ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בכיר בצה"ל מזהיר: "כל בן ישיבה שלא יתייצב בלשכת הגיוס - ייעצר"

גורם בכיר בצה"ל מזהיר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אנו נפעל על פי החוק - וכל מי שלא התייצב ייעצר" • "פחות מחמישים אברכים ובני ישיבה לא התייצבו השנה בלשכת הגיוס" • חסיד ויז'ניץ נעצר בבני ברק

בחורי ישיבה במדור בני הישיבות. צילום: קובי הר צבי
בחורי ישיבה במדור בני הישיבות. צילום: קובי הר צבי


גורם בכיר בצה"ל מזהיר היום (ג'), בדברים ל'בחדרי חרדים': "כל מי שלא יסדיר את מעמדו, ייעצר" עוד הוסיף: "פחות מחמישים איש עד כה לא התייצבו השנה".

הלילה נעצר אברך חסיד ויז'ניץ, שמזה למעלה משנתיים היה דרוש לצה"ל. לפני כשנה וחצי התייצב, אך טרם סיים את הסדרת מעמדו למרות פניות רבות שנערכו אליו. מאז הוגדר כעריק. הלילה, הוא נעצר בביתו שבבני ברק על ידי המשטרה הצבאית.

מאז נחקק חוק הגיוס החדש, נערכים מידי שבוע מעצרים של תלמידי ישיבות ואברכים, שלא הסדירו את מעמדם כ'בני ישיבה' ואינם דוחים את גיוסם.

גורם בכיר בצה"ל הבהיר בעקבות המעצר ל'בחדרי חרדים': "יש לנו מדיניות שיויונית, בדיוק כמו שעוצרים בחור חילוני שאינו מתייצב, כך בדיוק עוצרים חרדים. אנחנו חיים במדינת חוק, וכמו שמי שעובר עבירת תנועה נקנס, כך גם מי שאינו מתייצב לבקו"ם כנדרש בחוק נעצר ונענש".

עוד הוסיף: "בניגוד לדיווחים מטעים, פחות מחמישים חרדים לא התייצבו לדחות את גיוסם, כאשר חלקם בעקבות מעבר כתובת וכו'. כל מי שמגיע למדור בני הישיבות, ומצהיר כי הוא יושב ולומד ומביא טופס מהישיבה, עובר תהליך של אימות פרטים, בדיקות רפואיות ומבחן, ומשוחרר לביתו ללא עיכובים".


הגר"ש מבהיר: "ממשיכים לא להתייצב"

לפני כחודש, ביום מיוחד ובפיקוח ראשי הישיבות, התייצבו כ-300 בחורי ישיבות מחסידויות ויזנ'יץ וסלונים, במדור בני הישיבות בתל השומר, שעד אז נמנעו מלהתייצב בצו ראשון. הבחורים התבקשו לקדש שם שמים ולא להגרר או לעורר פרובוקציות, וכך היה.

לפני כארבעה חודשים הושלם יעד הגיוס, כאשר בטקס גיוס אחרון לשנת 2014 במסגרת 'שח"ר כחול', בו התגייסו למעלה ממאה חיילים חרדים, ובכך הגיע מספר המתגייסים ל-2,300.
גיוס בני ישיבות צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד