י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עדיין חי: האסיר מוחמד עלאן איבד את ההכרה

פעיל הג'יהאד השובת רעב 59 יום התמוטט לראשונה ואושפז בבית החולים 'ברזילי' • חשש מהפגנות אלימות

עדיין חי: האסיר מוחמד עלאן איבד את ההכרה


האסיר מוחמד עלאן, שנמצא ביום ה-59 לשביתת הרעב שלו, ועדיין מסרב בבית החולים ברזילי לקבל טיפול כלשהו פרט לשתיה מבוקרת של מי ברז, איבד את הכרתו ולראשונה קיבל טיפול רפואי בצורה של הנשמה, שגם הוא מוגדר "הזנה בכפייה".

מאז אתמול (ה) בצהריים מתפרסמות ידיעות ברשתות החברתיות על החמרה במצבו. על פי הפרסום, עלאן מורדם ומונשם. הוכנסה לו זונדה לניקוז נוזלים מהקיבה והבוקר אף זומן רופא של הצלב האדום.

מאחר ומצבו מוגדר קריטי, נערכים כוחות הביטחון לאפשרות של התגברות אירועי פיגועים ותקיפות על רקע לאומני.

מדוברות בית החולים "ברזילי" באשקלון נמסר כי הוא מטופל במצב יציב. בעקבות ההתדרדרות במצבו הבריאותי, חנין זועבי בדרכה לבית החולים.



אתמול (חמישי) בית משפט השלום באשדוד, החליט להרחיק לטווח של כ-1000 מטר מביה"ח ברזילי למשך 60 ימים ולשחרר בערבות כספית שישה אנשים שנעצרו ערב קודם לכן על ידי המשטרה במהלך הפרות סדר שהתקיימו מחוץ לבית החולים ברזילי באשקלון.

שלשום ביום רביעי נערכו הפגנות בכניסה לבית החולים ברזילי באשקלון על רקע שביתת הרעב. כוח משטרה חצץ בין שני הצדדים והסיר דגלים וחומרי הסתה. בשלב מסויים החלו המפגינים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. כוחות המשטרה עצרו 2 חשודים בגין זריקות אבנים וחפצים אחרים. המפגינים שהתפרעו פוזרו ע"י פרשים ומכת"ז.

זמן קצר לאחר סיום ההפגנות ופיזורן המשיכו עשרות אנשים תושבי אשקלון להתאסף בסמוך לבית החולים ברזילי (אזור רח׳ ההסתדרות). כוחות גדולים של משטרת אשקלון, יס״מ לכיש ופרשים של המחוז הדרומי מנעו את חסימת הצירים ושיבושי התנועה שניסו המתקהלים ליצור במקום.

השוטרים עצרו שלושה חשודים נוספים שהפרו את הסדר הציבורי מתוכם 2 קטינות ערביות אשר התפרעו בשער המזרחי של בית החולים, ואדם נוסף תושב אשקלון בגין הפס"ד.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי שיבח את הפעילות הנחושה והמהירה של שוטרי המחוז הדרומי שפיזרו את ההפגנה שהפכה לאלימה והחזירו את השקט והשליטה במתחם. ניצב הלוי חזר והדגיש כי לא יאפשר גם בעתיד הנפת דגלי אשפ וכל פעולת הסתה שיש בה להתסיס ולהלהיט את הרוחות, ננקוט ביד קשה נגד מתפרעים שהופכים הפגנה לגיטימית להפרת סדר אלימה, מחוז דרום ייערך בכוחות גדולים במידה וההפגנות בעניין הזנת האסיר יימשכו.
עלאן אשקלון הפגנה שביתת רעב וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד