כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע לא השתתף הגר"מ שטרנבוך בשמחת נכדו?

הגר"מ שטרנבוך נמנע מהשתתפות בשמחת שבת השבע ברכות לנכדו, והסביר לו את הסיבה לכך במכתב מיוחד ששיגר

מדוע לא השתתף הגר"מ שטרנבוך בשמחת נכדו?


בישיבה הגדולה 'רמות' שבראשות הגר"מ שטרנבוך נהוג מעת פתיחת הישיבה להתכנס ל"שבת התאחדות" בצפון בראשות ראש הישיבה, כאשר במהלך כל השבת נושא ראש הישיבה לפני הבחורים דרשות בנושאים מגוונים, הן בלימוד, בהלכה, ובאגדה, וכמובן בתוך הדברים מעורר ראש הישיבה את הבחורים ומדריכם לקראת זמן אלול הבעל"ט.

בשנה זו אירע דבר מעניין, שבת שבע ברכות לאחד מנכדיו של הרב שטרנבוך נקבעה לאותה שבת בה הייתה מיועדת להיות שבת התאחדות לבני הישיבה.

לפי שעה נדמה היה כי בני הישיבה יפסידו את החוויה הרוחנית של השהיה הנדירה במחיצת ראש הישיבה במשך שבת שלמה בצפון, אך למרות הכל, בסופו של דבר הגר"מ שטרנבוך חרג לראשונה מזה שנים רבות ממנהגו הקבוע להשתתף בשמחת נכדיו, והשתתף בשבת התאחדות של בני הישיבה ולא בשבת שבע ברכות של נכדו.

במכתב מיוחד שכתב הסבא הרב שטרנבוך לחתן - "מאוד אני מצטער שלא אוכל להשתתף בשמחת שבת שבע ברכות של נכדי המופלג שליט"א, שהישיבה צריכים אותי, ועשה דרבים דוחה עשה דיחיד".

בהמשך המכתב כותב - "אשריכם שתוכלו להשתתף בשמחה גדולה כזאת לחנך בית חדש בישראל, ואני מצפה בס"ד להשתתף עוד בשבע ברכות, והשמחה תתחזק הלאה והלאה, ונזכה כולנו לראות בשמחת בניין בית קדשינו ותפארתינו, ובקרוב נזכה לביאת משיח צדקינו אמן".

























2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד