ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ירושלים: גל שריפות מוזר ברחביה

בעוד הכבאים עסוקים בכיבוי שריפה בשכונת רחביה שבירושלים, פרצו שריפות נוספות במוקדים אחרים בשכונה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון


גל של שריפות היום (ב') השכונת רחביה בירושלים.

היום בשעה 15:11 התקבלו קריאות בחדר המבצעים של כבאות והצלה ירושלים על שריפה גדולה בבניין ברחוב האר"י בשכונת רחביה.

למקום הוזנקו שישה צוותי כיבוי אשר הבחינו בשריפה גדולה של עצים מחוץ לבניין, וכתוצאה מהשריפה מספר דירות בבניין עלו באש. צוותי הכיבוי החלו מיד בכיבוי הדירות והעצים.

בעוד הצוותים פועלים להשתלט על הלהבות והעשן בבניין, התקבלה קריאה על שריפה בדירה בבניין הנמצא כמה עשרות מטרים, ברחוב הסמוך, רחוב הנשיא.

שני צוותים שהיו בפעולות כיבוי השריפה הראשונה, הגיעו תוך כדקה לשריפת הדירה השנייה. הדירה הייתה אפופת עשן. צוותי הכיבוי השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את שריפת כל הדירה.

עם סיום פעולות הכיבוי בשריפת הדירה השניה, הבחינו הצוותים כי בבניין סמוך ברחוב חרל"פ, כל גג הבניין בוער ועשן כבד נכנס לתוך הבניין. צוותי הכיבוי עלו מיד אל הבניין בו בער הגג, השתלטו על השריפה, סרקו את הבניין לוודא כי אין לכודים ואווררו אותו מהעשן שהצטבר בו.

לאחר כשעה השיגו לוחמי האש שליטה על כל שריפות המבנים בשכונה.

מחקירה שביצע ראש מדור חקירות בכבאות והצלה ירושלים, טפסר משנה שמואל תורג'מן, עולה כי השריפה הראשונה ברחוב האר"י, החלה בעקבות הצתת שריפה בגינה סמוכה, שריפה שהתפשטה לשיחים ולעצים בבניין הסמוך, והעצים שנדלקו הבעירו את הדירות בבניין.

השריפה השנייה ברחוב הנשיא, החלה בעקבות מאפרה עם בדלי סיגריות שנפלה על הרצפה וגרמה להצתת חדר בדירה. בשריפת הגג ברחוב חרל"פ עדיין אין מסקנות סופיות.

"פעלנו היום באירוע יוצא דופן מבחינת רצף שריפות הדירה באותו זמן ובאותה שכונה" אמר רשף משנה איתן צליח מפקד הכוחות בשריפות בשכונה. "בזמן שהיינו עסוקים בשריפה גדולה בבניין, כתוצאה מהתלקחות של עצים סמוכים לבניין, רץ אלינו אדם שסיפר שבמרחק בניינים ספורים מאיתנו בוערת דירה נוספת, ברגע שצוותי הכיבוי השיגו שליטה בשריפה השנייה, החלה שריפה על גג מבנה ברחוב הסמוך.

"אני משרת בכבאות כ-30 שנה, ולא זכור לי אירוע כזה שבאותו מקום ובאותו זמן פורצות 3 שריפות במבנים בלי קשר נסיבתי בין השריפות". עוד מוסיף רשף איתן צליח כי "כל השריפות הללו נגמרו ללא נפגעים בנפש, בזכות המקצועיות וההקרבה של לוחמי האש".
שריפה כבאים צוותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד