כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק: לחייב אוטובוסים להתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב. עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה לחייב התקנת מערכות כיבוי אוטומטיות בכל האוטובוסים בארץ, לפני שיקרה אסון"

הצעת חוק: לחייב אוטובוסים להתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, תהיה חובת התקנת מערכת גילוי וכיבוי אש באוטובוסים המיועדים להסיע עשרים אנשים או יותר, מלבד הנהג.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב ממפלגת ישראל ביתנו.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי עשרות אלפי הנוסעים המשתמשים מדי יום באוטובוסים אינם מודעים לסכנה שבה הם מצויים. חברי הכנסת מציינים כי מבדיקה שנערכה במערך כבאות והצלה ארצי עולה כי ברוב המקרים הדליקות באוטובוסים פורצות במנוע והנהגים אינם מרגישים בדליקה משום שהמנוע נמצא בצדו האחורי של האוטובוס.

חברי הכנסת מוסיפים כי מנתוני מערך הכבאות הארצי עולה כי מספר רב של אוטובוסים עולים באש מדי שנה, כאשר חלקם היו מלאים בנוסעים. כך למשל מנתונים של עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני נציבות כבאות והצלה עולה כי בשנת 2014 נשרפו 128 אוטובוסים, כלומר, בכל שלושה ימים – נשרף בישראל אוטובוס.

עמותת אור ירוק: "הסכנה שבשריפת אוטובוס גדולה מאוד בשל מספר הנוסעים הרב שהוא מסיע מדיי יום ונהגי האוטובוסים נוהגים ללא כל מערכת שאחראית על כיבוי שריפות. על משרד התחבורה לחייב התקנת מערכות כיבוי אוטומטיות בכל האוטובוסים בארץ, לפני שיקרה אסון".
עמותת אור ירוק כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד