י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בטאון 'דגל התורה' תוקף את הרב דוד סתיו: 'נוער גבעות רבני'

בטאונה של תנועת 'דגל התורה' תוקף בחריפות את הרב דוד סתיו ואת יוזמתו להקמת בית דין אחטרנטיבי לגיור: "החליט שאין דין ואין דיין. גם אם מדינת ישראל החליטה שעל פי חוק הרבנות הראשית היא שאחראית על עניני הדת"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הבטאון הליטאי במתקפה חריפה הבוקר (ד'), נגד הרב דוד סתיו. בטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' מכנה את הרב סתיו: 'נוער גבעות רבני', זאת בשל יוזמתו להקמת בית דין לגיור אלטרנטיבי.

במאמר מערכת תחת הכותרת "נוער הגבעות הרבני" כותב עורך העיתון ישראל פרידמן: ""נוער הגבעות הרבני" של הצבור הד"ל, החליט שאין דין ואין דיין. גם אם מדינת ישראל החליטה שעל פי חוק, הרה"ר היא שאחראית על עניני הדת, אם הם לא הצליחו להשתלט על מוסד הרה"ר, אז מותר להשמיץ אותה ולהקים מערכי גיור אלטרנטיביים – העיקר שיהיה כמו שהם החליטו! אם הם רוצים רפורמה בגיור ומפריעים להם, אז הולכים בכוח. אם אין חוק גיור, אז יעשו ניתוח מעקפים פרוביזורי, כדי שיזרים דם זר ללב העם".

המאמר מאשים את הרבנים שהקימו את מערך הגיור האלטרנטיבי: "איש אינו חושד בהם שמדובר בדאגה לגרים. מי שדואג לגרים לא מגייר אותם בגיור אנרכיסטי פורע הלכה ולהבדיל גם חוק" וקובע: "דובר בשאיפות אישיות שלא התממשו, וכל הדרכים כשרות להשגת המטרה. וכש"נוער הגבעות הרבני" מחליט להתפרע, אין מי שיעצור אותו. גם אם מדובר במרד".

פרידמן תוקף בחריפות את שתיקת ראשי הבית היהודי ומשבח את הרבנים הדתיים שמתנגדים למהלך: "בניגוד לגמגום המתפתל של ראשי "הבית היהודי" שהתנסחו בהתפתלות שלא היתה מביישת נחש ובמילים של בעל לקות שפה, גורמים רבניים והרבנים הבכירים בצבור הדתי לאומי הביעו במילים קשות, בכתב ובע"פ, את התנגדותם הנחרצת למגמה ההרסנית המסוכנת... מהר מאוד יוקם גם מערך אלטרנטיבי רפורמי".

"ראשי המדינה חייבים להתייצב כחומה בצורה ולא להכיר בגיורים אנרכיסטים מהסוג הזה, שמסכנים את שלמות העם. ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות, חותם המאמר.
הרב דוד סתיו מפדל רבנות גיור יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד