ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים: "כל הסיבות לאמץ את המתווה הזה"

נתניהו כינוס הבוקר מסיבת עיתונאים יחד עם שר האנרגיה יובל שטייניץ ובכירי הכלכלנים כדי לציין את המתווה המוסכם אליו הגיעו אמש משרדי הממשלה וחברות הגז • "הגז שיזרום לישראל ישמש גם להורדת יוקר המחיה"

נתניהו, פלאש90
נתניהו, פלאש90


לאחר הסיכום שאליו הגיעו אמש (ד') משרדי הממשלה עם חברות האנרגיה למתווה משותף על הגז, כינס הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים משותפת עם שר האנרגיה יובל שטייניץ ובכירי הכלכלנים שלויו את המתווה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "אני מבקש תחילה להודות לשר יובל שטייניץ שהוביל את המלאכה, לפרופ' ששינסקי, לאמיר לוי, למוריס דורפמן - באמצעותך לפרופ' יוג'ין קנדל - לאלכס ורשבסקי ולכל מי שעסק במלאכה הקשה והחשובה הזאת.

"המתווה שהושג שם במרכז את האינטרסים של מדינת ישראל. הוא שם במרכז את אזרחי ישראל, את התעשייה הישראלית, את כלכלת ישראל ואת החברה בישראל. אני מודה לשר שטייניץ ולצוות הזה על שהגיעו להסכם שיכניס לאזרחי ישראל מאות מיליארדי שקלים בשנים הבאות, מאות מיליארדי שקלים. הכסף הזה ישמש אותנו לבריאות, לחינוך, לרווחה.

"הגז שיזרום לישראל ישמש גם להורדת יוקר המחיה, משום שגז זה אנרגיה באופן משמעותי יותר זולה מאנרגיות אחרות, ולכן זה יעזור לנו להוריד את יוקר המחיה.

"עולה פחות לייצר עם גז, המחירים יהיו יותר נמוכים, זה דבר שהוא חשוב מאין כמוהו, וכמובן זה יסייע גם לפיתוח התעשייה והפריפריה, ועל ידי כך זה יסייע לייצר מקומות עבודה חדשים, צמיחה, הורדת יוקר המחיה, תעסוקה, ביטחון אנרגטי, ניקיון הסביבה, אנחנו לא רוצים לזהם את הסביבה. מדובר באנרגיה זולה יותר וגם נקייה יותר.

"יש את כל הסיבות לעשות את הדבר הזה, יש את כל הסיבות לאמץ את המתווה הזה. לא ניכנס לפופוליזם - אמרתי את זה ישר בהתחלה. אנחנו נוציא את הגז מקרקעית הים ונביא אותו למדינת ישראל, לאזרחי ישראל. אני בטוח שלאחר כל בחינה אפשרית, מרבית אזרחי ישראל ישתכנעו שהמתווה שהגענו אליו הוא מתווה טוב למדינת ישראל.

"אני אביא את המתווה הזה לממשלה ביום ראשון, אני בטוח שנעביר אותו ברוב גדול של קולות, בצדק, ואנחנו מתקדמים הלאה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".


צילום: לע"מ
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד