י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ומי לטובת הגיור הפיראטי? הרב חיים אמסלם

שכחתם ממנו? יו"ר תנועת "עם שלם" תוקף את "הפטרונות הליטאית" ואת הרב שמואל אליהו • חריף מאד

הרב אמסלם, צילום: פלאש90
הרב אמסלם, צילום: פלאש90


יו"ר תנועת עם שלם הרב חיים אמסלם מפרסם הצהריים (ד') פוסט תמיכה במהלך של הקמת רשת גיור אלטרנטיבי לרבנות הראשית, ומבקר את מתנגדי המהלך.

‏הרב אמסלם כותב: "צביעות וחוצפה עד לב שמיים. מהרגע שהתפרסמה היוזמה הברוכה והמתבקשת של אותם רבנים טובים נבונים וישרים להקמת בתי דין פרטיים לגיור, החל גל מחאה וגינויים שנמשך עד עתה ועוד ימשיך כנראה הרבה זמן. ביקורת ומחלוקת זה דבר לגיטימי. מה שלא לגיטמי בשום פנים ואופן זו ביקורת שכל כולה צביעות וחוסר כבוד

"הגינוי האחרון למהלך הוא של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו (שאני אישית מכבד) שהגדיר את המהלך כלא פחות מאשר "מלחמה בין הקדושה לבין המתנגדים לקדושה" והוסיף בדבריו שלפעמים משתמשים ברבנים מתוך הקדושה כמו הרב רבינוביץ' והרב מדן כדי לצאת נגד הקדושה, עד כאן מפניניו.

"אז כנראה שהרב אליהו חושב שהרב רבינוביץ' והרב מדן הם שני זקנים סניליים (ח"ו) שלא מכירים כלום מימינם ושמאלם אבל מה שבטוח בעיניו זה שרבני בני ברק, אלה שלא מזמן הוא התפאר בהתרגשות על שהם "סמכו את ידיהם על ראשו" לשמש כרבה של ירושלים. הם בוודאי לא סניליים בעיניו. ברור לו שהם גדולים יודעי דעת עליון, שהרי הם מהפטרונות הליטאית (מה לא ברור) להם מותר לפתוח בתי דין פרטיים לגיור, בתי דין ליבול נכרי מהחמאס בעזה, בתי דין לכשרויות מפה ועד להודעה חדשה ועוד כהנה וכהנה.

"מיותר לציין מה הם חושבים עליו ועל שכמותו ועל הציונות הדתית בכלל, די לשמוע את עסקניהם ושלוחיהם כמו ה"שליח דרבנן" (הסטרא אחרא) בני רבינוביץ' יום אחרי הבחירות לרבנות ירושלים.

"מה פשר הצביעות הנוראית הזאת? למה לרב קרליץ מותר לפתוח בית דין לגיור ולרב רבינוביץ' אסור? למה הרב דב ליאור שמתנגד למהלך מעודד עלייה להר הבית שלפי הרבנות הראשית לדורותיה הדבר כרוך באיסור כרת? למה החרדים שמזלזלים ומלגלגים תדיר על הרבנות ומקימים בדצי"ם פרטיים כל שני וחמישי פתאום מזדעקים ב"חרדת קודש" לכבודה של הרבנות?" שואל אמסלם, ומשיב מיד - "צביעות צביעות ושוב פעם צביעות".
שמואל אליהו גיור בתי דין עצמאי ברכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד