י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: נוסד הארגון הרבני שיתן קונטרה ל"צהר"

מאות רבנים התכנסו בירושלים להקמת ארגון "בנועם" - הרבנים הראשיים נאמו, והארגון החדש יצא לדרך

צפו: נוסד הארגון הרבני שיתן קונטרה ל"צהר"
ארגון רבני בנועם


בהשתתפות הרבנים הראשים לישראל, הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף ומאות רבנים הנמנים על הציונות הדתית והמגזר החרדי, התקיים ביום חמישי שעבר כנס היסוד של ארגון רבני 'בנועם' בהיכל שלמה בירושלים.

בכנס, שהציג אחדות חוצה מגזרים לחיזוק הרבנות הראשית, הוצגה תוואי ההתנהלות של הארגון הרבני החדש 'בנועם', שיפעל "למתן שירותי דת במאור פנים על פי רוחם והכוונתם של הרבנים הראשים לישראל, תוך חיזוק ממסד הרבנות".


נאומו של הגרי"מ לאו רבה של תל אביב יפו

בדברים שנשא רבה של תל אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, הוא קרא לרבנים לפעול 'כראשי העדה', לכוון את הציבור לדברים חיוביים באחדות ובממלכתיות. "הגמרא במסכת יבמות דורשת על הפסוק 'לא תתגודדו', לא תעשה לך אגודות אגודות. נגד פילוג ופלגנות, נגד שסע וכל ההתפצלויות אלא במסגרת הרבנות הראשית לישראל ותחת המטריה שלה, מתחת לקורת הגג שלה, נתאגד, נתאחד, לתת ידיים להושיט כתף ולעזור".

עוד הוסיף, כי בשבוע הבא ג' באלול ימלאו 80 שנה לפטירתו של מחולל הרבנות הראשית לישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצק"ל. "שמונים שנה ללכת לאורם של רבני ישראל תחת כורת גג אחת, לא להתגודד אגודות אגודת אלא לעשות את הכל לא רק לקדש שם שמיים, אלא להאהיב שם שמיים על הבריות ובכך נזכה באמת לבניין שלם לגאולה שלמה, שחלק ממרכיביה, השיבה שופטנו כבראשונה ויועצנו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה והאמת והשלום אהבו".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר בדבריו כי "את ההלכה לא קובעים בדיזנגוף אלא בבית המדרש. אם אפשר להתיר משהו אז מתירים, לא כל דבר זה כוחה דהיתרא ובית הלל. לא הכל פרוץ והכל 'מותרים לכם'. רוצים שנכשיר בשר חזיר... אי אפשר להכשיר בשר חזיר. חזיר הוא חזיר...." עוד הוסיף כי "אני רואה פה רבנים מכל החוגים שרוצים להיות מאוחדים ולהסביר לציבור מה זה בית הלל ומתי אפשר להשתמש בכוחה דהיתרא".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, "מאז מעמד הר סיני ניסו להיאבק בתורה ומיצגיה. מאז ומעולם עמדה ההנהגה הרבנית כנגד שינויים שעלולים לפגוע בתורה, בהלכה, בשלמות העם היהודי וגם אנו במשמרת שלנו נעשה כל שניתן כדי להאהיב שם שמים על הבריות מחד, לקדש שם שמים ברבים, להנגיש את היהדות לעם ישראל כולו, לבחון התנהלות ארגונית ולשפרה. אך מאידך לא נוותר על תורת ישראל, על ההלכה המסורה לנו מדור דור. זאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת, ועל פיה ננהג בלב רגיש, באכפתיות ובאהבה כלפי כל ברואי עולם."

"אני תפילה שהמחלוקות יוותרו בבית המדרש באופן מכובד ולא באופן שהדברים מתנהלים כיום תוך שנאת חינם וחילול השם. נמשיך בעז"ה לפעול להרבצת תורה, להגברת רוח היהדות בארץ ישראל ולפעול לאהבת חינם, כי אחים אנחנו."

ב"בנועם" מספרים, כי המהלך יביא לתפנית בקשר בין הרבנות הראשית והרבניים הראשיים, אל הרבנים המכהנים במשרות ובמגוון תפקידים באופן רשמי ולא רשמי ברחבי הארץ, לצד מהפך בהנגשת היהדות ושירותי הדת במדינת ישראל.

בארגון כבר פועלים להקים פלטפורמות לסנכרון בין הרבנים ויצירת שיח בין הרבנים הראשיים לכלל הרבנים במדינה, כדי להביא לחשיבה משותפת, קידום יוזמות והצעות לייעול המערכת, לצד פלטפורמות טכנולוגיות שיאפשרו להנגיש את שירותי הדת בצורה מהירה ויעילה.

בארגון רבני "בנועם" מבקשים להדגיש, כי "הארגון פתוח לכלל הרבנים מכל העדות וכל הזרמים ההלכתיים המעוניינים לפעול תחת מטריית הרבנות הראשית בהנהגתם של הרבנים הראשיים".

יו"ר ארגון רבני בנועם, הרב ישראל ריאני "הכנס מהווה צעד היסטורי. רבנים מכל העדות והזרמים יחד עם הרבנות הראשית לישראל יוצאים היום לדרך חדשה שמטרתה להנגיש את שירותי הדת ולקדש שם שמיים"





























































































































בנועם רבני ארגון יסוד הקמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד