א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ברקת יאכוף את חוק העזר ב'יס פלאנט'

היועה"מ לעיריית ירושלים, מבהיר: "נאכוף את חוק העזר העירוני ב'יס פלאנט' - לא נתיר פתיחת בתי מסחר"

דייטש וברקת. צילום: שמואל דריי
דייטש וברקת. צילום: שמואל דריי


הישג לחברי מועצת העיר מ'אגודה וש"ס'. היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, עו"ד אלי מלכה, השיב הערב (ג) לפנייתם של נציגי המועצה מ'אגודה' וש"ס, ונענה לדרישתם לסגור את מתחם הקולנוע של 'יס פלנט' בשבתות לעסקים מסחרים שםתיחתן אסורה על פי חוק העזר העירוני.

"במענה לפנייתכם", כותב מלכה, "הנני לציין כי המתחם שבנדון אמור להיפתח לציבור רק ביום חמישי. כידוע לכם על פי חוק העזר לירושלים (פתיחת עסקים וסגירתם), תשט"ו - 1955 (להלן: חוק העזר) ניתן לפתוח בימי המנוחה בית עסק שהינו בית קולנוע ובתי אוכל בתנאים הקבועים בחוק העזר", פותח מלכה את מכתבו.

"משיחה שערכתי עם סגן היועמ"ש וראש התביעה, מר חיים נרגסי וכן עם משה דהאן, הממונה על רישוי עסקים, עולה כי במתחם שרובר יס - פלנט יופעלו בשלב זה בתי קולנוע ו-2 בתי אוכל.

"לאור המידע האמור לעיל ואשר מצוי בידי העירייה לא יפעלו במתחם בתי מסחר אחרים, כאמור במכתבכם אם למרות האמור לעיל תקויים פעילות מסחרית במתחם שאינה מותרת על פי חוק, תבוצע אכיפה כנגדה", קובע היועץ המשפטי לעירייה.

לדברי נציגי אגודה וש"ס במועצת העיר, זו הפעם הראשונה שהעירייה מראה נכונות לכפות את חוק העזר. "אנו מקווים שהיא תילחם נגד הפיכת מתחם 'יס פלאנט' לקניון הפתוח כולו בשבת, אנו מקווים שאלו לא רק הבטחות אלא גם שניווכח שיעמוד בהן", אמרו.
מכתב שבת מסחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד