצלחה באורח אלים בוועד העובדים, מחלחלת להנהלות ההבנה כי וועד העובדים אינו אויב. ב"עוף טרי ובריא" מצאנו בהנהלה אוזן קשבת ושותפים למשא ומתן פורה".

עוד יזכו העובדים לחדר שוחטים וחדר בודקים חדשים, כשלצדם יוכשר מבנה חדש למקלחות וחדרי הלבשה, הסדרת נסיעות וארוחות, קבלת כלי מקצוע (אבן השחזה, סכין שחיטה, ציוד מגן) מן המעסיק, שי לחגים ויום הבראה משותף לעובדי השו"ב.

"כוח לעובדים לימד אותנו שעובד לא צריך להתבייש לעמוד על זכויותיו. לא היינו מודעים לחלק מהזכויות המגיעות לנו, והבנו שזה לא פשע לבדוק ולשאול את מה שמגיע לך. עברנו מחוסר ידיעה למצב של עמידה על זכויות עד שהמפעל הבין שהסכם ייצור מערכת יחסי עבודה תקינה", אומר יוסי כהן שוחט וחבר וועד.

תמונת הישגים: שנה לכנס איגוד שו"ב
לפני כשנה קיים איגוד שו"ב (איגוד השוחטים והבודקים בענף העוף בכוח לעובדים) את הכנס הארצי הראשון שלו לאחר הפיכת 'כוח לעובדים' לארגון העובדים המייצג את רב העובדים בענף שחיטת העוף (כ-400 עובדים).

הכנס עמד בסימן הקריאה לתיקון מעמדם של השוחטים והבודקים ע"י שיפור תנאי ההעסקה וחיזוק בקיאותו של השוחט בדרך של הכשרות מקצועיות ותנאי קבלה קפדניים. מאז רשם האיגוד שורת הישגים לצד ההסכם ב"עוף טרי ובריא":

הסכם קיבוצי בעוף הנגב הכולל תוספת של 20% לשכר העובדים; משא ומתן מתקדם במספר משחטות נוספות וכן קליטה של השוחטים במפעל מילועוף להעסקה ישירה במפעל, לאחר שבמשך שנים הועסקו כעובדי קבלן, וזאת בתנאים משופרים.

"המאבק המבורך למען עובדי הקבלן הזכיר כי קבוצות עובדים רבות מועסקות כעובדי קבלן –מורים, עובדים סוציאליים ועוד. אך משום מה נשכחה העובדה ש-70% מעובדי מערך הכשרות בישראל הם עובדי קבלן", מסכם קמחי, "אנו בעיצומו של מאבק שיבטיח כי גם בהעסקה ישירה כמו ב"עוף טרי ובריא" וגם בחברות קבלניות יעברו העובדים מהעסקה פוגענית לתנאים ראויים".

כנס השוחטים לפני שנה, צילום: עזריאל משה
שוחטים ענף הסכם התאגדות כוח לעובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד