ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דיסקין מודיע רשמית: לא אכנס לפוליטיקה

ראש השב"כ לשעבר מפרסם פושט בו הוא שוטח את שעבר עליו בשנים האחרונות ומצהיר - "זו לא העת לרוץ. אולי בעתיד"

דיסקין, פלאש90
דיסקין, פלאש90


ראש השב"כ לשעבר יובל דסקין מודיע רשמית כי החליט שלא ללכת לחיים הפוליטיים לאחר השמועות הרבות על הצטרפותו בקרוב, הפרטים נחשפו אתמול בחדשות 10.

בפוסט מיוחד פרסם דסקין הודעה ששיגר לחבריו לאחרונה ובה כתב - "אחרי כשנה וחצי של חשיבה והתלבטויות, החלטתי לא להצטרף לפוליטיקה בשנים הקרובות.

"זו הייתה עבורי תקופה מרתקת אם כי לא קלה מבחינה נפשית... הלבטים האישיים היו מתישים והלחצים מחברים קרובים ורחוקים ומפוליטיקאים היו רבים ומבלבלים. כולם ידעו להסביר לי מדוע אני "צריך לעשות את זה - ועכשיו".

"אולם אני חייב לומר שמאז פרשתי במאי 2011, חשתי בתוך תוכי רצון עז לקחת "פסק זמן" מקבלת החלטות וגם מלהנהיג. ייתכן שזו צורך טבעי לאחר 37 שנות שירות ולבטח אחרי הרצף האינסופי של התפקידים הפיקודיים הבכירים בין 1997 ל 2011, בתקופות השוחקות ביותר של הלחימה בטרור המתאבדים שלאחר הסכם אוסלו, בגלי הטרור של האינתיפאד'ה השניה, מלחמת לבנון השניה, סדרת המבצעים ברצועת עזה ובשיאם "עופרת יצוקה", ברובם הובלתי, הנהגתי ובחלקם הייתי שותף לקבלת אינספור החלטות של חיים ומוות.

"14 השנים הללו הותירו אותי לכל הפחות זמנית מרוקן למדי מדחפים להנהיג, להוביל ובעיקר לקבל החלטות גורליות. אפשר לומר שההיפך הוא הנכון... יש בי דחף עז לחיות כאחד האדם, להתמודד עם החלטות של יום יום ולא עם החלטות גורליות של חיים ומוות.

לצערי, על אף שאני מבין את חשיבות התקופה הנוכחית, את המאבק הקריטי על הדרך ועל פניה של החברה והמדינה, לא מצאתי את הלהט הנדרש לקפוץ אל המים הפוליטיים. אין הדבר אומר שלא אביע את דעותיי ושלא אהיה מעורב ואני מאמין שאקדיש ככל שאוכל גם לפעילות חברתית, אולם לא כפוליטיקאי ולא מטעמה של אף מפלגה.

"לפני מספר שבועות הבשילו בי הדברים. הבנתי והפנמתי כי עדיין לא הגיע הזמן שלי להיכנס לפוליטיקה. איני יודע אם יגיע בעתיד – ימים יגידו". דיסקין סיים ואמר כי "זו לא העת לפוליטיקה".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד