י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ב'עדה' החליטו: קבלת שבת המונית בצומת מלכי ישראל-שרי ישראל

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על חילול השבת הצפוי במתחם 'יס פלאנט', החליטו בעדה החרדית לצאת ולמחות ברחובה של עיר • על הקריאה חתומים הגאב"ד, הראב"ד וחברי הבד"צ - "איככה נוכל לשתוק על הרס השבת בעיר הקודש?"

הפגנה בעדה החרדית על רקע המכתב. צילום: פלאש 90
הפגנה בעדה החרדית על רקע המכתב. צילום: פלאש 90


פרסום ראשון:בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על פתיחת בתי הקולנוע בירושלים וחילולי השבת במתחם 'יס פלנט', היום (ד') אחר הצהריים הוציאו ראשי וחברי בד"ץ 'העדה החרדית' קריאה לקיום מחאה בתפילת קבלת שבת המונית ברחובה של עיר.

במכתב כותבים "כל לבב דוי וכל ראש לחלי מריבוי חילולי השבת בעיר עוז לנו ירושלם עיה"ק
והמקדש פלטרין של מלך, זה תקופה ארוכה שבאו בה פריצים וחללוה חילול אחר חילול, לחלל ולהרוס את קדושת עיה"ק ולהרבות בה חילולי שבת, ונתמלא הבגד כולו קרעים לגודל החרפה".

"חובתינו לנוכח חילולי השבת ובפרט עתה כשפותחים רח"ל מרכזי בילוי בעיר הקודש למחות לזעוק ולהריע כדת של תורה".

"איככה נוכל לשתוק על הריסת השבת בעיר הקודש ירושלים, ואל מול הפורצים מחויב כל איש ישראל אשר לבו חרד לתורת ה' הנתונה מהר סיני ואות ברית השבת בין הקב"ה לעמו ישראל להרעיש עולם לעורר מחאה רבתי" וכדי להסיר חרון אף ה' ושלא יאמרו מדשתקי ניחא להו, ומה גם שלא נשלים עם המציאות המרה האוכלת בכל פה בעיר הקודש".

"ועל כן החלטנו", כותבים בבד"ץ, "שביום השבת קודש פרשת ראה ראש חודש אלול עם כניסת השבת יתכנסו המוני החרדים לדבר ה' למחאה גדולה תחת כיפת השמים בתפילת קבלת שבת ברחוב מלכי ישראל פינת שרי ישראל, וזה כנגד זה ידקדק כל אחד להוסיף גדרים וסייגים לשמירת שבת כהלכתו,
ובפרט בפרצה אשר נפרצה לאחרונה בנסיעות ומלאכות לאחר זמן כניסת השבת, דבר שהיה מאז ומקדם שמור בשמירה מעולה".

את מכתבם מסיימים - "והשי"ת יהיה בעזרינו ע"ד כבוד שמו להרבות כבוד שמים וכבוד השבת, ובזכות ההתחזקות והשמעת קול מחאה לכבוד השי"ת נזכה כולנו יחד ליום שכולו שבת ומנוחה בביאת גואך צדק".

על המכתב חתומים הגאב"ד הגרי"ט וייס, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, חברי הבד"ץ הגרא"י אולמן, הגרי"מ יורוביץ, הגרנ"ה פרנקל, הגר"י רוזנברגר, והגר"י פישר.
יס פלנט שב קולנוע ירושלים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד