כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עלייה של 27% במספר ההרוגים בתאונות דרכים במחצית הראשונה של שנת 2015

בתל אביב נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים מתחילת השנה. מנכ"ל אור ירוק: "עלייה דרמטית כזו במספר ההרוגים לא הייתה כבר לפחות עשור. המדינה חייבת לנקוט בצעדים מידיים בכדי לבלום מגמה זו"

עלייה של 27% במספר ההרוגים בתאונות דרכים במחצית הראשונה של שנת 2015


באמצע חודש מאי השנה, הגיע פאול משל, בן 66, מתנדב באגף התנועה למחלף גן רווה שבכביש 4, סמוך לראשון לציון. פאול נסע בניידת משטרה ועצר בכדי לסייע לנהג שרכבו נתקע בשולי הכביש הסואן. בזמן שהניח סימני אזהרה על הכביש, נפגע פאול מרכב חולף וזמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו. פאול היה אחד המתנדבים הבולטים והמצטיינים ביחידת התנועה של מחוז תל אביב שהשקיע ותרם רבות למלחמה בתאונות הדרכים.

סיפורו הטראגי של פאול, הוא גם סיפורם של 179 בני אדם נוספים שנהרגו בתאונות דרכים במחצית הראשונה של שנת 2015, אחת השנים הקטלניות ביותר בתאונות דרכים בשנים האחרונות. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, נהרגו בתאונות דרכים בישראל 180 בני אדם, עלייה של 27% לעומת החציון הראשון של שנת 2014, במהלכו נהרגו 142 בני אדם בתאונות דרכים.

גם במספר הפצועים קשה חלה עלייה: במחצית הראשונה של שנת 2015 נפצעו קשה 909 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 821 פצועים קשה במחצית הראשונה של שנת 2014, עלייה של 11%. בסך הכל, נפגעו 11,454 בני אדם בתאונות דרכים בששת החודשים הראשונים של שנת 2015.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנו נמצאים במצב חירום לאומי, עלייה דרמטית כזו במספר ההרוגים לא הייתה כבר לפחות עשור. 38 בני אדם נהרגו במחצית הראשונה של שנת 2015 יותר מאשר בשנה שעברה, 38 משפחות שהצטרפו השנה למשפחת השכול. מצב כזה היה מדליק נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת ולכן על הממשלה המדינה חייבת לנקוט בצעדים מידיים בכדי לבלום מגמה מדאיגה זו: לכנס את כל הגורמים שקשורים לבטיחות בדרכים לדיון חירום במטרה לגבש תכנית שתחזיר את ישראל להתמקד בהצלת חיי אדם בכבישים".



עוד לפני תחילת העבודות על הרכבת הקלה - התל אביבים נפגעים הכי הרבה בתאונות דרכים
• בתל אביב נפגעו 950 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, שישה בני אדם נהרגו.
• בירושלים נפגעו 632 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, חמישה בני אדם נהרגו.
• בחיפה נפגעו 368 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, תשעה בני אדם נהרגו.
• בבאר שבע נפגעו 309 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015.
• בחולון נפגעו 231 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, שלושה בני אדם נהרגו.
• בפתח תקוה נפגעו 229 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, שלושה בני אדם נהרגו.
• באשדוד נפגעו 215 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2015, שלושה בני אדם נהרגו.

בסוף חודש יוני התקיים דיון מיוחד בועדת הכלכלה בעניין העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בשנת 2015, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, ציין בתחילת הדיון את המגמה בעייתית של תאונות הדרכים בישראל: "על פי הדוח של ה- OECD שבחן 38 מדינות, עולה כי קצב שיעור הירידה במספר ההרוגים בישראל לאורך זמן הוא מהנמוכים בעולם – מקום שישי מהסוף וכי שיעור הילדים שנהרגים בישראל הוא מהגבוהים ביותר, מקום שני מהסוף".

ח"ג כבל הוסיף כי "היעד של הממשלה לעמוד על פחות מ- 200 הרוגים עד שנת 2020 הופך לצערנו ללא ריאלי. זה נושא מהכבדים ביותר. אנו עוסקים בביטחון אזרחי מדינת ישראל ומשקיעים מיליארדים כדי להגן על גבולותיה של מדינת ישראל מצד אחד ומצד שני תאונות הדרכים קוטלות בנו יותר מכל מלחמות ישראל גם יחד. אם זה היה המצב בגבולות, הארץ הייתה גועשת ורועשת".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד