ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת הספורטק: בלי מופעים ואולמות, ו-15 יום נוספים לערעורים

הוועדה המחוזית קיימה דיון על ההתנגדויות לספורטק, במהלכו טען מ"מ ראש העיר יוסי דייטש כי "לא יתכן שיעשו דבר בהיקף כזה ללא שיתוף התושבים" • בעקבות תקלה בפרסום, הוחלט כי זמן הגשת ההתנגדויות יוארך ב-15 יום

סערת הספורטק: בלי מופעים ואולמות, ו-15 יום נוספים לערעורים
מתחם הספורטק בירושלים


הוועדה המחוזית של עיריית ירושלים קיימה היום (ב) דיון בנושא הערעורים נגד תוכנית הספורטק. כזכור, קראו המפלגות החרדיות לשלוח ערעורים נגד התוכנית, ואכן, אלפים מתושבי העיר שלחו מכתבי התנגדות לספורטק.

מבין הנציגים החרדים השתתפו מ"מ ראש העיר יוסי דייטש, וחברי המועצה יוחנן ויצמן ויצחק פינדרוס. חבר הועדה חיים אפשטיין מ'עץ' נעדר. עם זאת, לחברי המועצה לא הייתה זכות הצבעה מכיוון שהם לא הורשו להשתתף בדיון הפנימי.

הדיון החל בשעה 10 בבוקר והסתיים ב-15 בצהריים, ובמהלכו עלו טיעונים שונים נגד ובעד הספורטק, כאשר גם נציגי המנהל הקהילתי ברוממה וברמת שלמה העלו את טענותיהם, כמו גם כמה תושבים.

מ"מ ראש העיר יוסי דייטש הסביר את התנגדותו בוועדה: "לא יכול להיות שתוכנית כזו אסטרטגית, אפילו אם אושרה לפני 12 שנה - היות וקבעה שלפני שיחלו היתרי בניה הועדה הנוכחית אמורה לדון בנספח שוב - זאת אומרת שנתנו נקודת מוצא לחשוב על זה שוב. ואם כל כך הרבה תושבים מסביב אומרים שהתוכנית מפריעה להם בצורתה הנוכחית, לא בעצם הנושא שיש מגרשי ספורט ושזה שימושי. אבל לא בכזה היקף של לתת מענה לכל תושבי ירושלים בתוך השכונות האלה שלוקחים להן את השטחים הירוקים האחרונים. הדרישה היא שראש העיר יעשה שיתוף ציבור עם המנהלים הקהילתיים ונתאים לתושבים מה שהם צריכים".

במהלך הדיון הוברר שבמקום לא יוקמו מבנים - להוציא שירותים ציבוריים וחדר מלתחות בודד. באם ירצו לבנות אולם - יצטרכו תב"ע חדשה לאשר בינוי של אולם ספורט.

כמו כן, מהנדס העיר ומתכננת המחוז הבהירו שלא יתקיימו שום הופעות במקום. בעקבות תנאי של מחלקת איכות הסביבה לא לקיים מופעים בגלל הרעש, וניתנה התחייבות מפורשת לכך בוועדה. במקום יהיו רק מגרשים פתוחים לקהל, לא מגודרים וללא מקומות ישיבה.

הערה משמעותית נוספת העלה אברך מרמות, שטען כי יש ליקוי חוקי בפרסום, והיועצת המשפטית של הוועדה אישרה שאכן חייבים לצאת לפרסום נוסף של 15 ימים באינטרנט, ובמידה ויתקבלו התנגדויות חדשות - הועדה תקיים דיון נוסף.
ספורטק ועדה דייטש תוכנית מופעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד