כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גפני ומקלב ביתד: "לא נהיה שותפים לחילון ירושלים על ידי ברקת"

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על הפעלת מתחם 'יס פלנט' בשבת, ח"כ גפני ל'יתד נאמן': "לא היו ימים רעים לסטטוס קוו כימי ברקת" • מקלב: "התשובות שלהם מתחמקות, מיתממות ואולי ילדותיות ולא רציניות. יש לחשב מסלול מחדש"

גפני ומקלב. צילום: פלאש 90
גפני ומקלב. צילום: פלאש 90


חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות הכוונה לפתוח את מתחם הקולנוע 'יס פלנט' בשבתות, במסגרת 'מרכז שרובר' המוקם בירושלים, ממשיכה להכות גלים ומאיימת לפרק את הקואליציה העירונית.

כזכור, במקביל לאיומים של 'העדה החרדית' כי "ירושלים תרעש כפי שלא רעשה עשרות שנים", ולהבטחות על הפגנות שטרם נראו, הצטרפו למאבק בימים האחרונים חברי המועצה מכל הסיעות החרדיות והדתיות בעיריית ירושלים, בין השאר - נציגי דגל התורה שפנו במכתב לח"כים החרדים והדתיים, לרוה"מ ולנשיא המדינה, נציגי ש"ס ו'אגודה' שפנו בדרישה ליועץ המשפטי בעירייה לכפות את סגירת המקום, נציג 'עץ' חיים אפשטיין שפנה במכתב לברקת, וחברי המועצה הדתיים אריה קינג ודב קלמנוביץ' שהבהירו את התנגדותם.

נדמה כי פנייתם של נציגי 'דגל' לדרג הארצי של התנועה נשאה פרי, והיום (ג') ביומון החינמי של 'יתד נאמן', המחולק בתפוצת שיא, מכריזים חברי הכנסת של המפלגה משה גפני ואורי מקלב כי הסטטוס קוו נפרץ, והם מאיימים כי אם מתחם 'יס פלנט' ייפתח בשבתות - ישקלו ב'דגל' פרישה מהקואליציה העירונית.

"אם יימשך המצב הנורא של חילון ירושלים ופריצת הסטטוס-קוו בשבת – ניאלץ להמליץ על פרישה מהקואליציה", נאמר בכותרת הידיעה. בכתבה עצמה מובא הרקע למאבק השבת הנוכחי, כולל ציטוטים מעיתון 'הארץ' בסוף השבוע המכריזים על הניצחון החילוני הצפוי לדבריהם.

"אם יימשך המצב הנורא בחילון העיר ירושלים על-ידי ראש העירייה, בפריצת חומות קדושת השבת וקדושת ירושלים עיה"ק, תוך הפרה בוטה וגסה של הסטטוס-קוו, ניאלץ לשאול את גדולי ישראל על פרישה מהקואליציה. לא נוכל להיות שותפים למעשיו החמורים של ראש העירייה בחילון העיר ובחילול השבת וקדושת ירושלים", כך אומרים חברי הכנסת הרב משה גפני והרב אורי מקלב ל"יתד נאמן", בעקבות שורת הפעולות הנעשות על-ידי עיריית ירושלים והעומד בראשה, מתוך מטרה להפכה לעיר ככל העמים בתרבות שחץ קלוקלת, בחילולי שבת מחרידים שלא זכורים כמותם, תוך פגיעה אנושה בקדושת השבת וירושלים ובפגיעה בכל ציבור מוקירי ומכבדי השבת בירושלים ובעולם כולו. נאמר בכתבה.

בכתבה מצטטים גם את נציגי דגל בעירייה, קלרמן, פינדרוס וראוכברגר, שאומרים: "העירייה עומדת מאחורי כל הסיפור של הקמת מתחם הבידור החדש, אלא שהם מתנהלים ב'תמימות' ובתירוצים שונים, כביכול אינם קשורים לכך ומדובר במתחם פרטי. זו הפרה חמורה של הסטטוס-קוו, ואם ראש העירייה לא מעוניין שהמקום יפעל בשבת, המקום לא יפעל בשבת, נקודה. בדיוק כמו במתחם תחנת הרכבת, בו העירייה יזמה ומעודדת את הפעילות הנעשית במקום בשבת, רח"ל".

העיתון מציין כי "יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אומר ל"יתד נאמן", כי "כפי שחששה מועצת גדולי התורה וכפי שחששנו, שניר ברקת יחלן את ירושלים, לצערנו הרב אנו רואים זאת לנגד עינינו, בכל ההתנהגות בשכונות המעורבות, בכל ההתנהגות שלו כלפי כל הנושאים המקודשים לעם-ישראל, כפי שהוא נוהג בנושא שבת-קודש. לא היו ימים רעים מבחינת הסטטוס-קוו הדתי והיהדות בירושלים, כמו הקדנציה של ניר ברקת כראש העירייה ושל המשת"פים שלו. אין מנוס ככל הנראה מכך שחברי מועצת העירייה מטעם 'יהדות התורה' בירושלים יפנו לגדולי התורה לבדוק את האפשרות לפרוש מהקואליציה".

"בינתיים אנו מנסים פעם אחר פעם אחר פעם, גם אנו חברי הכנסת של 'יהדות התורה', גם חברי מועצת העיר מטעם 'יהדות התורה', אך בינתיים לא הולך ונעשה טוב, אלא נעשה רע. לכן יצטרכו בעתיד הקרוב לפנות לגדולי התורה ולבדוק את האפשרות להיפרד ממנו ולא להיות שותפים למעשים הרעים הנעשים בחילון ירושלים, בפגיעה במוסדות התורניים בירושלים ובכל מה שמתרחש בנושא הספורטק, ובפרט בפריצה בחומות השבת בירושלים, עם פתיחת מקומות רבים שבהם רח"ל יהיו חילולי שבת קשים".

גם יו"ר ועדת המדע, ח"כ אורי מקלב, מצוטט בהרחבה: "נושא חילולי השבת והרחבת חילולי השבת, המופעים, האירועים והאווירה התרבותית הקלוקלת שמנסים להחדיר כאן בכל מחיר בירושלים היא מאוד בולטת. הפגיעה המתמשכת בצביון הקודש שהיה נסוך על ירושלים, כפי שאנו עדים לכך, פגיעה בסטטוס-קוו בקדושת ירושלים, בחומות השבת, באווירה, הוא דבר חמור ביותר. מורגש הניסיון לעטות על ירושלים מעטה חול של תרבויות אחרות, של אווירה אחרת".

"גם מי שאינו מתגורר בירושלים ובא לבקר כאן, יודע שבירושלים יש אווירה מיוחדת של עיר הקודש. יש דחף מתמיד ועקבי ומתוחכם לפגוע באווירה הזו וביסודות הללו. זה לא קשור לפוליטיקה, אלא לירושלים עיר הקודש המושפלת, הפגועה והמחוללת. מעבר לכך, מובן שהדברים הללו נעשים באופן מכוון, כאשר הם מעמידים פנים תמימות ולכל דבר יש להם תשובות מוכנות, פעם שמדובר במתחם פרטי ופעם שזה כבר נעשה בעבר. בכל פעם אלו תשובות מתחמקות, מיתממות ואולי ילדותיות ולא רציניות. הסך הכללי מביא אותנו למצב אחר, לפיו יש לחשב מסלול מחדש ולחשוב על פעילות אחרת לגמרי בעניין הזה. מביאים אותנו למאבק על קדושת ירושלים, על מהות ירושלים, על עתיד ירושלים. השיטה הזו, הנעשית על-ידי יועצים כאלה ואחרים, הממשיכים באווירת הפרד ומשול, רקימת קשרים לומר כשר אני, צריכה להיעלם, צריך לאחד את כל הכוחות ביחד. רק אם תהיה אחדות, אנשים יפקחו עיניים ויראו איך המסר עובר לאנשים אחרים על קדושת ירושלים".

"הגיעה לידי מצגת של ראש העירייה, ובה למרבה הכלימה והבושה לא מראים לציבור אפילו תמונה אחת של בית-כנסת. והמדובר הוא על עיר שהיא סמל הקדושה של העם היהודי, ושהכותל המערבי שוכן בקרבה. במקום זאת מציגים את ירושלים כעיר של מרוצי פורמולה, של מופעי תרבות ושחץ. השתתפתי בדיונים עם ח"כים חילוניים מערים אחרות, שעמדו משתאים מה הדחף להפוך את ירושלים לעיר תל-אביב, מה הדחף ליצור אותה בתחרות עם הערים האלה. יש ירושלים אחת. זה חוסר אחריות מתמשך המגובה על-ידי מלחכי פנכא, וכך ממשיכים חלילה לחלן את ירושלים במגוון דברים מהותיים, בשבת, בקדושת ירושלים, באווירה, בתרבות, במופעים, בהדרת הציבור החרדי בשכונות העיר, בחיזוק כוחות ובהתארגנויות אנטי-דתיות, אולם בידינו הדבר, ועלינו להתאחד במאבק נוקשה וחסר פשרות. אין לי ספק שנוכל לבלום את התופעה החמורה הזו".

לסיום, משאיר 'יתד נאמן' אזהרה אחרונה ונחרצת לראש העיר ניר ברקת: "כאמור, חברי הכנסת הרב גפני והרב מקלב מצהירים נחרצות, כי באין מנוס יעלו יחד עם חברי המועצה בפני גדולי ישראל לקבל הכרעה אודות פרישה מהקואליציה העירונית, שלא להיות שותפים למעשים נוראיים ומחרידים אלה בפריצת חומת השבת וקדושת ירושלים".
פרישה מקלב גפני יתד יס פלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד