ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הצעת חוק חדשה: לקנוס רוכבי אופניים חשמליים שלא מצייתים לתקנות

עמותת אור ירוק: "על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לאכיפה מלאה של התקנות הנוגעות לאופניים חשמליים ולא לאפשר לילדים לנסוע על כלי מסוכן זה"

הצעת חוק חדשה: לקנוס רוכבי אופניים חשמליים שלא מצייתים לתקנות
קובי הר צבי


לאחרונה הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. הצעת החוק החדשה מציעה לאפשר לפקחים עירוניים לאכוף את החוקים והתקנות הנוגעים לאופניים חשמליים וכן לקבוע שעבירות שונות הנוגעות לאופניים חשמליים יהיו עבירות קנס. את הצעת החוק הגישו 29 חברי כנסת ממפלגות שונות. לאחרונה, אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי את הסיבה להצעת החוק: "תופעת פגיעות באמצעות אופניים חשמליים הולכת ומתרחבת בתקופה האחרונה. בתי החולים מדווחים כי מדי שבוע נער או נערה מנותחים או מאושפזים עקב פגיעות אופניים חשמליים, ומדי יום הולכי רגל נפגעים מאופניים, החל בפגיעות פשוטות וכלה בפגיעות כירורגיות", והוסיפו כי "אופניים חשמליים הם כלי תחבורה לכל דבר ועניין ולכן יש להטיל קנסות ולחייב אכיפה מוגברת בתחום".

על פי הצעת החוק, התקנות לגבי אופניים חשמליים הן כי , ניתן לרכוב על אופניים חשמליים רק מגיל 14 ומעלה וחל איסור לרכוב על אופניים רגילים או חשמליים על מדרכה או חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד. כמו כן מצוין העונש שניתן למי שמפר את התקנות: "המצב כיום מאפשר לשוטר להוציא את האוויר מהגלגלים של אופניים שרוכבים עליהם תוך הפרת הוראות התקנות, על מנת למנוע הימשכות של העבירה, אך אין בידיו לעשות מעבר לכך".

בכדי להרתיע את רוכבי האופניים החשמליים מנהיגה פרועה ולא חוקית, מציעים חברי הכנסת, לחייב בתשלום קנס של 300 ₪ את מי שיבצע אחת מהעבירות הבאות: רכיבה ללא החזקת הכידון; שימוש בטלפון הנייד בזמן רכיבה; נהיגה באופניים חשמליים מתחת לגיל 14; הרכבת אדם אחר על האופניים שגילו מתחת גיל 14; ורכיבה על מדרכה או דרך המיועדת להולכי רגל.

בנוסף מציעים חברי הכנסת לאפשר לפקחי הרשויות המקומיות סמכות אכיפה בעניין עבירות שנעשו תוך רכיבה על אופניים - רגילים או חשמליים.

עמותת אור ירוק: "אופניים חשמליים הוכחו ככלי שמהווה סכנת חיים הן לרוכבים והן למשתמשי הדרך האחרים. על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לאכיפה מלאה של התקנות ולא לאפשר לילדים לנסוע על כלי מסוכן זה. בנוסף חייבים להעלות את המודעות של ההורים למסוכנות האופניים החשמליים בכדי שהם ימנעו מילדיהם לנסוע עליהם".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד