ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הבוקר יובא מתווה הגז לאישור הממשלה

לא צפויה התנגדות; דרעי ידרוש להביא את המתווה לאישור הכנסת בטרם יפעיל את סעיף 52 מתוקף סמכותו

ממשלה, אלכס קולומויסקי, פלאש90
ממשלה, אלכס קולומויסקי, פלאש90


בתום סאגה שנמשכה חודשים יגיע הבוקר (א') מתווה הגז לאישור הממשלה. ביום רביעי שעבר הגיעו משרדי הממשלה לסיכום עם חברות האנרגיה על מתווה מוסכם, שצפוי לקבל את תמיכת מרבית השרים ואולי אפילו של כולם.

לאחר אישור המתווה יצטרך שר הכלכלה להפעיל את סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, סעיף המאפשר לו לכפות באופן חריג את יישום ההסדר. השר דרעי צפוי לדרוש דיון והצבעה במליאת הכנסת על המתווה, ולמרות שאין בזה צורך לפי החוק - דרעי צפוי לדרוש זאת בכדי לקבל לגיטימציה להפעיל את סעיף 52.

מי שצפויים לעורר קשים והתנגדות הם השרים משה כחלון ויואב גלנט מכולנו, וחיים כץ מהליכוד שבעבר סירבו להשתתף ולהצביע וגם הפעם הם צפויים להיעדר או להימנע מהצבעה בשל ניגודי עניינים המונעים מהם לעסוק בנושאי הגז.

כזכור, ביום חמישי נמסר מלשכת השר דרעי כי שר הכלכלה אריה דרעי עקבי ויעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש, "השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול האם לחתום על סעיף 52".

השר אבי גבאי ששהה בחו"ל וחזר לארץ במיוחד ל-24 שעות, כדי להשתתף היום בישיבת הממשלה בנושא הגז, אמר: "אם לא יהיה שינוי של ממש בנושא הביטחון האנרגטי  - אצביע נגד מתווה הגז."


נתניהו מציג את המתווה, צילום: לע"מ
דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד