ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

'הפעילים' חוזרים? בי"ס של החינוך העצמאי לצרפתים

ופרצת: פרוש וגפני נפגשו עם רבנים מצרפת במטרה להקים בית ספר ייעודי לאלפי העולים החדשים

מאיר פרוש במשרד החינוך
מאיר פרוש במשרד החינוך


יפוצו מעיינותיך: סגן שר החינוך חה"כ מאיר פרוש ויו"ר ועדת כספים חה"כ משה גפני, קיבלו על עצמם להחיש ולפעול בכדי למצוא פתרון נאות ולהקים בתי ספר של החינוך העצמאי במקומות בהם יש ריכוז עולי צרפת.

כידוע, מאות משפחות עלו בחודשים האחרונים מצרפת לישראל, רק בראשית השבוע עלו לישראל כ-200 משפחות, המונים יחד למעלה מאלף ילדים. אך לדאבון לב הולך ומתברר כי ילדי העולים נתונים בסכנת הידרדרות רוחנית חמורה, וזאת באמצעות הכנסתם ללימודים במוסדות חילונים, בניגוד גמור למוסדות דתיים בהם חונכו רובם ככולם בצרפת עפ"י תורת ומסורת ישראל.

כפי שדווח בשבוע שעבר, בלשכת סגן שר החינוך נערכו אתמול פגישות ממושכות עם משלחות של רבנים ועסקנים הפועלים בקרב עולי צרפת. נציגי יהדות צרפת ואישי החינוך ביקשו את מעורבותו הדחופה של הרב פרוש בכדי למצוא פתרונות כבר לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

השבוע נערך בבני ברק מפגש ממושך של כל הנוגעים בדבר באירוחו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, ובהשתתפות המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי צבי בוימל, ממלא מקום ראש עיריית נתניה שמעון שר, ורבנים מבני ברק ונתניה העוסקים בקירוב העולים מצרפת. כמו"כ השתתפו מנהלים ומנהלות של בתי ספר של החינוך העצמאי מאזור נתניה.

בישיבה הארוכה דנו כל הנוגעים בדבר מציאת מענה הולם לשיבוץ מאות ילדי העולים במוסדות חינוך תורניים, בכל רחבי הארץ, תוך כדי מאמצים למציאת פתרון כבר בשנת הלימודים הקרובה.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד