כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כבישים 806 ו- 807 לא יטופלו על ידי משרד התחבורה

כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה. עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג כי תשתיות הכבישים בארץ יהיו בטוחים עבור המשתמשים בהם בכדי להציל חיי אדם"

כבישים 806 ו- 807 לא יטופלו על ידי משרד התחבורה


לפני מספר חודשים, שלח ראש מועצת מג'אר זיאד דגש מכתב פנייה לשר התחבורה ישראל כץ בו הוא מבקש לטפל בהזנחה של הכבישים הראשיים, כביש 806 ו- 807 החוצים את המועצה. בעקבות המכתב, התקבלה לאחרונה תשובתו של מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בו הוא מציין, כי משרד התחבורה לא יטפל בכבישים אלו.

במכתבו, מציין יצחקי כי הכבישים הללו אכן נבחנו, במסגרת תכנית העבודה הארצית לטיפול בכבישי ישראל: "בשנת 2014 סוכם עם משרד האוצר כי יתוקצבו 200 מיליון ₪ לטובת כבישים חוצים ביישובי המיעוטים. לאחר בחינה ארצית נקבעה תכנית עבודה המתבססת על מספר תאונות הדרכים והיקף התנועה. הכבישים המוזכרים במכתבך נבחנו אך לא תועדפו ביחס לכבישים חוצים אחרים".

יצחקי מוסיף ומציין, כי מי שאחראי לכבישים אלו הם מועצת מג'אר: "יש לציין כי כבישים אלו בעלי מאפיינים עירוניים מובהקים ולפיכך מדובר בכביש עירוני לכל דבר ועניין לרבות אחריות הרשות המקומית".

על פי ראש מועצת מג'אר, ישנם מפגעים רבים בכבישים אלו כמו סימני דרך לא ברורים, מעקות בצידי הדרך שהוסרו או ניזוקו, אין כמעט תאורת לילה, יש בורות רבים בכבישים ועוד. הבעיה היא, כי המועצה אינה מסוגלת לטפל בכבישים אלו מאחר ואין לה די תקציב לכך, ובמפגשים קודמים עם משרד התחבורה, כך טוען ראש המועצה, אף הובטח לו כי האחריות על הכבישים תישאר בידי החברה הלאומית בדרכים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג כי תשתיות הכבישים בארץ יהיו בטוחים עבור המשתמשים בהם בכדי להציל חיי אדם. הסדרה של הגורם האחראי לטיפול מידי בכבישים מרכזיים יביא לשיקום תשתיות טובות יותר ותחזוקה בטוחה של הכבישים. כך ימנעו מפגעי דרך רבים אשר יכולים לסכן את משתמשי הדרך".
עמותת אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד