כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בן ה-4.5 חזר לרמב"ם – הפעם כדי לשמח

לאחר ששוחרר מאשפוז וחזר עם זכרונות טובים מחדר המתנות, החליט הילד אור יהודה שושני לחזור לאותו מקום, והפעם כדי להעניק זכרונות זהים לילדים אחרים • מרגש

בן ה-4.5 חזר לרמב"ם –  הפעם כדי לשמח
אלבום משפחתי


כבר בגיל 4.5, אור יהודה שושני מחיפה מבין שכשנותנים, מקבלים הרבה יותר...
אחרי שעבר ניתוח אפנדיציט, אושפז אור במחלקת כירורגית ילדים שבביה"ח "רות" ברמב"ם, למשך עשרה ימים. סביבת בית החולים איננה המקום הכי נעים לילד כה צעיר, וכך, כדי לחזק את אור ולעודד אותו ברגעי כאב וקושי, נעזר הצוות הרפואי בתרופה שאף ילד לא יכול לסרב לה – מתנות.

בביה"ח "רות" קיים חדר מתנות, אשר מרכז צעצועים, משחקים, בובות ומתנות שונות המיועדות בדיוק למטרה הזו - לעודד את הילדים המאושפזים ברגעים הקשים. "כאשר אור הראה יכולת להתמודד עם הכאב במהלך האשפוז, אמרו לו אחיות המחלקה שמכיוון שהוא כזה גיבור הן שולחות אותו לחדר סודי שכולו מלא מתנות", מספרת אלה, אמו של אור, "הילד היה בעננים. לא להאמין כמה שדבר כ"כ פשוט יכול לגרום לילדים לשכוח לגמרי את מה שהם חווים בביה"ח. זה פשוט וזה גאוני".

משהשתחררו מביה"ח, חזר אור הצעיר לביתו עם מזכרות מתקופת האשפוז, כל אותן המתנות שקיבל מחדר המתנות בביה"ח "רות". "ימים ספורים אחרי שחזרנו הביתה", משחזרת האם, "אור שיחק במכוניות שלקח מחדר המתנות ופתאום אמר לי – אמא, אני לא זוכר שהיו בחדר עוד מכוניות. במה ישחקו הילדים המאושפזים? עוד באותו היום הלכנו לחנות הצעצועים הקרובה".

עם שקיות של מתנות עטופות, כולן נבחרו על ידי אור הקטן, חזרה משפחת שושני אל בית החולים "רות" לילדים, הפעם כדי לשמח ילדים אחרים. "אור הוא ילד שאוהב להעניק", מסבירה האם, "היה חשוב לו לדעת שכולם יוכלו ליהנות מהחוויה של חדר המתנות. כשחזרנו הביתה הוא סיפר לכל החברים שלו מה עשה במהלך הבוקר. אין ספר שמדובר בפרויקט חשוב, ומי כמונו יודע עד כמה הוא יכול לתרום לילדים שנמצאים במחלקות. אני קוראת לכל מי שיכול, לתמוך ביוזמה הזו".

רצתה להחזיר בחזרה לצוות שהציל את בנה הפעוט
עד לפני ארבעה חודשים, דיאנה לוין (31) מנשר, בילתה ימים ארוכים בפגיה של בית החולים "רות" לילדים. בזמן שהשגיחה מקרוב על איתן, בנה הפעוט, שהיה מאושפז במחלקה במשך חודש ימים, היא הבטיחה לעצמה שכאשר הכל יסתיים בשלום, היא כבר תמצא את הדרך להביע את תודתה לבית החולים.

לפני כחודש ימים דיאנה קראה ידיעה על חדר המתנות של רמב"ם והחליטה שזו הדרך להעניק בחזרה לבית החולים. ביחד עם בתה בת ה-6, אמה, גייסו השתיים את ילדי גן יונית במקום מגוריהן, חברים ובני משפחה ואספו בשבועות האחרונים מתנות וצעצועים לילדי בית החולים. "תמיד רציתי להחזיר לבית החולים באיזשהו אופן על זה שהם הצילו את החיים של הבן יקר שלי", אומרת דיאנה, "כולנו נרתמנו למען חדר המתנות וביה"ח, ויחד עם אמה, מסרנו הכל באהבה והתרגשות רבה. אמה אפילו נתנה מתנה לילד מקסים שהיה מאושפז שם בעת הביקור שלנו".

גם אתם רוצים לתרום ל"חדר המתנות" שלנו? הנה כמה נקודות חשובות:
• מטעמי סנטריה והיגיינה, ועל מנת לשמור על הילדים החולים, משחקים וצעצועים שיתרמו, חייבים להיות חדשים וסגורים.
• ניתן לתרום משחקים וצעצועים המתאימים לכל הגילאים (0-18).
• משחקים מומלצים לתרומה: משחקי קופסא, משחקי יצירה אישיים, חוברות צביעה, משחקי הרכבה (למשל, לגו), בובות בכל הגדלים ועוד.
בנושא העברת התרומות, ופרטים נוספים, ניתן לפנות למנהלנית ביה"ח לילדים ברמב"ם, מרים גולדווסר, באמצעות דוא"ל: [email protected]

בתמונות: אור יהודה שושני ואמה לוין בחדר המתנות של ביה"ח "רות" ברמב"ם. צילום: אלבום משפחתי פרטי




תרומות בית חולים חולים אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד