כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו והתרגשו: חתונה מיוחדת יש רק פעם בשנה

40 בנות תסמונת דאון זכו להרגיש כלות ליום אחד • אנשי המקצוע הגדולים ביותר הגיעו לחתונה שיזמו בנות 18 העומדות מאחורי ארגון שלובות • צפו בחתונה הכי מרגשת

צפו והתרגשו: חתונה מיוחדת יש רק פעם בשנה
שינדי סדובסקי


ההודעה הבאה עברה בקבוצות הווטסאפ השונות, והגיעה גם אלי:

"אנחנו ארגון "שלובות", ארגון ששם לעצמו מטרה לשלב בקהילה את בנות התסמונת דאון הבוגרות ולתת להן תחושה של שוות, בעלות ערך וחשיבות.

הארגון עורך פעילויות רבות ואירועים במשך השנה וכן מחנה יומי הנערך בימים אלו ובהם נערכות פעילויות מיוחדות על מנת לשמח את הבנות ולמלא להן את ימי החופשה בהנאה, בתוכן בידידות ובאהבה.

במסגרת הפעילות שמנו לב לקושי הרגשי הגדול שמתעורר לבנות יקרות אלו כשהן נחשפות לחתונות בסביבתן הקרובה-חברות, שכנות, ומתנדבות, שהיו ידידות אמת שלהן והגיע היום בו זכו לבנות בית.

ארועים כגון אלא מציבים בפניהן מראה המציגה להן בחדות כואבת את המציאות הקשה, הן שונות, על אף ולמרות הכל, וככל הנראה לא תזכינה גם הן לעמוד תחת החופה...

אנחנו, כאבנו איתן את הכאב הקורע הזה, וביקשנו לרפא אותן באהבה. ביקשנו לארגן אירוע "חתונה" לכל בנות התסמונת דאון. ליצור להן מסגרת של חתונה - ממש כמו אמיתית.

אולמי בית ישראל בנדיבות לב תרמו את האולם וכן השגנו שמלות כלה לכל הבנות.
וכעת אנו פונים אליכם, יהודים בעלי לב חם ורגי ש- זאת החתונה של כל בית ישראל, של הבנות של כולנו, כל אחד מאיתנו יכול להזדהות עם הכאב הזה, של בת שמבינה שהיא לא כמו כולם, שהיא לא יכולה.

בואו וניתן להן הרגשה שהן בנות שלנו, שכולנו רוצים לשמח אותן באמת.
נודה מאד לכל מי שיוכל להרים תרומתו בכל מה שיוכל להעשיר ולרומם את האירוע: תזמורת, שירה, קיטרינג, אביזרים וכו'.

החתונה מתארגנת מהיום למחר ממש, אנא הזדרזו ותנו יד למערך הארגון המורכב הזה מהר ככל האפשר והיו שותפים בזכות העצומה לשמח את בנותיו של הקב"ה.
ויהי רצון שתדעו תמיד שמחות אמיתיות, בלב שמח באמת".

מאחורי ההודעה הזאת עומדות שתי נערות בנות 18 ואישה כבת 26 - בנות סמינר חרדיות, שאת הסיפור המלא של הקיטנה המיוחדת לבנות התסמונת דאון שהן עושות, נביא בקרוב ב"לובי נשי".

אתמול (רביעי) התקיימה ה"חתונה" ברוב פאר והדר ובהתרגשות רבה של הבנות ובנות משפחותיהן. המתנדבים הרבים סייעו להרים את האירוע בצורה המושלמת.

חונה דייטט הוא האיש המניע את כל גלגל החסד העצום הזה. תוך שלושה ימים בלבד סידר את חתונתן של 40 הבנות באולמי בית ישראל. נכחו: דוד איכלבי'ץ - קלידים. אריק דביר - קלידים. אמיר אהרון - תופים. איציק כהן - גיטרה. אלחנן איינהורן - סאונד. פיני רוטשטיין - סאונד. שמואל דריי - צלם. יוסף חיים - צלם. דוד הלר - סקסופון.
זמרים:
שלוימי כהן.
ארהלה סאמט.
שרוליק קלצקין.
אלי הרצליך
צביקה פאלוך אירגון הסעות ביום האירוע, ופועל כשנתיים למען הקיטנות של הארגון.
סלון נחמי: שמלות כלה, איפור ותסרוקות, בשיתוף שרה ישורון.
ישעיהו בקרמן - יחד הפקות, נתן תוכניות מהנות לבנות במהלך הקייטנה.
פסי רוזנפלד - שמלות כלה.
מרים מרציאנו - מאפרת.
שינדי דובסקי - צלמת.
אופטיקה הלפרין בפינוק של משקפי שמש לכל הכלות והמתנדבות.

במהלך היום יום עוסק איש החסד חונה דייטש בסיוע לנזקקים, אלא שבמקרה הנוכחי נראה שהוא לקח אותו אישית כאילו היה אירוע פרטי שלו. המילים שכתב לחבריו שהיו שותפים, לאחר החתונה, אומרות הכל:

"חברים מלאכי השרת ערב טוב. אני לא יודע מאיפה להתחיל, אם מהיום או מיום פניית הבקשה ע"י ידיד לי כאח, רובי בנט היקר והאהוב, אך חייב אני לשתף אתכם במה שעובר עלי מהצהריים לאחר האירוע המרגש והמצמרר שנכחתי בו מתחילתו ועד סופו, וכולי צמרמורת עד לרגע זה. אז כך התחיל הסיפור: קיבלתי בסוף שבוע האחרון את הפניה מרובי בנט היקר ומיד נכנסתי לעובי הקורה. כמו תמיד השתדלתי לעשות שיהיה הכי מכובד למען הילדות האומללות ובקשתי נענתה בזאת היענות. מיד אריק דביר הצדיק נכנס לעובי הקורה והכניס את המפיק העולמי פיני רוטשטיין, שרתם את תזמורת המורחבת של דוד איכלבי'ץ וגדול הסאונדמן, אלחנן איינהורן, וכן הזמרים שלמה כהן, אהרלה סמט, אלי הרצליך, שרוליק קלצקין, והסקסופוניסט הירושלמי האגדי, דוד הלר. וכן לצלמים היקרים, שמואל דריי, והצלם יוסף חיים, ולקוזקים יוני וויס והצלם קובי הר צבי, באמת היתה התרגשות עצומה מאוד לראות בנות צדיקות שלצערנו מוגבלות, עומדות ומתפללות בבכי. עין לא נותרה יבשה במעמד החופה שנעשה לקול הקלרניסט המרגש דוד הלר. אין בפי מילים להודות לכם צדיקים, ולברך אתכם שבזכות המצווה הזאת תזכו לכל הברכות והישועות, ואך טוב וחסד יהיה מנת חלקכם כל הימים, ואחרונים חביבים שתרמו את האוכל החפצים בעילום שם. בתודה חונה דייטש".

צפו בגלריה מרגשת מתוך האירוע
































תסמונת דאון התנדבות חסד כלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד