י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

28 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים בשנת הלימודים תשע"ה

מרביתם בגילאי 15-19. ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לתלמידים. מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים"

28 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים בשנת הלימודים תשע"ה
דוברות מד"א


דמיינו את הכיתה שבה לומד בנכם או לומדת בתכם, אפילו את הכיתה שלמדתם בה אתם. עכשיו חישבו כיצד הייתם מרגישים אילו הייתם מגלים שכל תלמידי הכיתה נהרגו בתאונות דרכים. עד כמה הייתם מזדעזעים? על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוניה המהימנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יש לכם בהחלט סיבה להזדעזע: במהלך שנת הלימודים תשע"ה (חודשים ספטמבר-יוני 2014-2015), נהרגו בתאונות דרכים 28 ילדים ובני נוער (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) – כמעט כיתת לימוד שלמה.

עוד עולה מהנתונים, כי מרבית הילדים ובני הנוער שנהרגו (13) הם בני נוער בגילאי 15-19, עשרה הם ילדים בני 5-9 וחמישה הם ילדים בני 10-14. בנוסף נמצא, כי במהלך שנת הלימודים תשע"ה, נפגעו בתאונות דרכים בישראל 295 ילדים ובני נוער באורח קשה, ו- 3,033 נפגעו בתאונות דרכים באורח קל.

על פי הנתונים, בממוצע של עשר השנים האחרונות (2005-2014), נהרגים מדי שנת לימודים (חודשים ספטמבר-יוני) כ- 43 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19. על פי הנתונים, כ- 4,100 ילדים ובני נוער נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים, מתוכם כ- 340 נפגעים באורח קשה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. בכדי שכל התלמידים יסיימו את שנת הלמודים הקרובה בשלום, על המדינה להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים".


בירושלים נפגעו 201 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014, ילד אחד נהרג.
בתל אביב נפגעו 135 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014.
בחיפה נפגעו 121 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014.
בטבריה נפגעו 77 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014.
בבאר שבע נפגעו 76 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014.
בפתח תקוה נפגעו 67 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2014, ילד אחד נהרג.

הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.
עמותת אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד