כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרוש בוועדת החינוך: "מצפה לשיתוף פעולה"

ראש העיר אלעד השתתף בדיון בוועדת החינוך בכנסת בנושא בנות הסמינרים בעירו, והעלה את הפתרונות האפשריים

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
צילום: אהרן ברוך ליבוביץ


בדיון שהתקיים היום (ג) בוועדת החינוך בכנסת בנושא קבלת בנות לסמינרים בציבור החרדי, הציג ראש העיר אלעד ישראל פרוש את המצב הנוכחי, את הבעיה שנוצרה בשנים האחרונות עם התפתחות התיכונים בעיר, ואת הצעת הפתרון שהוא העלה בשנה שעברה.

לדבריו, "בשנה שעברה עבדנו יחד עם משרד החינוך והכנסתי באופן אישי בנות שקיבלו תשובות שליליות. אנחנו מצפים ממשרד החינוך להתייחס אלינו כעירייה, ולדאוג למה שהעיר צריכה". הוא הוסיף כי "לפתרון שהצעתי בשנה שעברה, בדמות סמינרים אזוריים, לא קיבלתי שיתוף פעולה מטעם המשרד השנה. עבדתי על פי מה שסוכם עם משרד החינוך, למרות שידעתי שאנחנו הולכים נגד הרבה גורמים שנלחמו בנו. אבל פעלנו. ועכשיו, לא מצידנו, לא עמדו בסיכומים, והותירו את המצב בלי שנותנים לי אפשרות לפעול. אפילו הרישום שעשינו היה על פי הנחיות המשרד ובצורה מסודרת".

ראש העיר הוסיף כי "לא יכול להיות מצב שבכל המוסדות בעיר, לכל הגילאים ולכל המגזרים, התלמידים והתלמידות מסודרים באופן מושלם. כולל בינוי והסדרת כיתות שבו אנחנו מקבלים שיתוף פעולה מעולה ממשרד החינוך, ואילו בנושא הסמינרים אני לא רואה מספיק שיתוף פעולה מצד משרד החינוך. הצעתי לא פעם שאנחנו נבצע את השיבוץ, ובכך נמנע את הכאב מהתלמידות וההורים, אבל לצערי לא ראיתי שיתוף פעולה, ואפילו הפרעות מצד גורמים מסוימים. כל מה שהגענו לסיכום יצא החוצה לתקשורת בצורה שהזיקה לו. אני מקווה שנדע לעבוד יחד ולהתגבר על זה".

יו"ר הוועדה ח"כ מרגי, אמר כי, "מגיעה לראש העיר ישראל פרוש מחמאה על הפעילות שלו לקבל את הבנות מכל המגזרים".

כמו כן דווח בדיון כי היום מתוכננת פגישה בין ראש העיר וצוותו ובין מר מאיר שמעוני ממשרד החינוך, בו יועלו ההצעות לפתרון בעיית הבנות שעדיין לא התקבלו לסמינרים.
פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד