כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כנסו: כך הפסיד אקו"ם בתביעה מול 'קול חי'

אקו"ם תובע את תחנות הרדיו בדרישה להעלאת התמלוגים; התביעה נגד קול חי כשלה, ואקו"ם חוייב בהוצאות משפט

כנסו: כך הפסיד אקו"ם בתביעה מול 'קול חי'


הארגון המופקד על זכויות היוצרים מתחומי המוזיקה והספרות בארץ - אקו"ם, הגיש תביעה נגד כעשרה תחנות רדיו, ובהן גם התחנות החרדיות 'קול חי', 'קול ברמה' ואף 'גלי ישראל', בדרישה להעלות את מחיר התגמולים שמשולמים להם.

עוד בטרם החל הדיון בבית המשפט, הנתבעים הגישו את תגובותיהם. השופט רם וינוגרד מבית משפט המחוזי בירושלים דחה את הבקשות של חלק מתחנות הרדיו להורות לאקו"ם להגיש תביעות נפרדות כנגד כל אחת מהן, למעט העתירה של רדיו 'קול חי' שהגיש עו"ד משה יצחק אוסדיטשר - שהתקבלה.

כתב התביעה מבקש להסדיר את טיב ההסדר והתגמולים שיחול מינואר 2015. אקו"ם, טענה עקרונית זהה לכל תחנות הרדיו, ואלה טענו כי יש מקום להבדלים בינהם. אופי השידורים, היקף יחסי של השמעת מוזיקה מול תכניות המלל והיקף הפעילות הכללית. השופט כאמור דחה את בקשה לפיצול בתביעה בשלב זה, למעט רדיו 'קול חי'.

התביעה ביקשה לתת סעדים הצהרתיים מאז ינואר 2015, אך בין אקו"ם לקול חי יש הסכם שיעמוד בתוקף עד ינואר 2016, כך שהתביעה מוקדמת "אין מקום לדון בה" אמר השופט בדיון, "טענות התובעת לפיהן יש להסדיר את מערכת היחסים בין השתיים במבט צופה פני עתיד, חלף המתנה עד להגעת המועד בו יפקע ההסכם והגשת תביעה אז, מהוות חריגה מכתב התביעה המתוקן שהוגש לבית המשפט ואין בה מענה כנגד טענותיה העקרוניות של הנתבעת".

השופט וינוגרד פסק כי "אין מקום בהליך בגין חשש עתידי.. ומורה על מחיקת התביעה". כך גם, אקו"ם ישא בהוצאות התביעה נגד 'קול חי' וישלם לתחנה הוצאות משפט בסך 5,000 ש"ח.

כאמור, בקשת הנתבעות לפצל את הדיון נדחו. השופט ציין כי מן הראוי היה להשית על הנתבעים הוצאות משפט, אך בחר שלא לעשות כן הואיל ובתובענה הציגה אקו"ם עמדה המנוגדת לעמדתה הנוכחית.

עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, שייצג את רדיו קול חי, אמר לאחר הדיון ל'בחדרי חרדים' כי "רדיו קול חי ידוע באמינותו המקצועית הגבוהה. הרדיו מתנהל על פי חוזים מסודרים ומדוייקים בכל עניין, וכמובן שאף בנושא חשוב זה. לרדיו חוזה בתוקף עד ינואר 2016, ולכן הכריע בית המשפט כי התביעה לא נוגעת לרדיו קול חי, והתובעים אולצו לשלם דמי הוצאות משפט".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד