ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"החרדים אשמים בעימות בין ביבי לאובמה"

האדמו"ר מסאטמר: "הח"כים החרדים אחראים ל'התגרות באומות' של ביבי בנשיא האמריקני • ויש עוד אשמים: חרדי ארה"ב למשל

האדמו"ר מסאטמר אמש. צילום: דוב ושמואל לאנטשעווסקי
האדמו"ר מסאטמר אמש. צילום: דוב ושמואל לאנטשעווסקי


האדמו"ר מסאטמר במתקפה חריפה נגד הנציגות החרדית ונתניהו: "החרדים אחראים ל'התגרות באומות' שמנהל ראש הממשלה נגד נשיא ארה"ב".

אמש חל יום ההילוא של האדמו"ר על הויואל משה מסאטמאר זצ"ל ובשעות אחר הצהרים עלה האדמו"ר מסאטמר יחד עם אלפי תלמידי ישיבותיו לציונו בקרית יואל שבמונרו.

בערב התקיימה סעודת הילולא בבנין הת"ת של סאטמאר בעיר, שמרכזו נשא האדמו"ר דרשתו שהכילה דברי מוסר והתעוררות.

לאחר שהאריך בד"ת במשנתו של בעל ההילולא זי"ע, התחיל לדבר בשבח המוסדות על טהרת הקודש שמתנזרים מתקציבי המדינה, והתומכים בהם.

"לעומת זה", טען האדמו"ר, "יש את הנציגים החרדים שמתחברים לרשעים ויושבים איתם בבממשלה אחת, ולא רק יושבים אלא הם הצירים המרכזים של הממשלה בהיות שזו היא ממשלת צרה, והכל בשביל כמה תקציבים שמשחדים אותם, ובתמורה הנציגים החרדים מאשרים את כל החוקים שעובר בכנסת המינים נגד התורה והדת.

"זה חילול השם מאין כמוהו שכל העולם יודע שיהודים שומרי תורה הם אלו שעומדים מאחורי ראש הממשלה וההתגרות באומות שהוא מנהל באופן נורא נגד הנשיא האמריקני ירום הודו. ובו בזמן שראש הממשלה הגיע לארה"ב לנאום בקונגרס נגד הנשיא עמלו החרדים בארץ ליצור קואליציה עמו. למפלגות החרדית יש אחריות ישירה להתגרות נגד כל מנהיגי העולם וזה מסכן את כלל ישראל.

"גם הפוליטיקאים היהודים בארה"ב שמתיימרים לייצג את החרדים בארה"ב הולכים לשדל חברי סנאט וקונגרס שיצביעו נגד הנשיא. בזמן שבכל הדורות ידעו ודרשו את שלום העיר, אפילו כשהממשלות בימים ההם לא היו כה טובות ליהודים, אל אחת כמה וכמה מדינה כמו ארה"ב שטוב ליהודים איך יכולים לנהל מלחמה עמי בבית נגד הנשיא?"

עוד המשיך, "בשבוע שעבר זה עלה שלב עת שהמתנחלים רצחו בפועל ילדה ערבי, ועולים להר הבית אפילו יהודים חסידים, שזה גורם להתגרות בלתי נסבל בערבים, ואותו דבר גם לגבי גזירת הגיוס ולימודי הליב"ה, שלא די שהנציגים החרדים אינם לוחמים נגד הגזירות, אלא עושים כל מיני פשרות עם הממשלה בלבד שהתקציבים לא יפסיקו לזרום. כמו כן יש עכשיו בירושלים ראש עיר שרוצה לחלן את העיר, ופותח מקומות לחילולי שבת, טומאה וזוהמה, והנציגים החרדים יושבים בקואליציה העירונית ואינם עושים דבר, רק הקומץ קטן חברי העדה החרדית בראשם הגאב"ד הרב וייס הם היחידים שלוחמים נגד התופעות הללו".

האדמו"ר סיים בגינוי חרדים לשעבר ש'מסרו' כלשונו נגד החינוך החרדי במשרד החינוך בניו יורק על שלא לומדים מספיק לימודי חול". בעניין הזה, לפי האדמו"ר, אף שמדובר לכאורה בהפרת חוקי ארה"ב, והונאת הרשויות המתקצבות, אין משום 'התגרות באומות'.

סעודת ההילולא אמש. צילום: דוב ושמואל לאנטשעווסקי










סאטמר אגודת ישראל ארהב ויואל משה חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד