י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הרס חומות הגיור" - לא חומות, גם לא הרס

הרב יהושע לוין, אברך בכולל חזון איש, תמה על היחלצות היומון הליטאי למאבקו של הרב הראשי באנשי צהר • טור

"הרס חומות הגיור" - לא חומות, גם לא הרס


כותרת ראשית (ראשית ממש, באותיות ענק על רקע שחור ענק עוד יותר ומאיים) ביתד נאמן, ולא סתם יתד נאמן, אלא "של יום שלישי" בכבודו ובעצמו, זה המופץ ב-50,000 עותקים בכל הישובים החרדים, בית אחר בית.

גם אילו היו קורסים מגדלי התאומים על רום מאה ועשר קומותיהם, בפיגוע טרור רצחני ראוותני של "אל קעידה", לא הייתה כותרת שחורה וגדולה יותר באותו בוקר. זאת אומרת, אלו הן החדשות המרעישות. שאמורות להרעיש. כמובן לא פונים אל הציבור החילוני הכללי, ולא אל הציבור המפדל"י הכללי, שהם בכלל לא יבינו למה זו חדשה ועוד מרעישה. מדברים "אלינו" החרדים שומרי התורה והחסידות והמצוות. אנו מבינים, או אמורים להבין היטב. אז בואו ונבין...

אמנם: הרבה מילים יש לי בקרבי מקלדתי. אבל פחוד פחדתי שמא אכשל ונלכדתי חס ושלום בעוון אותם ליצנים המלגלגים על דברי חכמים ותולים קלקלתם בביקורת מעושה על שופרם של רבותיהם - יתד נאמן. פן ושמא וחס יבוא כאן קנאי החרד על כבוד התורה ויאשימני בחשד שייכות לאותה כת ליצנים שמחפשים מומים בעיתון יתד נאמן כדי להגדיל קרן עיתונם הפלסן. ולכן אני מרהיב עוז בנפשי להבליג ולשתוק ולא לכתוב כאן כל מה שחם הגיגי במנוע המחשב. אז רק כמה שאלות קצרות ואני מסיים והולך לי.

מה הפשט במילים "הרס חומות הגיור", האם הגיור הוא חומת כלל ישראל, והוא נהרס [אז אם טעיתם – תחשבו פעם שניה. הגיור אינו חומה. כלל ישראל שומר על עצמו ועדיף בלי גיור]. או שהיו חומות סביב נושא הגיור, ואותה חומה נהרסה [ושוב לא מובן, איזו חומה הייתה? שלא יתגיירו בצבא אלא רק בבתי הדין "המיוחדים לגיור" המשותפים לשלושת "הזרמים"? או שגיור שהתברר שהיה למראית עין ובמרמה אפשר לבטלו בבית דין לערעור? שרוב המתגיירים אם לא כולם אכן שומרי תורה ומצוות?? זה הרי לא קיים].

אין פה אלא "עלה תאנה" של הרב הראשי דוד לאו שלא נקף אצבע בשביל לתקן איזו שהיא תקנה כל שהיא במערכת הגיור הקלוקל של הרבנות שתחתיו, וזועק את זעקת החמס של הקוזק הנגזל שעוד ארגון רוצה לגייר בדיוק כמו בתי הדין שתחת חסותו. השגת גבול בלשון משפטית. וחתירה תחת אושיות התפקיד הרבני הבכיר ביותר של הרע-בנות עד כדי ייתורו וחשש לערעור בצורך בו בכלל, בלשון פחות דיפלומטית.

מה ראו יתד נאמן על ככה להרעיש את העולם על בעיה של הרב הראשי מול מתחרהו, שהיה המועמד לרב ראשי דוד סתיו? ועל ידי זה עוד להחריד למראית עין את הרה"ר ולומר לו "אחינו אתה" במעשיו וחוסר תיקוניו במצב הגיור האנרכי השורר?

הכותב הינו אברך בכולל חזון איש הישן
גיור יתד אברך טור סתיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד