י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם דרעי שוב ייתן לראש הממשלה להזיע סביב אישור מתווה הגז?

נתניהו הכריז הבוקר במסיבת עיתונאים כי הוא בטוח שהמתווה יעבור ברוב קולות ביום ראשון הקרוב • בלשכתו של השר אריה דרעי מצננים את ההתלהבות ואומרים ל'בחדרי' - "השר ילמד את המתווה ויחליט. שום דבר לא השתנה בחודש האחרון"

נתניהו ודרעי, צילום ארכיון
נתניהו ודרעי, צילום ארכיון


מסתבר כי למרות מסיבת העיתונאים אותה כינס הבוקר (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו בה הודיע כי "אביא את המתווה הזה לממשלה ביום ראשון", וכי הוא בטוח שיעביר אותו ברוב גדול של קולות, בלשכתו של שר הכלכלה מבהירים כי טרם נאמרה המילה האחרונה מצדו.

ההערכות הן כי דרעי ידרוש להביא את המתווה לאישור הכנסת בכדי לקבל לגיטימציה רחבה, דבר שימנע ממנו את הביקורת הציבורית אם יבחר להפעיל בעצמו את סעיף 52.

בלשכתו של שר הכלכלה אריה דרעי אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "אריה דרעי עקבי, ויעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש. השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול האם לחתום על סעיף 52".

כזכור, ב-25 ביוני הודיע במפתיע השר דרעי כי לא יפעיל את סמכות הממונה על ההגבלים לפי סעיף 52 לאחר אישור מתווה הגז בממשלה, ודרש לעביר את הסמכות לממשלה מחשש לביקורת ציבורית.

הדבר גרם למשבר בממשלה זאת משום שכדי להעביר את הסמכות של סעיף 52 לממשלה צריך את אישור הכנסת, מה שלא עלה בידי הקואליציה לארגן, וזאת בעקבות הודעתם של שלושה שרים שלא ישתתפו בהצבעה עקב ניגוד עניינים.


נתניהו מציג את המתווה היום, צילום: לע"מ

דרעי נתניהו גז מתווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד