י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מר"צ דורשת: לפטר את מנהלי החיידר ברמות

לורה ורטון, חברת המועצה בירושלים, פנתה במכתב לברקת וביקשה לפטר את מנהלי בית הספר שביטל ביקור ריבלין

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יו"ר סיעת מרצ בעיריית ירושלים, לורה ורטון, דורשת הצהריים (ג) לפטר את מנהלי בית הספר קהילות יעקב בשכונת רמות בעיר, בעקבות סירוב בית הספר החרדי לקבל את נשיא המדינה רובי ריבלין, כפי שנחשף הבוקר בגל"צ.

במכתב לראש העיר ניר ברקת כותבת ורטון: "שמענו בתדהמה הבוקר על סירוב ביה"ס החרדי "קהילות יעקב" לקבל את נשיא המדינה לביקור בתחילת שנת הלימודים...

"לדעתנו, התייחסות כזאת למוסד נשיא המדינה מחפיר. לא פחות מקומם הוא היחס לקהילה שלמה של תושבי העיר, שבכל עת אינו מקובל אך בתקופת כזאת, לאחר הרצח של משתתפת במצעד, פשוט מזעזע. אם במשך השבוע האחרון גורמים מסיומים ניסו להתחמק מאחריות לקשר ולגיבוי למעשה, סירוב בית הספר, תחת לחץ מהקהילה החרדית, היא עוד הוכחה לכך שגורמים בכירים אינם מבינים את גודל הפער בינם לבין הציבור הישראלי ולעידן לאחר ההשכלה, ששחררה את החברה מדעות קדומות ובורות מסוגים רבים.

"אנו קוראים לך לפעול מיד לפיטורין של מנהל בית הספר, לדרוש חקירה באנשים שהפעילו עליו לחץ, ולביטול כל תמיכה עירונית או ממשלתית לבית הספר עד שגישת ההנהלה לא תשונה. בנוסף, במקרה של סירוב מתמשך של הנהלת ביה"ס לשתף פעולה ולקבל את הנשיא, יש לשקול סגירת ביה"ס ופיזור תלמידיו.

"המדינה וחוקיה נמצאים במתקפה של קנאות מעוררת סלידה. אסור להשלים עם כניעה לגורמים שמאיימים על השלטון ואסור להתפשר בנושאים שעומדים בבסיס הערכים שלנו. אנו מקווים שתפעל מיד וללא פשרות. דרושים קווים אדומים במדיניותך כלפי קיצונים בעיר, דבר שחסר בתקופה האחרונה. עמידה לצד נשיא המדינה צריכה להיות התחלה של סרטוט קווים למדיניות חדשה ותקפה יותר".
מנהלים פיטורין ריבלין ורטון ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד