י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טוב מאוחר: לייבל'ה מסכם את 'בין הזמנים'

בקשת העזרה של הרבי, ההשתטחות של גפני והנופש הסודי של ליצמן • וגם: פינת חידות, רוב שמחות וקצת מחלות

טוב מאוחר: לייבל'ה מסכם את 'בין הזמנים'


פינת התקשורת
שבוע עמוס, גדוש ורווי אירועים התיש את לייבל'ה לחלוטין. זה התחיל ביוזמה המתפתחת למפגש הקבוצתי של 'המושכים בחוטים', נמשך בשמחת נישואיו של הצמוד של מקלב והסתיים בשעות הקטנות של ליל שישי, בבר מצוה לבנו של 'הח"כ השמיני' של ש"ס, איש ההידברות והתוצאות אושי מדינה. ואם נתניהו נרגש, מה לכם כי תלינו על לייבל'ה?

חשבתם שהסתיים? בשעות הקטנות של הלילה נאלץ לייבל'ה להיענות לתחנוניו של ידיד ותיק מאלעד ולהגיע להופעה בלתי נשכחת ברחובה של עיר. רק בדרך חזור התברר ללייבל'ה שהאירוע כולו שודר ב'קול חי' בסאונד מושלם. למרבה הצער, לייבל'ה המנומנם כבר לא הספיק לערוך את הטור במועדו ובזמנו. והוא מבטיח לעשות תשובה כדין עם פרוס ימי הרחמים והסליחות.

ונפתח כמובן עם הנעשה והנשמע בזלאטשוב. ובכן, לאחר שהגיע השבוע להתדפק על דלתו של ניר ברקת בירושלים, ומשהאחרון התמהמה לקבל את הרבי, פנה הרבי בוידאו נרגש ל'מושכים בחוטים' וביקש עזרה דחופה. החסיד הטרי בממלכה, יעקב איזק, מיהר לעדכן שראש העיר עורך ש"י טבילות כנדרש לפני שיקבל בסילודין את פניו של כ"ק.


התמזל מזלו של לייבל'ה, ובבוקר שישי בעת שעבר על עיתוני היום כדרכו, גילה כי ביתד נאמן אוחזים עדיין בשר האוצר יובל שטייניץ. לייבל'ה מקווה שביומון הליטאי לא יסקרו את הפגנות השבת נגד פתיחתו של חניון 'קרתא'





ומכאן לעורך היומון הספרדי, איציק קקון איש יום ליום, שניצל את חופשת הקיץ לשיפוצים בביתו בעיר הקודש והקסאמים שדרות. לייבל'ה טרח להדרים כדי לתעד את העורך מחלק פקודות לפועלים.





ואילו איש התקשורת הספרדי שדואג לכבוד הספרדי, דוד חכם, הדאיג את לייבל'ה השבוע במיוחד. כמה דמעות שפך לייבל'ה על ספר התהילים לשלומו של חכם, שנצפה מאושפז בבית החולים חבוש מסיכה וסובל מדלקת ריאות. לאחר תפילות שהרקיעו שחקים והזכרת השם אצל רבי יוסי כדורי שליט"א, ראש ישיבת המקובלים 'נחלת יצחק', חזר דוד חכם לשיגרה וכבר העפיל צפונה להודות על קברי צדיקים. אלא שאין שמחתן של צדיקים שלמה, ומיד בבוקר שישי נודע ללייבל'ה על אשפוזו של הרב אברהם יעקב סלומון, ראש, מנכ"ל, מייסד ומתחזק מוסדות שטפשנט והגלילות.





בכלל, קבר רבי שימען הפך פופולארי השבוע: זה שגורם לאנשים לנתק את הרדיו, דב הלברטל, הגיע באחד האמשים לראשונה בחייו לתפילה במירון יחד עם איש מירון ח"כ לייזר מוזס ומגיש המהדורה ברמה ומנחה הקעמפים משה גלסנר.





מודעה מיוחדת צדה את עינו של לייבל'ה לקראת שבת מברכין עם הגאון החסיד רבי יהודה לייב גרונר, מזכירו של הרבי מחב"ד זצ"ל. מי שתרם את השבת הוא עורך משפחה יוסף יצחק אליטוב בן מזל, וכן המשפיע החבד"י והיועץ החינוכי שמואל ויספיש בן צופיה - שהצטרף לאחרונה לממלכת בית זלאטשוב. כמובן שאליטוב נשאר לשבות במעונו בביתר עילית, ורק השגיח מרחוק שההתוועדות תעבור בשלום.

ואפרופו משפחה: ברכת יישוב טוב לסגן עורך העיתון שמעון יאיר ברייטקופף, לרגל מעברו מקרית יערים טלז סטון לשכונת בית וגן בירושלים - שם קבע השבוע מזוזות וערך חנוכת הבית מצומצמת. לייבל'ה בטוח שאפשר לשמוע בבית את קול הקורא 'אלול', כיאה לחניך אצולת סלבודקא.

ועדיין במשפחה: בעל כפולת העמודים לקראת סוף המגזין, אריה ארליך, נסע בתחילת השבוע יחד עם משפחתו לנפוש במלון כינר. בדרך שבק רכבו המיתולוגי חיים לכל חי והשבוע הוא נצפה מחפש טרמפ למוסך אצל הערבים, בתקווה להחיות את העגלה. בקרוב נדמה כי בעל כפולת העמודים יתחדש ברכב כיאה למעמדו, וכמובן, את המעשרות ממכירת הגרוטאה הנוכחית יעביר לממלכת בית זלאטשוב.

ואילו בעל הכפולת עמודים בעמוד האחרון של המגזין, דוד דמן, המשיך במסעות הנופש שלו - אותן הוא מתאר בכל שבוע, והפעם הגיע לאדמו"ר מויז'ניץ השוהה במלויה כבר חודשים ארוכים. דמן התברך וסיפר על היותו חסיד בעלזאי מאנטוורפן.





ובמתחרה בקהילה, לאחר שעלו לכותרות עם עמוד השער של ר' דוד סתיו, המיזם של 'בקהילה אישי' ממשיך לצבור תאוצה. בשבוע שעבר אזלו העיתונים בחנויות מוקדם מהצפוי, והפעם נערכו בבקהילה ותגברו בעוד אלפי עיתונים גם במהדורה האישית וגם בגירסה המשפחתית המורחבת. כחלק מקמפיין ההשקה של המארז האישי, קיבלו בבוקרו של חמישי שעבר כל עובדי משרדי הפרסום החרדיים משהו אישי מתוק.





בשעות הערב המאוחרות של יום שלישי, התכנסו המפיק והמנהל האישי ישראל לובין ואיש יחסי-הציבור תומר כהן, באולפני רדיו "קול ברמה" שבבני-ברק לפאנל מיוחד במסגרת תכניתו של דודי שוומנפלד "לילה חם". לדיון הצטרף הדובר והליפא אבי בלומנטל, ששהה באולפני התחנה בירושלים. לייבל'ה תיעד.



שלהי דקייטא קשין מקייטא
ככל שבין הזמנים מתקדם לסיומו, הולכת מלאכת המעקב אחר סלבריטאי המגזר הנופשים ונעשית קשה יותר ויותר. למרות זאת, במסירות נפש של ממש, גאה לייבל'ה להציג את רשימת העדכונים השבועית:

לאחר שראש העיר לא הורשה לטוס למקום הנופש של האדמו"ר באוסטריה - לשם זכו להגיע רק המקורבים, התנחם חנוך זייברט בנסיעה לחו"ל ל'איחוד מוסדות גור', לשם זוכים לנסוע כל מי שתורם לפחות 20.000 דולר למשך שנתיים. הבקיאים במספרים אומרים שזו הפעם ה-11 שבה ראש העיר הבני ברקי טס לחו"ל במשך התקופה הארוכה של פחות משנתיים בה הוא מכהן כראיס בעיר התורה והחסידות. זייברט יחזור ביום שני לארח ביקור ניחומים של פרוש ונהרי, שיפתחו את שנת הלימודים במקום הנשיא ריבלין.





ואילו המנכ"ל של המרכז הארצי של המקומות הקדושים, יוסי שווינגר, נצפה נופש בסופ"ש האחרון במלון פלאזה ציפורי בנצרת עילית עם כל משפחתו לשלושה ימים. לייבל'ה ציפה להצטרף לטרמפ בליל שישי עם שוינגר כדי לשמוע על החוויות, אבל נאלץ לוותר מחוסר מקומות קדושים ברכב.

ואם תהיתם היכן שהה שר הכלכלה אריה דרעי ותכנן את צעדיו בנושא מתווה הגז, הרי שהוא חתם בשבת האחרונה ראש חודש אלול שבועיים של מנוחה בספסופה בצפון, יחד עם כל בני המשפחה המורחבת, והשתיה כדת כמובן הייתה במקום. לייבל'ה מסתפק האם בעקבות המנהג החסידי של יו"ר ש"ס לנפוש שבועיים 'בנאות דשא' כמעשה האדמו"רים יביא גם לחבישת שטריימל ולהוספת השם אריה ליפא דרעי.

ובזמן שהשר מתפנק, יצא דובר השר לבדוק האם יש מה לעשות בנגב ובגליל. וכך, גואל ועקנין ניצל את ימי הפגרה לפוש מעט ברחבי ישראל. לייבל'ה מוכן להסתפק בהודעות דוברות על רפורמות בשוק החלב.





אחרי מהפכת הקנאביס שחולל, לא פלא שסגן השר ליצמן בחר בחופשה דוקא בנתניה, החלק הפחות מובן הוא מדוע התמקם הסגן במעמד של במלון ה'מפואר' גלי צאנז. מכל מקום ובאופן חריג, לייבל'ה מתחשב בבקשתו האישית של ליצמן שלא לצלם אותו. ליתר דיוק, לייבל'ה כמובן צילם - אבל התמונות לא יפורסמו.

גם ראש העיר בית שמש, שזקוק למנוחה תמידין כסדרן, המריא בשלישי האחרון ליעד באירופה יחד עם הרעייה והשאיר את העיר לפיקוחה של לשכת הדובר רוזנצוויג. רגע לפני צאתו לא יכל אבוטבול שלא לכבד את האדמו"ר מבוסטון בית שמש, שחגג את נישואי נכדתו, והגיע לשמח את האדמו"ר בדברי תורה מרתקים.





בין יעד למשנהו, עבר לייבל'ה השבוע במלון ציפורי בכפר בחפץ חיים, והתפנק על הבישולים של השף זלמן אירנשטיין. על הדרך לייבל'ה עבר בפארק המים המפורסם בכדי להתגלש עם הילדים, ופגש בגבאי הרבי מבאיאן, הרב מרדכי דוד שנייד, שכידוע אוסר את פרסום תמונות רבו - אך לא את פרסום תמונתו. קבלו תיעוד מרטיט של הגבאי נופש עם ילדיו.





ובעקבות באיאן, לייבל'ה בדק ומצא שגם בבעלזא נהגו לנסוע עם הילדים, וכך חגג לו דובר החסידות הרב שייעל'ה וינברגר, כשהוא נח מעט ומציץ במיילים שהגיעו מחצר הקודש. על הדרך שלח את בנו ממשיכו לאבובים - בכדי שיצבור כוחות לקראת זמן אלול.





ובחדר האוכל של חפץ חיים, פגש לייבל'ה במשה שלזינגר, מנהל שיווק מגזר חרדי במכבי שירותי בריאות, שהגיע לנפוש יחד עם כל בני המשפחה. ככה זה כשמוצאים זמן פנוי ומעט יחס לנכדים הקטנים.





ולאחר שבוע של חגיגות בלונה פארק באלעד וקומזיץ מרתק, נצפה הדובר המסור של העיר שלא מפסיק לצייץ את העייריה בטוויטר, בבריכת סגולה יחד עם בני המשפחה. אין ספק שלוריא חושב על בריכת ענק בשנה הבאה באלעד. ימים יגידו.





ובזמן שהדובר מבלה, הראיס האלעדי הזיע כהוגן על מתקן הבלרינה, שם התגייס בעצמו להשליט סדר בין אלפי הילדים החוגגים ולסייע להם ליהנות מהמתקנים.



מן הגורן ומן היקב
וקצת יידישקייט: יוסי גרין, שהגיע השבוע לארץ לביקור, שכח בשדה התעופה מזוודה יקרה מאוד. איש היח"צ חזקי שכטר הרים את שדה התעופה על הרגליים והאבידה נמצאה. לעשות מעשה חסד לבן אדם שגדלת על השירים שלו - זה הכרת הטוב, רשם שכטר בדף הפייסבוק שלו.





ומחיל אל חיל כמקובל: בר מצווה שכולה לב התקיימה השבוע בבית הילד שעל ידי עמותת ״רחשי לב״ בבית החולים שיבא בתל השומר, לנער אריה המאושפז בטיפול נמרץ לילדים מזה כחצי שנה, בשל מחלת ריאות שהחמירה והותירה אותו משותק לחלוטי. הרב הראשי לישראל דוד לאו הניח לאריה תפילין, כשהנוכחים קוראים שמע ישראל ופרק תהילים לרפואתו, ובהמשך אריק דביר, אהרל'ה סאמט, שמחה פרידמן, רולי דיקמן וקובי גרינבוים הקפיצו את הנוכחים שרקדו עם דמעות בעיניים בתפילה לרפואתו השלמה. מרגש.





ועוד מהרב לאו: בכנס של ארגון בנועם שנערך ביום חמישי, נצפה המשפטן ישראל ענדען שמשמש גם כמשפטן של ממלכת זלאטשוב. הרב לאו הודה לענדען על כל פועלו בתקופה האחרונה - הן הידועים והן הנסתרים.





לאחר מסע מפרך שערך לייבל'ה בליטא הגדולה בחסות מרנא הגרב"מ שליט"א, יצא לייבל'ה גם לעיירה טלז. אם שאלתם איך אפשר להגיע מוילנא לטלז - קבלו את רכב הלימוזינה המפואר, שהסיע מלבד לייבל'ה גם את הצלם שוקי לרר ועוד אישיות גדולה, שבקרוב תקראו באחד המקומות על סיבת הגעת הרכב. לשוקי לרר עצמו נגמרה הבטריה במצלמה, ולייבל'ה מיהר לנצל את ההזדמנות ולצלם את הצלם בתפילת שחרית, לאחר שהגשם פסק מלרדת.





רגע לפני סיום, לייבל'ה משגר ברכת ברוכים הבאים לבעריש פילמר, האיש הוואטספ והטוויטר, שחזר מנופש בין המזנים מורחב, ומכיון שכך ניתב את עבודתו בין לבין. יהא בואו להרמת קרן התורה והחסידות.

ובפינת הסלבריטאי השבועי שהסכים להצטלם עם רב הסלבס מרדכי חסידים: חיים אלדר שהגיע עם חסידים במוצ"ש למסעדת פיצה האט מהדרין בקניון מלחה, שם התפנקו השניים על התפריט החדש, ובלסו פסטה ופיצה להנאתם.



פינת המזל טובים - כן ירבו
והשבוע, פינה מורחבת של אישים ואח"מים החוגגים שמחות בשעה טובה.

בחמישי שעבר התבשר לייבל'ה יחד עם ראשי ישיבות שנראו מבולבלים כי האיש הגדול בתפוח הגדול, איש אמונם של אילי הון רבים ומקורבם של גדולי ישראל, הבחור החשוב יהודה כהן, בוגר ישיבות חברון ועטרת ישראל ובנו של סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס - התארס בשעה טובה עם בתו של הרב סונא, מרבני מעלה אדומים וממקורביו של הגר"ע יוסף זצ"ל, ועל הדרך גיסתו של אלי בוסקילה... ביג מזל טוב.





בבית שמש, יו"ר ועדת תכנון ובנייה וחבר מועצת העיר משה מונטג מ'דגל התורה' חבק השבוע בת בשעה טובה.

ובאלעד, יחיקם גמליאל, יועץ ראש העיר ומנהל אגף הנוער בעיר, חבק השבוע בן בשעטו"מ.

ואילו ביתד נאמן שמחה גדולה, הסופר והמחנך חיים ולדר חגג השבוע את אירוסי הבן דודי שנהפך לצ'אלמר.

ומנהל מראות קודש בעלזא, אהרל'ה פריד, חגג השבוע את שמחת הולדת בנו - כמובן בבית החולים הדסה עין כרם.

ומבעלזא לויז'ניץ: בעל המנגן הרב מאיר אדלר חגג את הולדת נכדתו הראשונה, בת לבנו הרב מוטי אדלר. לרגל השמחה ערך אדלר קידוש בבוקרו של יום בהשתתפות החברים והסבא שטיינמץ. לייבל'ה לא בטוח האם אדלר גם חגג קידוש עם הרבי מדז'יקוב שהגיע לבני ברק, שכן מאיר אדלר עצמו ידוע כבר כאדמו"ר מדזיקוב קרית ויז'ניץ בני ברק.





ולא היה אפשר לפספס את החתונה של יעקב מורגנבסר, עוזרו המסור של חה"כ אורי מקלב - עוזרו המסור של חה"כ גפני, שכמובן לקח למקלב שוב את הכותרות בהשתטחות על רצפת ווגשל בבני ברק, שידעה ימים יפים יותר.



גם את בר מצווה המתוקשרת של אשר מדינה לא היה ניתן לפספס בהדר בשרתון סיטי טאוואר - לשם הגיעו כל המי ומי מצמרת העסקונה, ח"כים, שרים ואישי ציבור. לייבל'ה לא פספס הזדמנות לעשות סלפי.





מתנדב זק"א ויחידת האופנועים של איחוד הצלה גרשי קלצקין הזכור שנים אחורה, חגג השבוע את הולדת הבן. השלום זכר נערך בליל שבת בשטיבל החסידי לצעירים ברחוב שאול המלך בירושלים כידו הטובה של גרשי.

מזל טוב גם לחזן צבי וויס מקריית ספר לרגל לידת בתו, מספר 4 אחרי שלושה בנים.

ולסיום, בליל שישי חגגו בניו יורק צמרת עולם המוזיקה עם גדול הזמר אברמ'ל פריד, שהשיא את בתו הראשונה - ובעוד שלושה שבועות ישיא בת נוספת. העיקר שירושלים בלב.



פינת החידה השבועית:
מי הוא מנכ"ל עיתון מפורסם, שאינו נוהג ברכב ושותה מים ללא הפסקה, והשבוע מתחיל להשיל ממשקלו בעקבות שרוול שהותקן בקיבתו.

רמז: באירועים בהם השתתף השבוע הוא נצפה מותש מתמיד.

וחידת בונוס:

כתב לענייני מפורסם, שנאלץ לנבור בארכיון המערכת לרגל 30 שנה, וננעל בשעות הקטנות של הלילה במקום. בעוד עובד תחזוקה הוזעק לחלץ את הכתב המסור, שוחח האחרון עם לייבל'ה שהפיג את הקלסטרופוביה.

בין הפותרים תוגרל שישיית מים מתוצרת 'הגיחון'.
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד