כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מרד ברבנות: הוקמה רשת בתי דין עצמאית לגיור

הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, יעמוד בראשות רשת בתי הדין שתגייר באופן עצמאי

צילום: :יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: :יונתן זינדל, פלאש 90


מרד ופריצת גדרי הרבנות הראשית: הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, יעמוד בראש רשת בתי דין עצמאיים לגיור בשם "גיור כהלכה" שתוקם לראשונה על מנת לסייע בהתמודדות עם אתגר הגיור בישראל. כך הכריזו הבוקר (שני) שורה של רבנים וראשי ארגונים בכינוס בית דין, בראשות הרב רבינוביץ', שהתכנס בכדי לגייר קטינים, דור שני לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר.

יחד עם הרב נחום רבינוביץ', משתתפים בהובלת בתי הדין הללו: הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל, הרב דוד סתיו, רב העיר שוהם, הרב שלמה ריסקין, רב העיר אפרת ורבנים נוספים - אשר עתידים להשתתף בהרכבי בתי הדין השונים. הקמת הרשת היא פרי שיתוף פעולה בין כמה ארגונים: מכון עתים, מכון טריגובוף, בית מורשה, ובתמיכת הסוכנות היהודית.

הרבנים וראשי הארגונים המייסדים הדגישו כי בתי הדין החדשים יעמדו על קיום דרישות ההלכה בגיור באופן מלא, וכי מדובר במהלך שנועד לתת מענה לאלפי אנשים שמעמדם האישי אינו יכול להיות מוסדר במצב העניינים הקיים. הרבנים וראשי הארגונים קראו לראשון לציון, הרב יצחק יוסף, לשתף פעולה עם המיזם החדש.

עוד הודיעו הרבנים כי רשת בתי הדין העצמאיים תעניק ליווי, תוכניות חינוכיות, ושירותים דתיים נוספים למתגיירים, ככל שיידרש.

לסיום ציינו כי "קיבוץ הגלויות ובכללו העלייה הגדולה מברה"מ לשעבר מעמידים בפני מדינת ישראל אתגרים משמעותיים הדורשים התמודדות אחראית ואמיצה של מנהיגי העם, הן במישור ההלכתי-רבני והן במישור הלאומי. אחריותנו המוסרית היא לדאוג לקליטתם של העולים ולהשתלבותם המלאה, למענם ולמען המשכיותו של העם היהודי".
גיור הלכה בתי דין רבינוביץ רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד